|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Utorok 5.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Imrich
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
02. augusta 2010
FIGEĽ: Výmena pozemkov letiska potrebuje kontrolu
Podmienky výmeny pozemkov na bratislavskom letisku niekoľko dní po júnových voľbách si vyžadujú podľa ministra dopravy...
Zdieľať
Rezort dopravy bude v súvislosti s letiskovými pozemkami podľa ministra komunikovať s Fondom národného majetku (FNM) ako väčšinovým akcionárom bratislavského letiska.
Foto: SITA/Nina Bednáriková
BRATISLAVA 2. augusta (WEBNOVINY) - Podmienky výmeny pozemkov na bratislavskom letisku niekoľko dní po júnových voľbách si vyžadujú podľa ministra dopravy Jána Figeľa (KDH) hlbšiu odbornú kontrolu. "Nedostal som nové informácie, skôr súhrn a súbor dokumentov a vysvetlenie," povedal v pondelok Figeľ na brífingu v parlamente po stretnutí s výkonným riaditeľom spoločnosti Letisko M. R. Štefánika - Airport Bratislava, a.s. Zdeňkom Schramlom.
Figeľ aj ministerstvo dopravy sa budú touto vecou ďalej zaoberať. Rezort dopravy bude v súvislosti s letiskovými pozemkami podľa ministra komunikovať s Fondom národného majetku (FNM) ako väčšinovým akcionárom bratislavského letiska. "Prekáža mi aktívne konanie hlavne v čase politickej zmeny, ktoré evokuje otázky," dodal Figeľ k času zámeny pozemkov.
Na otázku, či bude iniciovať odvolanie šéfa letiska v Bratislave, odpovedal, že ďalším krokom je valné zhromaždenie letiskovej spoločnosti, ktoré sa môže touto situáciou zaoberať. "To, čo sa udialo, prehlbuje otázniky alebo podozrenia nielen nad transparentnosťou, ale aj výhodnosťou celej transakcie. Skôr než by som vyjadroval vážnejšie postoje, si to vyžaduje hlbšiu analýzu," dodal Figeľ.
V štátnej akciovke prevádzkujúcej bratislavské letisko spravuje FNM 52 % akcií a ministerstvo dopravy 48 % akcií.
Figeľ sa vyjadril tiež k strate zamestnania v oblasti stavebníctva. Minister nepovažuje postupné hromadné prepúšťanie 750 pracovníkov Doprastavu, a.s., ako aj 500 zamestnancov Váhostavu - SK, a.s. za vinu súčasnej vlády. Ako povedal v pondelok na brífingu v parlamente, je to skôr dôsledkom rozhodnutí jej predchodkyne. "Slovensko potrebuje udržateľnú, zodpovednú politiku v oblasti investícií. A tomu sa podľa mňa prispôsobia aj stavebné firmy a ich kapacity. Som tu preto, aby som predovšetkým obhajoval záujem spoločnosti a občanov, nie konkrétnych firiem," uviedol ďalej Figeľ.
Firmy sú podľa ministra dopravy partnermi, ktorí majú otvorený priestor uchádzať sa o nové zákazky na základe súťaže. "Uisťujem, že vláda chce naďalej podporovať investičný rozvoj, osobitne v oblasti infraštruktúry, ale aj výstavby," dodal Figeľ. Minister dopravy priznal, že stavebné kapacity na Slovensku sú značné a zároveň limitované. Nová vláda chce podľa neho stavať dynamicky, ale popritom transparentnejšie a efektívnejšie.
Za postojom stavebných firiem, ktoré pre pokles zákaziek a neuzavretie 1. balíka PPP na D1 oznámili hromadné prepúšťanie do konca tohto roka, respektíve do konca januára budúceho roka, vidí Figeľ aj reflexiu nedávneho vývoja. "Pred voľbami sa tu šturmovalo veľmi výrazne a pásky sa strihali skôr s pohľadom na volebný deň než na udržateľnosť stavebnej činnosti," poznamenal Figeľ na margo prepúšťania v Doprastave a Váhostave. Obe firmy sú členmi medzinárodného konzorcia, ktoré by malo postaviť a 30 rokov prevádzkovať päť úsekov D1 medzi Martinom a Prešovom v dĺžke 75 kilometrov.
SITA
BRATISLAVA 2. augusta (WEBNOVINY) - Podmienky výmeny pozemkov na bratislavskom letisku niekoľko dní po júnových voľbách si vyžadujú podľa ministra dopravy Jána Figeľa (KDH) hlbšiu odbornú kontrolu. "Nedostal som nové informácie, skôr súhrn a súbor dokumentov a vysvetlenie," povedal v pondelok Figeľ na brífingu v parlamente po stretnutí s výkonným riaditeľom spoločnosti Letisko M. R. Štefánika - Airport Bratislava, a.s. Zdeňkom Schramlom.
Figeľ aj ministerstvo dopravy sa budú touto vecou ďalej zaoberať. Rezort dopravy bude v súvislosti s letiskovými pozemkami podľa ministra komunikovať s Fondom národného majetku (FNM) ako väčšinovým akcionárom bratislavského letiska. "Prekáža mi aktívne konanie hlavne v čase politickej zmeny, ktoré evokuje otázky," dodal Figeľ k času zámeny pozemkov.
Na otázku, či bude iniciovať odvolanie šéfa letiska v Bratislave, odpovedal, že ďalším krokom je valné zhromaždenie letiskovej spoločnosti, ktoré sa môže touto situáciou zaoberať. "To, čo sa udialo, prehlbuje otázniky alebo podozrenia nielen nad transparentnosťou, ale aj výhodnosťou celej transakcie. Skôr než by som vyjadroval vážnejšie postoje, si to vyžaduje hlbšiu analýzu," dodal Figeľ.
V štátnej akciovke prevádzkujúcej bratislavské letisko spravuje FNM 52 % akcií a ministerstvo dopravy 48 % akcií.
Figeľ sa vyjadril tiež k strate zamestnania v oblasti stavebníctva. Minister nepovažuje postupné hromadné prepúšťanie 750 pracovníkov Doprastavu, a.s., ako aj 500 zamestnancov Váhostavu - SK, a.s. za vinu súčasnej vlády. Ako povedal v pondelok na brífingu v parlamente, je to skôr dôsledkom rozhodnutí jej predchodkyne. "Slovensko potrebuje udržateľnú, zodpovednú politiku v oblasti investícií. A tomu sa podľa mňa prispôsobia aj stavebné firmy a ich kapacity. Som tu preto, aby som predovšetkým obhajoval záujem spoločnosti a občanov, nie konkrétnych firiem," uviedol ďalej Figeľ.
Firmy sú podľa ministra dopravy partnermi, ktorí majú otvorený priestor uchádzať sa o nové zákazky na základe súťaže. "Uisťujem, že vláda chce naďalej podporovať investičný rozvoj, osobitne v oblasti infraštruktúry, ale aj výstavby," dodal Figeľ. Minister dopravy priznal, že stavebné kapacity na Slovensku sú značné a zároveň limitované. Nová vláda chce podľa neho stavať dynamicky, ale popritom transparentnejšie a efektívnejšie.
Za postojom stavebných firiem, ktoré pre pokles zákaziek a neuzavretie 1. balíka PPP na D1 oznámili hromadné prepúšťanie do konca tohto roka, respektíve do konca januára budúceho roka, vidí Figeľ aj reflexiu nedávneho vývoja. "Pred voľbami sa tu šturmovalo veľmi výrazne a pásky sa strihali skôr s pohľadom na volebný deň než na udržateľnosť stavebnej činnosti," poznamenal Figeľ na margo prepúšťania v Doprastave a Váhostave. Obe firmy sú členmi medzinárodného konzorcia, ktoré by malo postaviť a 30 rokov prevádzkovať päť úsekov D1 medzi Martinom a Prešovom v dĺžke 75 kilometrov.
SITA