![]() |
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
![]() |
||||||
Utorok 4.3.2025
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
![]() |
||||||
Meniny má Kazimír
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
16. júla 2018
Finančná správa podstatne zrýchlila proces autorizácie
Fyzické osoby podnikatelia, ktoré konajú samy za seba, môžu využívať elektronické služby finančnej správy rýchlejšie. Kým doteraz trval proces autorizácie v priemere 3 pracovné ...
Zdieľať

Tento benefit je určený najmä daňovým subjektom, ktoré sa na elektronickú komunikáciu s finančnou správou registrujú prostredníctvom kvalifikovaného elektronického podpisu (KEP) alebo občianskeho preukazu s čipom (eID).
V prípade dohody o elektronickom doručovaní je osobná návšteva úradu aj naďalej nevyhnutná, a to z dôvodu overenia údajov uvedených v registračnom formulári. Pri registrácii s KEP a eID sa totiž dokončenie registrácie a automatizovaná autorizácia spúšťa automaticky, pri ručnom vyplnení registračného formulára musí prísť subjekt na úrad, kde mu registrátor v systéme dokončí registráciu a až potom sa automatizovane spustí proces autorizácie. Aj v tomto prípade však už len na úrade pracovník potvrdí registráciu a systém subjekt zautorizuje automaticky.
Predpokladom pre automatickú registráciu je zaškrtnutie políčka "Žiadam o sprístupnenie oprávnenia pre osobné konanie", ktoré je dostupné pri registrácii priamo v registračnom formulári.
Finančná správa nasadila túto úpravu začiatkom júla ako súčasť prvej fázy redizajnu portálu finančnej správy. Cieľom opatrení je uľahčiť elektronickú komunikáciu s finančnou správou fyzickým osobám podnikateľom, ktorým vznikla od 1. júla povinnosť komunikovať s finančnou správou už len elektronicky.
TASR informovala Ivana Skokanová, hovorkyňa finančnej správy.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR