14. júla 2016
Foto: Teraz.sk/ FS SR Bratislava 14. júla (TASR) - Finančná správa zatiaľ nebude doručovať dokumenty do elektronických schránok daňovníkov na Ústrednom portáli verejnej správy www.slovensko.sk. Informovala o tom dnes hovorkyňa daniarov Patrícia Macíková s tým, že občania aj podnikatelia majú plnohodnotný servis v podobe portálu finančnej správy www.financnasprava.sk.
Pripomenula, že portál finančnej správy funguje od januára 2014 a od tej doby prijal viac ako 17 miliónov elektronických dokumentov. "
Zároveň sme v januári 2016 spustili obojsmernú elektronickú komunikáciu v oblasti spotrebných daní. Odvtedy sme subjektom odoslali takmer 5700 elektronických dokumentov," doplnila Macíková.
Finančná správa bude podľa nej takýmto spôsobom postupovať v elektronickej komunikácii v oblasti daní aj naďalej. Nie je totiž povinná po 1. auguste 2016 zasielať dokumenty v daňovej oblasti do elektronických schránok aktivovaných na Ústrednom portáli verejnej správy.
"
Stačí, aby sa daňovníci pomocou nového občianskeho preukazu zaregistrovali na elektronickú komunikáciu na www.financnasprava.sk. Registrácia im zaberie pár minút a je úplne bezplatná. V súčasnosti s finančnou správou takýmto spôsobom komunikuje približne 465.000 daňových subjektov," dodala Macíková.
Portál finančnej správy má tiež vybudovanú podporu v podobe call centra. Funguje každý pracovný deň od 8. do 16. hodiny. Počas posledných dní na podávanie daňových priznaní sa predlžuje jeho prevádzku do polnoci. Jeho telefónne číslo je 048/431 72 22.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR