|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 23.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Nadežda
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
13. júla 2010
Figeľ nariadil zrušenie súťaže na predaj vozňov
Železničná spoločnosť Slovensko, a.s. (ZSSK Slovensko) na pokyn ministra dopravy Jána Figeľa (KDH) v utorok zrušila verejnú obchodnú súťaž na odpredaj ...
Zdieľať
Ilustračné foto SITA/Nina Bednáriková BRATISLAVA 13. júla (WEBNOVINY) - Železničná spoločnosť Slovensko, a.s. (ZSSK Slovensko) na pokyn ministra dopravy Jána Figeľa (KDH) v utorok zrušila verejnú obchodnú súťaž na odpredaj desiatich opotrebovaných motorových vozňov radu 810. Osobný železničný prepravca chcel predať takmer tridsaťročné nepotrebné osobné vagóny za minimálnu cenu 152 tis. eur bez dane z pridanej hodnoty.
"Z kancelárie ministra dopravy nám bol doručený pokyn ministra neprijímať rozhodnutia, ktoré nie sú nevyhnutné pre chod organizácie a zabezpečenie stanovených úloh," zdôvodnila zrušenie súťaže vedúca tímu komunikácie v Železničnej spoločnosti Slovensko Zuzana Červená. Spoločnosti sa od 1. júla znížila potreba motorových vozňov, preto chcela odpredať päť vozňov ešte počas leta, aby jej nevznikali ďalšie náklady na opravy a ich údržbu.
Ku koncu júla spoločnosť dostane päť motorových jednotiek radu 813, ktoré nahradia motorové vozne radu 810. "Ďalších päť kusov dostaneme od 12. decembra 2010 pri zmene grafikonu vlakovej dopravy. Potreba motorových vozňov radu 810 tak klesne minimálne o desať kusov. Z toho dôvodu vzniká prebytok motorových vozňov a ZSSK sa rozhodla pre predaj opotrebovaných vozňov," dodala Červená. O ďalšom postupe rozhodne vedenie spoločnosti v súčinnosti s ministerstvo dopravy.
Železničiari najprv vyhlásili súťaž v súlade s Obchodným zákonníkom v piatok minulého týždňa s tým, že záujemcovia mohli predložiť návrhy do pondelka. V utorok dopoludnia železničná spoločnosť ešte stihla predĺžiť termín na predkladanie návrhov do 19. júla. Následný pokyn ministra súťaž stopol. Železničiari sa plánovali zbaviť nepotrebných vagónov v Trenčianskej Teplej, Fiľakove, Nových Zámkoch, Poprade, Humennom a Prievidzi. Predať ich chceli v dvoch etapách do 1. augusta a 15. decembra, pričom o vybranom návrhu plánovali informovať do 10. augusta. Generálnym riaditeľom a predsedom predstavenstva ZSSK Slovensko je nominant SNS Milan Chúpek od 11. októbra 2006.
Železničnej spoločnosti nebudú staré vozne chýbať. "Cez prázdniny totiž prestali jazdiť školské spoje a po decembrovej zmene grafikonu bude spojov ešte menej. Okrem toho v júli príde spoločnosti ako posila päť nových vozňov radu 813. Tie sa začali vyrábať v roku 2006, ale nejde o úplné novinky," informoval v utorok denník Sme. Ako noviny dodali, vznikajú totiž rekonštrukciou vozňov radu 810, aké chceli železničiari predať, a prívesných vozňov radu 011. Vozne radu 813 podľa denníka vyrába spoločnosť Železničné opravovne a strojárne Zvolen, a.s. Predsedom jej predstavenstva je podnikateľ Vladimír Poór, spájaný so súčasnou opozíciou. Železničná spoločnosť nevysvetlila, prečo dala pri vyhlásení súťaže prípadných záujemcom najprv tak málo času. Obchodný zákonník pritom neurčuje čas od oznámenia do uzavretia súťaže.
SITA
"Z kancelárie ministra dopravy nám bol doručený pokyn ministra neprijímať rozhodnutia, ktoré nie sú nevyhnutné pre chod organizácie a zabezpečenie stanovených úloh," zdôvodnila zrušenie súťaže vedúca tímu komunikácie v Železničnej spoločnosti Slovensko Zuzana Červená. Spoločnosti sa od 1. júla znížila potreba motorových vozňov, preto chcela odpredať päť vozňov ešte počas leta, aby jej nevznikali ďalšie náklady na opravy a ich údržbu.
Ku koncu júla spoločnosť dostane päť motorových jednotiek radu 813, ktoré nahradia motorové vozne radu 810. "Ďalších päť kusov dostaneme od 12. decembra 2010 pri zmene grafikonu vlakovej dopravy. Potreba motorových vozňov radu 810 tak klesne minimálne o desať kusov. Z toho dôvodu vzniká prebytok motorových vozňov a ZSSK sa rozhodla pre predaj opotrebovaných vozňov," dodala Červená. O ďalšom postupe rozhodne vedenie spoločnosti v súčinnosti s ministerstvo dopravy.
Železničiari najprv vyhlásili súťaž v súlade s Obchodným zákonníkom v piatok minulého týždňa s tým, že záujemcovia mohli predložiť návrhy do pondelka. V utorok dopoludnia železničná spoločnosť ešte stihla predĺžiť termín na predkladanie návrhov do 19. júla. Následný pokyn ministra súťaž stopol. Železničiari sa plánovali zbaviť nepotrebných vagónov v Trenčianskej Teplej, Fiľakove, Nových Zámkoch, Poprade, Humennom a Prievidzi. Predať ich chceli v dvoch etapách do 1. augusta a 15. decembra, pričom o vybranom návrhu plánovali informovať do 10. augusta. Generálnym riaditeľom a predsedom predstavenstva ZSSK Slovensko je nominant SNS Milan Chúpek od 11. októbra 2006.
Železničnej spoločnosti nebudú staré vozne chýbať. "Cez prázdniny totiž prestali jazdiť školské spoje a po decembrovej zmene grafikonu bude spojov ešte menej. Okrem toho v júli príde spoločnosti ako posila päť nových vozňov radu 813. Tie sa začali vyrábať v roku 2006, ale nejde o úplné novinky," informoval v utorok denník Sme. Ako noviny dodali, vznikajú totiž rekonštrukciou vozňov radu 810, aké chceli železničiari predať, a prívesných vozňov radu 011. Vozne radu 813 podľa denníka vyrába spoločnosť Železničné opravovne a strojárne Zvolen, a.s. Predsedom jej predstavenstva je podnikateľ Vladimír Poór, spájaný so súčasnou opozíciou. Železničná spoločnosť nevysvetlila, prečo dala pri vyhlásení súťaže prípadných záujemcom najprv tak málo času. Obchodný zákonník pritom neurčuje čas od oznámenia do uzavretia súťaže.
SITA