|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Utorok 5.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Imrich
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
04. augusta 2010
Figeľ chce lacnejšie PPP projekty,výhodné pre štát
Minister dopravy Ján Figeľ (KDH) má záujem pokračovať v realizácii zatiaľ finančne neuzavretých PPP projektov na výstavbu úsekov diaľnice D1 medzi Martinom a Prešovom ...
Zdieľať
Foto: SITA/Tomáš Benedikovič BRATISLAVA 4. augusta (WEBNOVINY) - Minister dopravy Ján Figeľ (KDH) má záujem pokračovať v realizácii zatiaľ finančne neuzavretých PPP projektov na výstavbu úsekov diaľnice D1 medzi Martinom a Prešovom a v okolí Žiliny. Musia byť však podľa neho lacnejšie a výhodné pre štát, ako aj zdrojom ďalších prostriedkov, osobitne súkromných investícií.
"PPP projekty sú dôležitým pilierom pre rozvoj investícií na Slovensku aj do budúcnosti. Tie, o ktorých rokujeme, majú horizont plnenia zmluvných záväzkov na 30 rokov. Preto treba myslieť aj na dlhodobé podmienky, za akých sa realizujú," povedal Figeľ v rozhovore pre agentúru SITA. Ako pripomenul, prostredníctvom PPP projektu sa už stavajú úseky rýchlostnej cesty R1 medzi Nitrou a Tekovskými Nemcami, vrátane severného obchvatu Banskej Bystrice. "Považujem to za veľmi dobrú skúsenosť a príklad aj pre ďalšie nielen diskusie, ale aj rokovania," dodal minister dopravy.
Nová vláda sa zaviazala prehodnotiť ďalšiu realizáciu diaľničných PPP projektov. "Prehodnocovanie znamená pokračovanie v rokovaniach s cieľom dosiahnuť dohody, ktoré prinesú lacnejšie investície do rozvoja infraštruktúry a pre štát prijateľné podmienky. V súťažiach nemôže vyhrávať ten, kto má priateľa na ministerstve, ale ten, kto je spoľahlivý a z hľadiska súťaže najlepší," uviedol ďalej Figeľ pre agentúru SITA. Takýto postoj je podľa neho princípom naozaj spravodlivej a transparentnej súťaže, ale aj zodpovednosti za záujmy štátu.
Víťazné medzinárodné konzorcium, ktorého súčasťou sú aj spoločnosti Doprastav, a.s. a Váhostav, a.s., v súčasnosti finalizuje prípravu 1. balíka PPP na výstavbu piatich úsekov D1 medzi Martinom a Ružomberkom a Popradom a Prešovom v dĺžke 75 kilometrov. Termín finančného uzavretia tohto projektu zostáva koniec augusta, tak ako ho určilo ministerstvo dopravy ešte pod vedením ministra Ľubomíra Vážneho. Predtým padlo viacero termínov finančného uzavretia projektu pre výhrady ekológov a rokovania s Európskou komisiou.
Finančne neuzavretý zostáva aj 3. balík PPP na výstavbu štyroch úsekov D1 medzi Žilinou a Martinom v dĺžke okolo 30 kilometrov. Realizuje sa len 2. balík PPP pri výstavbe štyroch úsekov R1 v dĺžke zhruba 57 kilometrov.
SITA
"PPP projekty sú dôležitým pilierom pre rozvoj investícií na Slovensku aj do budúcnosti. Tie, o ktorých rokujeme, majú horizont plnenia zmluvných záväzkov na 30 rokov. Preto treba myslieť aj na dlhodobé podmienky, za akých sa realizujú," povedal Figeľ v rozhovore pre agentúru SITA. Ako pripomenul, prostredníctvom PPP projektu sa už stavajú úseky rýchlostnej cesty R1 medzi Nitrou a Tekovskými Nemcami, vrátane severného obchvatu Banskej Bystrice. "Považujem to za veľmi dobrú skúsenosť a príklad aj pre ďalšie nielen diskusie, ale aj rokovania," dodal minister dopravy.
Nová vláda sa zaviazala prehodnotiť ďalšiu realizáciu diaľničných PPP projektov. "Prehodnocovanie znamená pokračovanie v rokovaniach s cieľom dosiahnuť dohody, ktoré prinesú lacnejšie investície do rozvoja infraštruktúry a pre štát prijateľné podmienky. V súťažiach nemôže vyhrávať ten, kto má priateľa na ministerstve, ale ten, kto je spoľahlivý a z hľadiska súťaže najlepší," uviedol ďalej Figeľ pre agentúru SITA. Takýto postoj je podľa neho princípom naozaj spravodlivej a transparentnej súťaže, ale aj zodpovednosti za záujmy štátu.
Víťazné medzinárodné konzorcium, ktorého súčasťou sú aj spoločnosti Doprastav, a.s. a Váhostav, a.s., v súčasnosti finalizuje prípravu 1. balíka PPP na výstavbu piatich úsekov D1 medzi Martinom a Ružomberkom a Popradom a Prešovom v dĺžke 75 kilometrov. Termín finančného uzavretia tohto projektu zostáva koniec augusta, tak ako ho určilo ministerstvo dopravy ešte pod vedením ministra Ľubomíra Vážneho. Predtým padlo viacero termínov finančného uzavretia projektu pre výhrady ekológov a rokovania s Európskou komisiou.
Finančne neuzavretý zostáva aj 3. balík PPP na výstavbu štyroch úsekov D1 medzi Žilinou a Martinom v dĺžke okolo 30 kilometrov. Realizuje sa len 2. balík PPP pri výstavbe štyroch úsekov R1 v dĺžke zhruba 57 kilometrov.
SITA