|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Utorok 5.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Imrich
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
24. augusta 2011
Figeľ chce začať tender na predaj Carga na jar 2012
Tender na výber strategického partnera pre Železničnú spoločnosť Cargo Slovakia, a.s. by mal podľa ministra dopravy Jána Figeľa (KDH) začať na jar budúceho roka. Budúci partner má v štátnom ...
Zdieľať
BRATISLAVA 24. augusta (WEBNOVINY) - Tender na výber strategického partnera pre Železničnú spoločnosť Cargo Slovakia, a.s. by mal podľa ministra dopravy Jána Figeľa (KDH) začať na jar budúceho roka. Budúci partner má v štátnom nákladnom prepravcovi získať najmenej 66 % akcií a jeho meno by malo byť známe do leta 2012. Ministerstvo dopravy chce dovtedy, na jeseň tohto roka, vybrať v už bežiacej verejnej súťaži poradcu pre vstup investora do Carga. O získanie podielu v Cargu uvažujú nielen Ruské železnice, ale aj iné spoločnosti v krajinách na západ od Slovenska.
Predbežný záujem štátnych Ruských železníc o kúpu majoritného podielu v Cargu považuje minister dopravy zatiaľ za predčasnú otázku. "Je veľmi dobre, že záujem o slovenské Cargo už existuje a stúpa. Tých signálov je viacero a nielen z východu. Revitalizujeme Cargo bez ohľadu na samotný budúci výsledok tendra," povedal Figeľ na otázku agentúry SITA po stredajšom rokovaní vlády. Železničný nákladný dopravca podľa ministra potrebuje mať zisky a nie obrovské straty, ktoré ho ťahali pod vodu. Výber strategického partnera pre Cargo, dodal, bude o to úspešnejší, o čo viac bude spoločnosť seriózna v budúcich vzťahoch.
K možnému vstupu českého nákladného železničného dopravcu ČD Cargo do slovenského Carga Figeľ poznamenal, že pozval českého kolegu Pavla Dobeša na Slovensko. "Ak pozvanie nielen prijme, ale dokáže si nájsť čas, tak v prvej polovici septembra by sme mali rokovať v Bratislave. Predpokladám, že tam by mohli zaznieť aj konkrétne témy okolo železníc a železničnej spolupráce," potvrdil Figeľ pre agentúru SITA.
Ministerstvá dopravy oboch štátov v minulosti zvažovali možnosti prepojenia českého a slovenského Carga vo forme spoločného podniku. V spoločnom štáte boli súčasťou jedného železničného podniku. "Dnes sú to dve spoločnosti, ale mnohé nielen technické a technologické predpoklady, či doslova mentálne a určite aj obchodné blízkosti, záujmy zostali veľmi prepojené," povedal Figeľ.
Pre české železnice sú slovenské oveľa bližšie, tvrdí minister
Svedčia o tom podľa neho aj tovarové toky. ČD Cargo prejavilo záujem o vstup do poľského nákladného železničného dopravcu PKP Cargo, v ktorom má investor získať 50 % plus jednu akciu. "Ekonomické a finančné aspekty musí zhodnotiť samotný záujemca o privatizované poľské Cargo," dodal Figeľ. "O tom potom," odvetil na otázku, ktorú z ponúk ČD Cargo a Ruských železníc na kúpu slovenského Carga by vybral.
Figeľ pripomenul, že železničné spoločnosti vstupujú do partnerstiev aj v okolitých krajinách. Železničná doprava v Európskej únii sa pritom stále viac otvára, zrovnoprávňujú sa podmienky pre jej fungovanie na trhoch rôznych krajín. "Zároveň sa integrujú mnohé spoločnosti do jednej nadnárodnej alebo spoločnej. V tomto procese by Slovensko nemalo byť na okraji, ale v strede, nemalo by byť v tieni, ale skôr atraktívne. Posledné signály, respektíve zmeny, ktoré evidujeme aj na ministerstve, potvrdzujú tento trend," dodal Figeľ. Zatiaľ je podľa neho skoro uzatvárať a vôbec komentovať nejaké pohľady, avšak seriózni partneri signalizujú záujem o Slovensko.
Železničná spoločnosť Cargo Slovakia, a.s. vznikla začiatkom roka 2005 rozdelením Železničnej spoločnosti, a.s. na dve samostatné spoločnosti, pričom prevzala jej aktivity v oblasti nákladnej železničnej prepravy. Spoločnosť eviduje základné imanie 401,65 mil. eur.
Predbežný záujem štátnych Ruských železníc o kúpu majoritného podielu v Cargu považuje minister dopravy zatiaľ za predčasnú otázku. "Je veľmi dobre, že záujem o slovenské Cargo už existuje a stúpa. Tých signálov je viacero a nielen z východu. Revitalizujeme Cargo bez ohľadu na samotný budúci výsledok tendra," povedal Figeľ na otázku agentúry SITA po stredajšom rokovaní vlády. Železničný nákladný dopravca podľa ministra potrebuje mať zisky a nie obrovské straty, ktoré ho ťahali pod vodu. Výber strategického partnera pre Cargo, dodal, bude o to úspešnejší, o čo viac bude spoločnosť seriózna v budúcich vzťahoch.
K možnému vstupu českého nákladného železničného dopravcu ČD Cargo do slovenského Carga Figeľ poznamenal, že pozval českého kolegu Pavla Dobeša na Slovensko. "Ak pozvanie nielen prijme, ale dokáže si nájsť čas, tak v prvej polovici septembra by sme mali rokovať v Bratislave. Predpokladám, že tam by mohli zaznieť aj konkrétne témy okolo železníc a železničnej spolupráce," potvrdil Figeľ pre agentúru SITA.
Ministerstvá dopravy oboch štátov v minulosti zvažovali možnosti prepojenia českého a slovenského Carga vo forme spoločného podniku. V spoločnom štáte boli súčasťou jedného železničného podniku. "Dnes sú to dve spoločnosti, ale mnohé nielen technické a technologické predpoklady, či doslova mentálne a určite aj obchodné blízkosti, záujmy zostali veľmi prepojené," povedal Figeľ.
Pre české železnice sú slovenské oveľa bližšie, tvrdí minister
Svedčia o tom podľa neho aj tovarové toky. ČD Cargo prejavilo záujem o vstup do poľského nákladného železničného dopravcu PKP Cargo, v ktorom má investor získať 50 % plus jednu akciu. "Ekonomické a finančné aspekty musí zhodnotiť samotný záujemca o privatizované poľské Cargo," dodal Figeľ. "O tom potom," odvetil na otázku, ktorú z ponúk ČD Cargo a Ruských železníc na kúpu slovenského Carga by vybral.
Figeľ pripomenul, že železničné spoločnosti vstupujú do partnerstiev aj v okolitých krajinách. Železničná doprava v Európskej únii sa pritom stále viac otvára, zrovnoprávňujú sa podmienky pre jej fungovanie na trhoch rôznych krajín. "Zároveň sa integrujú mnohé spoločnosti do jednej nadnárodnej alebo spoločnej. V tomto procese by Slovensko nemalo byť na okraji, ale v strede, nemalo by byť v tieni, ale skôr atraktívne. Posledné signály, respektíve zmeny, ktoré evidujeme aj na ministerstve, potvrdzujú tento trend," dodal Figeľ. Zatiaľ je podľa neho skoro uzatvárať a vôbec komentovať nejaké pohľady, avšak seriózni partneri signalizujú záujem o Slovensko.
Železničná spoločnosť Cargo Slovakia, a.s. vznikla začiatkom roka 2005 rozdelením Železničnej spoločnosti, a.s. na dve samostatné spoločnosti, pričom prevzala jej aktivity v oblasti nákladnej železničnej prepravy. Spoločnosť eviduje základné imanie 401,65 mil. eur.