|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 23.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Nadežda
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
13. novembra 2012
Figeľ dal vraj voľnú ruku zhotoviteľovi mosta pri Kurimanoch
Exminister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Ján Figeľ (KDH) dal zhotoviteľovi mosta pri Kurimanoch voľnú ruku v type podpornej konštrukcie. Tvrdí to súčasné vedenie ...
Zdieľať
BRATISLAVA 13. novembra (WEBNOVINY) - Exminister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Ján Figeľ (KDH) dal zhotoviteľovi mosta pri Kurimanoch voľnú ruku v type podpornej konštrukcie.
Tvrdí to súčasné vedenie ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja (MDVaRR). Skutočnosť, že súťaž uskutočnená ešte za čias ministrovania Figeľa umožnila použiť na zhotovenie mosta ľubovoľnú technológiu, vrátane typu skruže, dokazuje samotná zmluva o dielo.
"V otázkach a odpovediach, ktoré sú súčasťou zmluvy o dielo, sa jasne uvádza, že zhotoviteľ môže použiť akýkoľvek typ podpornej konštrukcie," vyhlásil hovorca ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Martin Kóňa.
Ako ďalej uviedol, stovky otázok uchádzačov sú dôkazom toho, že súťaž bola nekvalitne pripravená a realizovaná vo veľkom časovom strese. "Podľa nášho názoru práve tu vidieť, že obstarávateľ v záujme zníženia ceny umožnil použiť ľubovoľnú technológiu. Presné príčiny tragédie určí až vyšetrovanie, už dnes je však zrejmé prostredie a podrobnosti súťaže, ktoré k tejto tragédii viedli," dodal Kóňa.
Obrazom: Tragédia pri Kurimanoch
Tragická nehoda pri výstavbe diaľničného mosta č. 206, ktorý je súčasťou stavby diaľničného úseku D1 Jablonov - Jánovce, sa stala v piatok 2. novembra po 14:00. Pri zrútení nosnej konštrukcie mosta vo výstavbe na diaľnici D1 na Spiši pri Kurimanoch zahynuli štyria robotníci. Dvanásti ľudia sa zranili ťažko alebo ľahko.
Plnú zodpovednosť za spadnutie podpornej konštrukcie mosta nesie podľa Počiatka dodávateľská spoločnosť Bögl a Krýsl, k.s. Ministerstvo dopravy vyzvalo spoločnosť k okamžitému odškodneniu pozostalých po obetiach tragédie, ako aj zranených.
Česká spoločnosť už skôr informovala, že práce na moste si objednala u prešovskej firmy Semos spol. s r.o. a tá sa zas dohodla na dodávke podpornej konštrukcie s firmou Skruže Weise SK k.s. so sídlom v Poprade.
Tvrdí to súčasné vedenie ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja (MDVaRR). Skutočnosť, že súťaž uskutočnená ešte za čias ministrovania Figeľa umožnila použiť na zhotovenie mosta ľubovoľnú technológiu, vrátane typu skruže, dokazuje samotná zmluva o dielo.
"V otázkach a odpovediach, ktoré sú súčasťou zmluvy o dielo, sa jasne uvádza, že zhotoviteľ môže použiť akýkoľvek typ podpornej konštrukcie," vyhlásil hovorca ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Martin Kóňa.
Ako ďalej uviedol, stovky otázok uchádzačov sú dôkazom toho, že súťaž bola nekvalitne pripravená a realizovaná vo veľkom časovom strese. "Podľa nášho názoru práve tu vidieť, že obstarávateľ v záujme zníženia ceny umožnil použiť ľubovoľnú technológiu. Presné príčiny tragédie určí až vyšetrovanie, už dnes je však zrejmé prostredie a podrobnosti súťaže, ktoré k tejto tragédii viedli," dodal Kóňa.
Obrazom: Tragédia pri Kurimanoch
Tragická nehoda pri výstavbe diaľničného mosta č. 206, ktorý je súčasťou stavby diaľničného úseku D1 Jablonov - Jánovce, sa stala v piatok 2. novembra po 14:00. Pri zrútení nosnej konštrukcie mosta vo výstavbe na diaľnici D1 na Spiši pri Kurimanoch zahynuli štyria robotníci. Dvanásti ľudia sa zranili ťažko alebo ľahko.
Plnú zodpovednosť za spadnutie podpornej konštrukcie mosta nesie podľa Počiatka dodávateľská spoločnosť Bögl a Krýsl, k.s. Ministerstvo dopravy vyzvalo spoločnosť k okamžitému odškodneniu pozostalých po obetiach tragédie, ako aj zranených.
Česká spoločnosť už skôr informovala, že práce na moste si objednala u prešovskej firmy Semos spol. s r.o. a tá sa zas dohodla na dodávke podpornej konštrukcie s firmou Skruže Weise SK k.s. so sídlom v Poprade.