|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
06. mája 2011
Figeľ otvoril opravený, no nenamaľovaný železničný most
Po takmer desiatich mesiacoch majú Spišské Vlachy opäť železničné spojenie so Spišským Podhradím. Minister dopravy Ján Figeľ dnes ...
Zdieľať
Minister dopravy SR Ján Figeľ.Foto: SITA/Diana ČernákováSPIŠSKÉ VLACHY 6. mája (WEBNOVINY) – Po takmer desiatich mesiacoch majú Spišské Vlachy opäť železničné spojenie so Spišským Podhradím. Minister dopravy Ján Figeľ dnes otvoril zrekonštruovaný most cez rieku Hornád, ktorý zničili povodne v júni minulého roka.
Náklady na opravu mosta dosiahli 800 000 eur. Ďalších 300 000 eur stála úprava brehov Hornádu, prípravné práce a demontáž mosta, ktorý bol po povodniach v havarijnom stave. Napriek tejto investícii železniciam nezvýšili peniaze na nový náter mosta.
Aj preto most na prvý pohľad vyzerá, ako by sa na ňom nič nezmenilo. „To som si všimol ako prvé, lebo som videl aj realitu predtým. Dostal som uistenie, že náter pribudne,“ povedal minister Figeľ. Prísľub dali ministrovi na mieste predstavitelia Železníc Slovenskej republiky.
Železničný most cez Hornád sa nachádza blízko za stanicou Spišské Vlachy. Pôvodný most nevydržal prívalové vody 4. júna 2010. Prvý vlak s cestujúcimi prešiel po moste začiatkom apríla. Po rekonštrukcii dostal most ďalšie pole, upravili sa brehy Hornádu tak, aby most zvládol aj storočné vody.
Železničný most v Spišských Vlachoch bol len jedným z viacerých, ktoré poškodili minuloročné povodne. Tie spôsobili škody na železniciach za takmer 15 mil. eur. Približne rovnaké škody spôsobili povodne aj na cestách, prevažne východného Slovenska
Náklady na opravu mosta dosiahli 800 000 eur. Ďalších 300 000 eur stála úprava brehov Hornádu, prípravné práce a demontáž mosta, ktorý bol po povodniach v havarijnom stave. Napriek tejto investícii železniciam nezvýšili peniaze na nový náter mosta.
Aj preto most na prvý pohľad vyzerá, ako by sa na ňom nič nezmenilo. „To som si všimol ako prvé, lebo som videl aj realitu predtým. Dostal som uistenie, že náter pribudne,“ povedal minister Figeľ. Prísľub dali ministrovi na mieste predstavitelia Železníc Slovenskej republiky.
Železničný most cez Hornád sa nachádza blízko za stanicou Spišské Vlachy. Pôvodný most nevydržal prívalové vody 4. júna 2010. Prvý vlak s cestujúcimi prešiel po moste začiatkom apríla. Po rekonštrukcii dostal most ďalšie pole, upravili sa brehy Hornádu tak, aby most zvládol aj storočné vody.
Železničný most v Spišských Vlachoch bol len jedným z viacerých, ktoré poškodili minuloročné povodne. Tie spôsobili škody na železniciach za takmer 15 mil. eur. Približne rovnaké škody spôsobili povodne aj na cestách, prevažne východného Slovenska