|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 15.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Leopold
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
21. decembra 2010
Figeľ žiada od Vážneho ospravedlnenie za obvinenia pre R4
Minister dopravy ...
Zdieľať
Zľava: Minister dopravy, pôšt a telekomunikácií Ján Figeľ a poslanec NR SR za stranu Smer-SD Ľubomír Vážny počas rokovania 10. schôdze Národnej Rady SR.Foto: SITA/Jozef JakubčoBRATISLAVA 21. decembra (WEBNOVINY) - Minister dopravy Ján Figeľ (KDH) žiada od svojho predchodcu a súčasného poslanca parlamentu Ľubomíra Vážneho (Smer-SD) verejné ospravedlnenie za krivé a nepravdivé obvinenia v súvislosti s pokutou pre zhotoviteľa oneskoreného odovzdania obchvatu Svidníka na rýchlostnej ceste R4. "Poslanec Vážny znevažuje klamstvami nielen svoje meno, ale aj meno ministra," uviedlo ministerstvo dopravy pre agentúru SITA. Dodatok k zmluve podľa rezortu posúva termín riadneho dokončenia stavby, ale nerieši otázku kompenzácií, ktoré sú témou ďalších rokovaní.
Za omeškanie odovzdania stavby udelila Národná diaľničná spoločnosť, a.s. (NDS) zhotoviteľovi k júnu tohto roka zmluvnú pokutu 6,6 mil. eur. Vážny v pondelok informoval, že v súčasnosti by pokuta mohla dosiahnuť výšku okolo 8 mil. eur, ale terajší minister dopravy Ján Figeľ "ustúpil tlaku stavbárov, pokutu im odpustil a súhlasil s tým, že nikto nemusí znášať dôsledky za omeškanie." Podľa Vážneho vyhotovený znalecký posudok pripísal zodpovednosť za porušenie technológie a pracovného postupu zhotoviteľovi stavby. Bývalý minister dopravy kritizoval aj tvrdenia svojho nástupcu, že urýchlený čas výstavby obchvatu na 18 mesiacov bol neúmerne krátky.
"Minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Ján Figeľ naplnil svoj sľub z októbra tohto roka. Obyvatelia mesta Svidník dostali vianočný darček v podobe dlho očakávaného obchvatu, vďaka ktorému sa mestské cesty odľahčia od tranzitnej a kamiónovej dopravy," uviedlo ďalej ministerstvo dopravy. Skrátenie doby výstavby obchvatu z projektantom odporúčaných 48 mesiacov na 36 mesiacov až na zmluvných 18 mesiacov malo podľa rezortu dopravy umožniť odovzdanie stavby pred tohtoročnými parlamentnými voľbami. Pre komplikované geologické podmienky však takýto termín výstavby nebol reálny. "Výsledkom bolo viacerých závažných chýb, ktorých odstraňovanie trvalo približne toľko ako celá stavba. Príchodom ministra dopravy Jána Figeľa nastal v tomto probléme posun," dodalo ministerstvo dopravy. Zhotoviteľ stavby, projektant a obstarávateľ našli v októbri na rokovaní s ministrom riešenie pre odovzdanie cesty do užívania.
Obchvat Svidníka na R4 odovzdala NDS do užívania v pondelok po jeden a pol ročnom meškaní zatiaľ v polovičnom profile. Preložka cesty v dĺžke 4,6 kilometra bude súčasťou rýchlostnej komunikácie od hranice s Poľskom cez Prešov a Košice po hranicu s Maďarskom. Stavebné náklady obchvatu by sa po jeho oprave v dôsledku zosuvu vozovky mali oproti pôvodnej zmluvnej cene 22,06 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty zvýšiť asi o 15 až 20 %. Obchvat postavilo Združenie R4 Svidník vedené Inžinierskymi stavbami, a.s. Košice, členmi združenia sú aj spoločnosti Eurovia SK, a.s. a Strabag, s.r.o. Bratislava. Stavebné práce na obchvate Svidníka začali koncom roka 2007 a mali byť ukončené v máji minulého roka. Kvôli poškodeniu vozovky na troch miestach po prepadnutí násypu nemohla byť cesta sprevádzkovaná a bola nevyhnutná jej oprava. Spôsobili to nielen náročné geologické podmienky, ale taktiež rýchle tempo výstavby cesty.
Za omeškanie odovzdania stavby udelila Národná diaľničná spoločnosť, a.s. (NDS) zhotoviteľovi k júnu tohto roka zmluvnú pokutu 6,6 mil. eur. Vážny v pondelok informoval, že v súčasnosti by pokuta mohla dosiahnuť výšku okolo 8 mil. eur, ale terajší minister dopravy Ján Figeľ "ustúpil tlaku stavbárov, pokutu im odpustil a súhlasil s tým, že nikto nemusí znášať dôsledky za omeškanie." Podľa Vážneho vyhotovený znalecký posudok pripísal zodpovednosť za porušenie technológie a pracovného postupu zhotoviteľovi stavby. Bývalý minister dopravy kritizoval aj tvrdenia svojho nástupcu, že urýchlený čas výstavby obchvatu na 18 mesiacov bol neúmerne krátky.
"Minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Ján Figeľ naplnil svoj sľub z októbra tohto roka. Obyvatelia mesta Svidník dostali vianočný darček v podobe dlho očakávaného obchvatu, vďaka ktorému sa mestské cesty odľahčia od tranzitnej a kamiónovej dopravy," uviedlo ďalej ministerstvo dopravy. Skrátenie doby výstavby obchvatu z projektantom odporúčaných 48 mesiacov na 36 mesiacov až na zmluvných 18 mesiacov malo podľa rezortu dopravy umožniť odovzdanie stavby pred tohtoročnými parlamentnými voľbami. Pre komplikované geologické podmienky však takýto termín výstavby nebol reálny. "Výsledkom bolo viacerých závažných chýb, ktorých odstraňovanie trvalo približne toľko ako celá stavba. Príchodom ministra dopravy Jána Figeľa nastal v tomto probléme posun," dodalo ministerstvo dopravy. Zhotoviteľ stavby, projektant a obstarávateľ našli v októbri na rokovaní s ministrom riešenie pre odovzdanie cesty do užívania.
Obchvat Svidníka na R4 odovzdala NDS do užívania v pondelok po jeden a pol ročnom meškaní zatiaľ v polovičnom profile. Preložka cesty v dĺžke 4,6 kilometra bude súčasťou rýchlostnej komunikácie od hranice s Poľskom cez Prešov a Košice po hranicu s Maďarskom. Stavebné náklady obchvatu by sa po jeho oprave v dôsledku zosuvu vozovky mali oproti pôvodnej zmluvnej cene 22,06 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty zvýšiť asi o 15 až 20 %. Obchvat postavilo Združenie R4 Svidník vedené Inžinierskymi stavbami, a.s. Košice, členmi združenia sú aj spoločnosti Eurovia SK, a.s. a Strabag, s.r.o. Bratislava. Stavebné práce na obchvate Svidníka začali koncom roka 2007 a mali byť ukončené v máji minulého roka. Kvôli poškodeniu vozovky na troch miestach po prepadnutí násypu nemohla byť cesta sprevádzkovaná a bola nevyhnutná jej oprava. Spôsobili to nielen náročné geologické podmienky, ale taktiež rýchle tempo výstavby cesty.