|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
14. septembra 2010
FIGEĽ: Prioritou zostáva D1, ráta sa D3 cez Kysuce
Výstavba úsekov diaľnice D1 na severe Slovenska zostáva podľa ministra dopravy Jána Figeľa prioritou, počíta však postupne aj s vybudovaním iných diaľnic a ...
Zdieľať
Foto: SITA/Tomáš Benedikovič
BRATISLAVA 14. septembra (WEBNOVINY) - Výstavba úsekov diaľnice D1 na severe Slovenska zostáva podľa ministra dopravy Jána Figeľa prioritou, počíta však postupne aj s vybudovaním iných diaľnic a rýchlostných ciest. Figeľ spomenul aj plán výstavby diaľnice D3 zo Žiliny na sever cez Kysuce k hraniciam s Českou republikou a Poľskom, tá bola podľa neho celkovo veľmi slabo pripravená z hľadiska projektov a samotnej stavby. "Je veľmi dôležité čo najskôr začať realizáciu prechodu od Čadce na hranicu s Českou republikou a Poľskom, pretože ten je kritický," povedal Figeľ pre agentúru SITA o plánoch s výstavbou D3.
Do Žilinského kraja podľa ministra dopravy pôjde podstatne viac plánovaných investícií, ktoré súvisia aj s ťažkými a náročnými úsekmi, ale aj dnešným stavom celkovej rozpracovanosti výstavby diaľnic. V súvislosti s kritickými hlasmi zástupcov Žilinského kraja, ktorí žiadajú dokončenie úsekov D1 aj D3, minister dopravy poznamenal, že tento kraj nie je pri výstavbe diaľnic znevýhodnený v porovnaní s ostatnými krajmi. "Skôr patrí a bude naďalej patriť do centra pozornosti a podpory," dodal minister dopravy.
Rozhodnutia o súťažiach a investíciách v oblasti výstavby diaľnic budú podľa ministra dopravy zohľadňovať ich reálnu konkrétnu pripravenosť, ale aj finančné zdroje. "Aj v jednom aj v druhom prípade bude D3 zohrávať svoju úlohu, po náležitej príprave a zvládnutí súťaží, ktoré sme ohlásili. Tie sa spájajú prioritne s D1, ale nielen s ňou. Chcem ubezpečiť, že chápanie váhy a priority diaľničnej siete je dominantné, ale logickým doplnkom z hľadiska celkových nákladov sú rýchlostné cesty," dodal Figeľ.
Dopravne najviac zaťažené úseky je podľa Figeľa potrebné riešiť čo najskôr. "Ukončenie prvého balíka PPP projektov neznamená zastavenie výstavby, ale ukončenie vzťahu, ktorý doteraz nebol naplnený tak, ako zmluva predpokladala," povedal ďalej Figeľ. Súvisí to s vyrovnaním pohľadávok konzorcia Slovenské diaľnice, a.s. za vykonané predčasné práce na piatich úsekoch diaľnice D1 medzi Martinom a Prešovom, ale aj otvorením verejného obstarávania a súťaží na stavbu jednotlivých úsekov.
"Pracujeme na všetkých líniách. Niekde je to o dopracovaní projektovej dokumentácie, v niektorých otázkach ide o majetkovo-právne záležitosti, ktoré súvisia s výstavbou. A tieto témy sa navzájom nevylučujú," dodal Figeľ. Pripomenul, že ministerstvo dopravy rokuje o naplnení koncesnej zmluvy aj s konzorciom Žilinská diaľnica, ktoré má postaviť technicky najnáročnejšie úseky D1 pri Žiline v rámci tretieho balíka PPP. Ten nie je finančne stále uzatvorený, pričom termín uplynie koncom októbra.
SITA
Do Žilinského kraja podľa ministra dopravy pôjde podstatne viac plánovaných investícií, ktoré súvisia aj s ťažkými a náročnými úsekmi, ale aj dnešným stavom celkovej rozpracovanosti výstavby diaľnic. V súvislosti s kritickými hlasmi zástupcov Žilinského kraja, ktorí žiadajú dokončenie úsekov D1 aj D3, minister dopravy poznamenal, že tento kraj nie je pri výstavbe diaľnic znevýhodnený v porovnaní s ostatnými krajmi. "Skôr patrí a bude naďalej patriť do centra pozornosti a podpory," dodal minister dopravy.
Rozhodnutia o súťažiach a investíciách v oblasti výstavby diaľnic budú podľa ministra dopravy zohľadňovať ich reálnu konkrétnu pripravenosť, ale aj finančné zdroje. "Aj v jednom aj v druhom prípade bude D3 zohrávať svoju úlohu, po náležitej príprave a zvládnutí súťaží, ktoré sme ohlásili. Tie sa spájajú prioritne s D1, ale nielen s ňou. Chcem ubezpečiť, že chápanie váhy a priority diaľničnej siete je dominantné, ale logickým doplnkom z hľadiska celkových nákladov sú rýchlostné cesty," dodal Figeľ.
Dopravne najviac zaťažené úseky je podľa Figeľa potrebné riešiť čo najskôr. "Ukončenie prvého balíka PPP projektov neznamená zastavenie výstavby, ale ukončenie vzťahu, ktorý doteraz nebol naplnený tak, ako zmluva predpokladala," povedal ďalej Figeľ. Súvisí to s vyrovnaním pohľadávok konzorcia Slovenské diaľnice, a.s. za vykonané predčasné práce na piatich úsekoch diaľnice D1 medzi Martinom a Prešovom, ale aj otvorením verejného obstarávania a súťaží na stavbu jednotlivých úsekov.
"Pracujeme na všetkých líniách. Niekde je to o dopracovaní projektovej dokumentácie, v niektorých otázkach ide o majetkovo-právne záležitosti, ktoré súvisia s výstavbou. A tieto témy sa navzájom nevylučujú," dodal Figeľ. Pripomenul, že ministerstvo dopravy rokuje o naplnení koncesnej zmluvy aj s konzorciom Žilinská diaľnica, ktoré má postaviť technicky najnáročnejšie úseky D1 pri Žiline v rámci tretieho balíka PPP. Ten nie je finančne stále uzatvorený, pričom termín uplynie koncom októbra.
SITA