|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Utorok 5.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Imrich
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
16. júla 2018
Finančná správa podstatne zrýchlila proces autorizácie
Fyzické osoby podnikatelia, ktoré konajú samy za seba, môžu využívať elektronické služby finančnej správy rýchlejšie. Kým doteraz trval proces autorizácie v priemere 3 pracovné ...
Zdieľať
Foto: Teraz.sk/ FS SR
Bratislava 16. júla (TASR) - Fyzické osoby podnikatelia, ktoré konajú samy za seba, môžu využívať elektronické služby finančnej správy rýchlejšie. Kým doteraz trval proces autorizácie v priemere 3 pracovné dni, po zjednotení registrácie a autorizácie do jedného kroku vie finančná správa spraviť autorizáciu automaticky v priebehu pár minút. Týka sa to tých osôb, ktoré konajú samy seba. Toto uľahčenie sa tak dotkne najmä živnostníkov. Tento benefit je určený najmä daňovým subjektom, ktoré sa na elektronickú komunikáciu s finančnou správou registrujú prostredníctvom kvalifikovaného elektronického podpisu (KEP) alebo občianskeho preukazu s čipom (eID).
V prípade dohody o elektronickom doručovaní je osobná návšteva úradu aj naďalej nevyhnutná, a to z dôvodu overenia údajov uvedených v registračnom formulári. Pri registrácii s KEP a eID sa totiž dokončenie registrácie a automatizovaná autorizácia spúšťa automaticky, pri ručnom vyplnení registračného formulára musí prísť subjekt na úrad, kde mu registrátor v systéme dokončí registráciu a až potom sa automatizovane spustí proces autorizácie. Aj v tomto prípade však už len na úrade pracovník potvrdí registráciu a systém subjekt zautorizuje automaticky.
Predpokladom pre automatickú registráciu je zaškrtnutie políčka "Žiadam o sprístupnenie oprávnenia pre osobné konanie", ktoré je dostupné pri registrácii priamo v registračnom formulári.
Finančná správa nasadila túto úpravu začiatkom júla ako súčasť prvej fázy redizajnu portálu finančnej správy. Cieľom opatrení je uľahčiť elektronickú komunikáciu s finančnou správou fyzickým osobám podnikateľom, ktorým vznikla od 1. júla povinnosť komunikovať s finančnou správou už len elektronicky.
TASR informovala Ivana Skokanová, hovorkyňa finančnej správy.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR