Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

27. septembra 2010

FIGEĽ: Výstavba variantu A R7 by netrvala dlhšie



Výstavba variantu C rýchlostnej cesty R7 by podľa ministra dopravy, pôšt a telekomunikácií Jána Figeľa netrvala kratšie ako variant A, ako tvrdia organizátori ...



Zdieľať
dunajska luzna Foto: SITA/Nina Bednáriková

BRATISLAVA 27. septembra (WEBNOVINY) - Výstavba variantu C rýchlostnej cesty R7 by podľa ministra dopravy, pôšt a telekomunikácií Jána Figeľa netrvala kratšie ako variant A, ako tvrdia organizátori protestného pochodu v Dunajskej Lužnej. Ako minister uviedol na pondelňajšej tlačovej besede, s variantom A už počíta územný plán Bratislavského samosprávneho kraja aj mesta Bratislava. V prípade variantu C by sa územné plány museli zmeniť, čo by prípadnú výstavbu oddialilo. Deklarované termíny výstavby podľa variantu C sú navyše podľa Figeľa nerealistické.

Ďalšou nevýhodou variantu C podľa ministra je, že v Podunajských Biskupiciach by vznikol "superlievik" a dopravnej situácii v Bratislave by to nepomohlo, práve naopak. Rýchlostná cesta R7 sa podľa variantu A navyše podľa Figeľa dá predĺžiť až k diaľnici D1, čo variant C neumožňuje. Dopravu by tiež zlepšilo možné zdvojenie Prístavného mostu, ktorý je v súčasnosti preťažený.

Niekoľko desiatok obyvateľov Dunajskej Lužnej sa v pondelok medzi 7:00 a 8:00 hodinou pokúsilo spomaliť dopravu v obci prechádzaním cez priechody pre chodcov. S transparentom "Žiadame návrat variantu C rýchlostnej komunikácie R7, nebráňte rozvoju našich obcí" prechádzali cez priechody v obci. Demonštrujúci na záver protestného pochodu prečítali petíciu proti zmene výstavby rýchlostnej cesty R7 ministerstvom dopravy z variantu C na variant A v úseku Bratislava - Dunajská Lužná. Podľa ministra však organizátori protestu obciam nepomáhajú.
Pri Dunajskej Lužnej sa snažili spomaliť dopravu


Podľa Figeľovho rozhodnutia sa má rýchlocesta R7 stavať podľa variantu A, vedúceho južne od Rovinky a Dunajskej Lužnej, čo je v súlade s územným plánom hlavného mesta aj kraja. Doterajší variant C, ktorý presadil exminister dopravy Ľubomír Vážny (Smer-SD), počítal so stavbou rýchlostnej komunikácie severovýchodne od oboch obcí a podporovali ho obce v okolí Bratislavy.

SITA

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Sulík nevylučuje ďalšie referendum
<< predchádzajúci článok
Bratislavský kraj bude revitalizovať ihriská