|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
11. marca 2011
Figeľ odmieta Ficove obvinenia z politického tlaku na Cargo
Minister dopravy Ján Figeľ odmieta výroky predsedu Smeru-SD Roberta Fica, že na vedenie Železničnej spoločnosti Cargo Slovakia, a.s. je vytváraný silný politický tlak v ...
Zdieľať
Foto: SITA/Jozef JakubčoBRATISLAVA 11. marca (WEBNOVINY) - Minister dopravy Ján Figeľ odmieta výroky predsedu Smeru-SD Roberta Fica, že na vedenie Železničnej spoločnosti Cargo Slovakia, a.s. je vytváraný silný politický tlak v súvislosti s plánovaným prepustením 1 800 zamestnancov a privatizáciou firmy. Na adresu bývalého premiéra ďalej povedal, že celé štyri roky počas svojej vlády brzdil akékoľvek ozdravné opatrenia na zadlžených železniciach a nesie značnú zodpovednosť za ich súčasný stav. "Som rád, že Robert Fico teraz má čas navštíviť firmu a vidieť kolabujúce dedičstvo, respektíve stav, ktorý výrazne súvisí s jeho pôsobením a rozhodnutiami v minulých rokoch. S dedičstvom, ktoré tam zanechal, lebo z diaľky neriadil tento sektor dobre ani zodpovedne. Dôkazom toho je dlh na úrovni 600 mil. eur," povedal Figeľ na piatkovom brífingu v reakcii na Ficove vyjadrenia.
Za vlády Fica bolo podľa ministra dopravy umožnené mecenášom "vyciciavať" nielen Cargo, ale aj ďalšie podniky. "Dlhy nie sú spôsobené len krízou, ale mnohými nezodpovednými opatreniami, zmluvami alebo vzťahmi. Obávam sa, že práve tento stav a pozornosť venovaná tejto a ďalším firmám skôr hovorí o tom, že sme zastavili trafiky, ktoré boli rozdelené mecenášom alebo partnerom ako korisť v minulých rokoch," uviedol ďalej Figeľ. V normálnych európskych krajinách sa podľa neho také správania a výsledky, aké boli na železniciach najmä v posledných rokoch, označujú za korupciu alebo tunelovanie. Minister dopravy pripomenul, že len vďaka zavedeniu elektronických aukcií pri obstarávaní či prehodnoteniu a zrušeniu zmlúv ušetrilo Cargo od leta minulého roka 30 mil. eur. Nový manažment spoločnosti znížil jej zadlženie z 82 % na 75 % základného imania.
Štátna návratná finančná výpomoc v objeme 166 mil. eur, ktorú Ficova vláda schválila pre Cargo na zmiernenie dopadov hospodárskej krízy a udržanie zamestnanosti, sa podľa šéfa rezortu dopravy minula účinkom. "Tieto peniaze boli použité na sanáciu, ktorá nič nepriniesla, žiadnu sanáciu, ale nový záväzok tejto firmy," dodal Figeľ. Traja bývalí vedúci manažéri Carga pritom podľa neho dostali po odchode spolu odstupné v sume 396 tis. eur za výsledky firmy na úrovni bankrotu. "Toto bola, neviem či sociálna alebo aká politika, ale určite nezodpovedná aj voči firme aj voči železničiarom a, samozrejme, voči Slovensku. K tomu možno dodať voľné a platené piatky ako reakcia na nedostatok práce," povedal ďalej minister dopravy. Súviselo to však s tým, že na Slovensku platili do konca minulého roka najvyššie poplatky za používanie železníc v rámci Európskej únie. Súčasné rastúce výkony Carga v nákladnej doprave sú podľa Figeľa dôsledkom zníženia týchto poplatkov od začiatku tohto roka a tiež aktívnou obchodnou politikou spoločnosti.
Opozičný Smer-SD je proti pripravovanej privatizácii Carga a plánovanému prepusteniu 1 800 jej zamestnancov počas jedného roka. "Cítime, že na manažment je vytváraný silný politický tlak, aby došlo čo najrýchlejšie k necitlivému prepusteniu obrovského počtu zamestnancov, aby potom táto spoločnosť mohla byť čo najrýchlejšie predaná do zahraničných rúk. Nemôžeme s tým súhlasiť, lebo na jednej strane je tu určitý nárast výkonov Carga. Na druhej strane ešte naša vláda zabezpečila, že od 1. januára tohto roku klesla cena za poskytované služby, čo Cargo dostáva do konkurencieschopnosti," povedal predseda Smeru Robert Fico po piatkovom stretnutí s generálnym riaditeľom Carga Pavlom Ďuriníkom.
Odmietanie predaja Carga predseda Smeru zdôvodnil zásadným nesúhlasom s privatizáciou strategických spoločností. Zámer ministerstva dopravy na prepustenie okolo 5 tisíc ľudí v rámci revitalizácie troch štátnych železničných spoločností označil líder najväčšej opozičnej strany za veľmi necitlivý. Podľa neho existuje aj iný prístup v podobe prirodzeného odchodu ľudí do dôchodku. "My sme za štyri roky, čo sme boli vo vláde, takýmto spôsobom znížili počet zamestnancov v tejto spoločnosti o 22 % a nebolo to necitlivé prepúšťanie, ako to ide urobiť táto vláda," uviedol ďalej Fico.
Za vlády Fica bolo podľa ministra dopravy umožnené mecenášom "vyciciavať" nielen Cargo, ale aj ďalšie podniky. "Dlhy nie sú spôsobené len krízou, ale mnohými nezodpovednými opatreniami, zmluvami alebo vzťahmi. Obávam sa, že práve tento stav a pozornosť venovaná tejto a ďalším firmám skôr hovorí o tom, že sme zastavili trafiky, ktoré boli rozdelené mecenášom alebo partnerom ako korisť v minulých rokoch," uviedol ďalej Figeľ. V normálnych európskych krajinách sa podľa neho také správania a výsledky, aké boli na železniciach najmä v posledných rokoch, označujú za korupciu alebo tunelovanie. Minister dopravy pripomenul, že len vďaka zavedeniu elektronických aukcií pri obstarávaní či prehodnoteniu a zrušeniu zmlúv ušetrilo Cargo od leta minulého roka 30 mil. eur. Nový manažment spoločnosti znížil jej zadlženie z 82 % na 75 % základného imania.
Štátna návratná finančná výpomoc v objeme 166 mil. eur, ktorú Ficova vláda schválila pre Cargo na zmiernenie dopadov hospodárskej krízy a udržanie zamestnanosti, sa podľa šéfa rezortu dopravy minula účinkom. "Tieto peniaze boli použité na sanáciu, ktorá nič nepriniesla, žiadnu sanáciu, ale nový záväzok tejto firmy," dodal Figeľ. Traja bývalí vedúci manažéri Carga pritom podľa neho dostali po odchode spolu odstupné v sume 396 tis. eur za výsledky firmy na úrovni bankrotu. "Toto bola, neviem či sociálna alebo aká politika, ale určite nezodpovedná aj voči firme aj voči železničiarom a, samozrejme, voči Slovensku. K tomu možno dodať voľné a platené piatky ako reakcia na nedostatok práce," povedal ďalej minister dopravy. Súviselo to však s tým, že na Slovensku platili do konca minulého roka najvyššie poplatky za používanie železníc v rámci Európskej únie. Súčasné rastúce výkony Carga v nákladnej doprave sú podľa Figeľa dôsledkom zníženia týchto poplatkov od začiatku tohto roka a tiež aktívnou obchodnou politikou spoločnosti.
Opozičný Smer-SD je proti pripravovanej privatizácii Carga a plánovanému prepusteniu 1 800 jej zamestnancov počas jedného roka. "Cítime, že na manažment je vytváraný silný politický tlak, aby došlo čo najrýchlejšie k necitlivému prepusteniu obrovského počtu zamestnancov, aby potom táto spoločnosť mohla byť čo najrýchlejšie predaná do zahraničných rúk. Nemôžeme s tým súhlasiť, lebo na jednej strane je tu určitý nárast výkonov Carga. Na druhej strane ešte naša vláda zabezpečila, že od 1. januára tohto roku klesla cena za poskytované služby, čo Cargo dostáva do konkurencieschopnosti," povedal predseda Smeru Robert Fico po piatkovom stretnutí s generálnym riaditeľom Carga Pavlom Ďuriníkom.
Odmietanie predaja Carga predseda Smeru zdôvodnil zásadným nesúhlasom s privatizáciou strategických spoločností. Zámer ministerstva dopravy na prepustenie okolo 5 tisíc ľudí v rámci revitalizácie troch štátnych železničných spoločností označil líder najväčšej opozičnej strany za veľmi necitlivý. Podľa neho existuje aj iný prístup v podobe prirodzeného odchodu ľudí do dôchodku. "My sme za štyri roky, čo sme boli vo vláde, takýmto spôsobom znížili počet zamestnancov v tejto spoločnosti o 22 % a nebolo to necitlivé prepúšťanie, ako to ide urobiť táto vláda," uviedol ďalej Fico.