|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
12. decembra 2014
FIGEĽ: Situáciu s palivovými kartami sme chceli dať do poriadku
Výber spoločnosti, ktorá mala zabezpečiť platby mýta cez palivové karty, nebol v poriadku. Uviedol to dnes v pléne bývalý minister dopravy Ján Figeľ (KDH) ...
Zdieľať
Ján Figeľ Foto: TASR/Henrich Mišovič
Bratislava 12. decembra (TASR) - Výber spoločnosti, ktorá mala zabezpečiť platby mýta cez palivové karty, nebol v poriadku. Uviedol to dnes v pléne bývalý minister dopravy Ján Figeľ (KDH) s tým, že za jeho pôsobenia v rezorte chcel vzťahy medzi spoločnosťami Skytoll a Fleetpay upraviť. "Áno potvrdzujem a súhlasím s tým, že tak ako to bolo urobené, to nebolo v poriadku, lebo koncesionár si urobil bokovku a urobil si dohodu s firmou Fleetpay. Preto sme obhajovali jednu z možností, že štát vstúpi do priameho vzťahu s týmto poskytovateľom a pokúsi sa tento vzťah dať do poriadku," priblížil Figeľ.
Reagoval tým na kritiku súčasného ministra dopravy Jána Počiatka (Smer-SD), ktorého sa snaží opozícia odvolať z funkcie. Počiatek upozornil na to, že počas Figeľovho pôsobenia na ministerstve zvažoval možnosť priameho podpísania zmluvy Národnej diaľničnej spoločnosti s firmou Fleetpay. Tá mala pôvodnú zmluvu s mýtnou spoločnosťou Skytoll a práve spoločnosť Fleetpay opozícia kritizuje za drahé poskytovanie tejto služby. Figeľ však vysvetlil, že zámerom priameho podpísania zmluvy bolo upraviť podmienky.
"Ďalšie kroky mali byť o tom, že rokovaním by sa za istých kritérií nastavila primeraná služba aj z hľadiska ceny," priblížil Figeľ. Tiež navrhoval, aby sa uskutočnilo verejné obstarávanie, ktoré by ale nebolo pod gesciou Skytollu, ale pod gesciou štátu, teda Národnej diaľničnej spoločnosti.
Zároveň uviedol, že v rezorte dopravy pôsobil 15 mesiacov. "Podarilo sa veľa dobrého, aj sa veľa nepodarilo, lebo je to krátke obdobie. Zastavil som predražené kšefty," skonštatoval Figeľ.
V rámci faktických poznámok si však vyslúžil kritiku od poslancov vládnej strany Smer-SD. Vyčítali mu napríklad, že na konci svojho funkčného obdobia podpísal zmluvu na nepotrebný softvér za 4 milióny eur v Železničnej spoločnosti Slovensko, alebo to, že Slovenská správa ciest platila za výrub jedného stromu 1100 eur. "Mohli by ste nám vysvetliť, ako sa stalo to, že Slovenská pošta nakupovala v roku 2011 autá o 28 % drahšie, ako boli cenníkové ceny," spýtal sa v pléne Figeľa vládny poslanec Boris Susko (Smer-SD).
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR