|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Streda 6.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Renáta
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
06. augusta 2010
FIGEĽ: Na železnici treba viac efektívnosti
Minister dopravy Ján Figeľ (KDH) považuje v železničnej osobnej doprave za nevyhnutné najmä zlepšenie efektívnosti a vyváženie pomerov, aby neboli zbytočne dotované ...
Zdieľať
Foto: SITA/Ľudovít Vaniher BRATISLAVA 6. augusta (WEBNOVINY) - Minister dopravy Ján Figeľ (KDH) považuje v železničnej osobnej doprave za nevyhnutné najmä zlepšenie efektívnosti a vyváženie pomerov, aby neboli zbytočne dotované straty či neefektívne opatrenia a činnosti. Potrebné je podľa neho, naopak, šetrenie. V rozhovore pre agentúru SITA tak odpovedal na otázku, či treba od budúceho roka zvýšiť cestovné v osobnej preprave na železnici.
Vytvorenie štátneho holdingu na základe troch železničných spoločností, ktoré plánoval rezort dopravy pod vedením Ľubomíra Vážneho, nie je podľa jeho nástupcu potrebné. "Minulá vláda s touto myšlienkou prišla, ale ju ani neschválila v definitívnej forme návrhu zákona," pripomenul Figeľ. Ako ďalej povedal, Slovensko spolu s Nórskom boli doteraz dávané za príklad európskym krajinám, ktoré potrebujú realizovať tzv. železničný európsky balík legislatívy, oddeľujúci operátorov dopravných trás a prepravcov.
"Slovensko to zrealizovalo a potrebuje prehlbovať a zlepšovať tento model a nie sa vracať do minulosti. A to zlepšovanie vidím v tom, že sa vyvážia parametre a pomery medzi tromi spoločnosťami - Železnice SR, Železničná spoločnosť Slovensko a Železničná spoločnosť Cargo. Majú dlhé a podobné názvy, ale je to veľmi dôležitý trojuholník, ktorý ak je vyvážený, tak sa bude dariť Železniciam SR aj obom druhom dopravy," tvrdí Figeľ. Nemalo by sa podľa neho stávať to, keď vlaňajšia štátna pôžička pre Cargo za 166 mil. eur pretiekla do Železníc SR a nevyriešila situáciu v samotnom Cargu.
Minister dopravy uviedol, že je potrebné zlepšenie modelu medzi železničnými spoločnosťami, ako aj ďalšie rozšírenie ich majetkových a iných vzťahov. Zodpovednejší by mal byť aj prístup štátu, ktorý musí podľa možností štátneho rozpočtu vykrývať tzv. fixné náklady a motivovať znižovanie variabilných nákladov. "Tento model je racionálny, potrebuje nielen posúdenie, ale nové rozhodnutia, o ktorých budeme na ministerstve s troma firmami rokovať a skúsime priniesť zlepšenia od nového roku," dodal Figeľ.
SITA
Vytvorenie štátneho holdingu na základe troch železničných spoločností, ktoré plánoval rezort dopravy pod vedením Ľubomíra Vážneho, nie je podľa jeho nástupcu potrebné. "Minulá vláda s touto myšlienkou prišla, ale ju ani neschválila v definitívnej forme návrhu zákona," pripomenul Figeľ. Ako ďalej povedal, Slovensko spolu s Nórskom boli doteraz dávané za príklad európskym krajinám, ktoré potrebujú realizovať tzv. železničný európsky balík legislatívy, oddeľujúci operátorov dopravných trás a prepravcov.
"Slovensko to zrealizovalo a potrebuje prehlbovať a zlepšovať tento model a nie sa vracať do minulosti. A to zlepšovanie vidím v tom, že sa vyvážia parametre a pomery medzi tromi spoločnosťami - Železnice SR, Železničná spoločnosť Slovensko a Železničná spoločnosť Cargo. Majú dlhé a podobné názvy, ale je to veľmi dôležitý trojuholník, ktorý ak je vyvážený, tak sa bude dariť Železniciam SR aj obom druhom dopravy," tvrdí Figeľ. Nemalo by sa podľa neho stávať to, keď vlaňajšia štátna pôžička pre Cargo za 166 mil. eur pretiekla do Železníc SR a nevyriešila situáciu v samotnom Cargu.
Minister dopravy uviedol, že je potrebné zlepšenie modelu medzi železničnými spoločnosťami, ako aj ďalšie rozšírenie ich majetkových a iných vzťahov. Zodpovednejší by mal byť aj prístup štátu, ktorý musí podľa možností štátneho rozpočtu vykrývať tzv. fixné náklady a motivovať znižovanie variabilných nákladov. "Tento model je racionálny, potrebuje nielen posúdenie, ale nové rozhodnutia, o ktorých budeme na ministerstve s troma firmami rokovať a skúsime priniesť zlepšenia od nového roku," dodal Figeľ.
SITA