|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 19.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Judita
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
04. mája 2011
Figeľ je za spresnenie novely cestného zákona
Minister dopravy Ján Figeľ (KDH) je za spresnenie časti novely zákona o cestnej premávke. Pasáž týkajúca sa zákazu vjazdu kamiónov nad 12 ton na regionálne cesty druhej a tretej ...
Zdieľať
Foto: SITA/Michal SvítokBRATISLAVA 4. mája (WEBNOVINY) - Minister dopravy Ján Figeľ (KDH) je za spresnenie časti novely zákona o cestnej premávke. Pasáž týkajúca sa zákazu vjazdu kamiónov nad 12 ton na regionálne cesty druhej a tretej triedy vyvolala nespokojnosť Združenia cestných dopravcov Česmad Slovakia. "Formulácia textu si vyžaduje presnejšie vyjadrenie. Som tomu otvorený.
Aby všeobecné pravidlo dostatočne presne vystihovalo zámer, je veľmi dôležité. Zároveň sme vo vláde prijali možnosť ustanovenia výnimiek z tohto pravidla. Aj logika prepravy si to vyžaduje.
A preto považujem túto tému za vážnu. Nie je uzavretá, pretože návrh je vecou ďalšieho rokovania v parlamente," povedal Figeľ po stredajšom zasadnutí vlády.
Návrh novely cestného zákona, ktorý vláda schválila minulý týždeň, podľa ministra dopravy počíta nielen so zákazom tranzitu kamiónov nad 12 ton, ale aj so všeobecnou výnimkou, ktorú v podobe osobitného výnosu zákon predpokladá.
"Tam všade by samotný tranzit nebol zakázaný, to znamená, bol by vyňatý zo všeobecného pravidla. Zároveň všetky vjazdy a výjazdy, nakládky, vykládky sú súčasťou riešenia," uviedol ďalej Figeľ s tým, že zásobovanie sídiel na regionálnych cestách bude ďalej fungovať aj v prípade, že kamióny budú mať hmotnosť hoci 20 ton.
Prezident Česmadu Pavol Jančovič pre nespokojnosť s novelou cestného zákona sa v utorok stretol s ministrom dopravy. "Na stretnutí s pánom ministrom som bol nútený konštatovať, že tento zákon je zlý a nepripravený a cestní dopravcovia s takýmto znením nemôžu súhlasiť. Preto obe strany hľadali prijateľné riešenie, ktoré sa pokúsia do uvedenej novely v najbližších dňoch zapracovať", informoval Jančovič agentúru SITA.
Pokiaľ by sa takéto riešenie nenašlo, Česmad bude podľa neho trvať na zrušení novely a navrhne predmetný zámer rezortu dopravy riešiť jednoduchými dopravnými značkami. "Tie by mohli na objektívne zdôvodniteľných úsekoch ciest inštalovať vyššie územné celky, ktoré cesty II. a III. triedy majú v územnej správe a vyberajú dane z motorových vozidiel," uzavrel Jančovič.
Vláda minulý týždeň zapracovala do novely cestného zákona technickú pripomienku, týkajúcu sa obmedzenia využívania ciest druhej a tretej triedy kamiónmi. Podľa pôvodného návrhu mali mať vodiči kamiónov nad 12 ton právo použiť nevyhnutné úseky týchto ciest, len ak sa pri nich nachádza miesto nakládky alebo vykládky tovaru. Podľa schválenej pripomienky to bude aj v prípade, ak by sa na danom úseku nenachádzala cesta prvej triedy a využitie zvyšných ciest by predstavovalo veľké predĺženie trasy.
Ministerstvo dopravy považuje ochranu ciest druhej a tretej triedy za potrebnú. Tie sú od zavedenia mýta začiatkom roka 2010 enormne zaťažované nákladnou dopravou, vyhýbajúcou sa spoplatnenej cestnej sieti. Podľa rezortu dopravy to spôsobuje veľké problémy samosprávnym krajom ako správcom regionálnych ciest. Musia tak vynakladať nemalé finančné prostriedky na opravu týchto ciest, keďže nie sú na veľkú záťaž konštruované.
Prejazd nákladnej dopravy cez obce zároveň narúša statiku nehnuteľností obyvateľov a tiež negatívne vplýva na bezpečnosť a plynulosť cestnej premávky v obciach. Ministerstvo dopravy preto v medzirezortnom pripomienkovom konaní k návrhu novely zákona o cestnej premávke navrhlo ministerstvu vnútra doplniť právnu úpravu tak, aby v stanovených prípadoch obmedzovala prejazd ťažkej nákladnej dopravy s hmotnosťou vozidiel nad 12 ton po cestách druhej a tretej triedy.
Aby všeobecné pravidlo dostatočne presne vystihovalo zámer, je veľmi dôležité. Zároveň sme vo vláde prijali možnosť ustanovenia výnimiek z tohto pravidla. Aj logika prepravy si to vyžaduje.
A preto považujem túto tému za vážnu. Nie je uzavretá, pretože návrh je vecou ďalšieho rokovania v parlamente," povedal Figeľ po stredajšom zasadnutí vlády.
Návrh novely cestného zákona, ktorý vláda schválila minulý týždeň, podľa ministra dopravy počíta nielen so zákazom tranzitu kamiónov nad 12 ton, ale aj so všeobecnou výnimkou, ktorú v podobe osobitného výnosu zákon predpokladá.
"Tam všade by samotný tranzit nebol zakázaný, to znamená, bol by vyňatý zo všeobecného pravidla. Zároveň všetky vjazdy a výjazdy, nakládky, vykládky sú súčasťou riešenia," uviedol ďalej Figeľ s tým, že zásobovanie sídiel na regionálnych cestách bude ďalej fungovať aj v prípade, že kamióny budú mať hmotnosť hoci 20 ton.
Prezident Česmadu Pavol Jančovič pre nespokojnosť s novelou cestného zákona sa v utorok stretol s ministrom dopravy. "Na stretnutí s pánom ministrom som bol nútený konštatovať, že tento zákon je zlý a nepripravený a cestní dopravcovia s takýmto znením nemôžu súhlasiť. Preto obe strany hľadali prijateľné riešenie, ktoré sa pokúsia do uvedenej novely v najbližších dňoch zapracovať", informoval Jančovič agentúru SITA.
Pokiaľ by sa takéto riešenie nenašlo, Česmad bude podľa neho trvať na zrušení novely a navrhne predmetný zámer rezortu dopravy riešiť jednoduchými dopravnými značkami. "Tie by mohli na objektívne zdôvodniteľných úsekoch ciest inštalovať vyššie územné celky, ktoré cesty II. a III. triedy majú v územnej správe a vyberajú dane z motorových vozidiel," uzavrel Jančovič.
Vláda minulý týždeň zapracovala do novely cestného zákona technickú pripomienku, týkajúcu sa obmedzenia využívania ciest druhej a tretej triedy kamiónmi. Podľa pôvodného návrhu mali mať vodiči kamiónov nad 12 ton právo použiť nevyhnutné úseky týchto ciest, len ak sa pri nich nachádza miesto nakládky alebo vykládky tovaru. Podľa schválenej pripomienky to bude aj v prípade, ak by sa na danom úseku nenachádzala cesta prvej triedy a využitie zvyšných ciest by predstavovalo veľké predĺženie trasy.
Ministerstvo dopravy považuje ochranu ciest druhej a tretej triedy za potrebnú. Tie sú od zavedenia mýta začiatkom roka 2010 enormne zaťažované nákladnou dopravou, vyhýbajúcou sa spoplatnenej cestnej sieti. Podľa rezortu dopravy to spôsobuje veľké problémy samosprávnym krajom ako správcom regionálnych ciest. Musia tak vynakladať nemalé finančné prostriedky na opravu týchto ciest, keďže nie sú na veľkú záťaž konštruované.
Prejazd nákladnej dopravy cez obce zároveň narúša statiku nehnuteľností obyvateľov a tiež negatívne vplýva na bezpečnosť a plynulosť cestnej premávky v obciach. Ministerstvo dopravy preto v medzirezortnom pripomienkovom konaní k návrhu novely zákona o cestnej premávke navrhlo ministerstvu vnútra doplniť právnu úpravu tak, aby v stanovených prípadoch obmedzovala prejazd ťažkej nákladnej dopravy s hmotnosťou vozidiel nad 12 ton po cestách druhej a tretej triedy.