|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Streda 25.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Dnes je 1. Sviatok vianočný
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
20. februára 2011
Figeľ bude s Putinom rokovať o širokorozchodnej trati
Prvý podpredseda vlády a minister dopravy Ján Figeľ bude na budúci týždeň rokovať v Moskve s ruským prezidentom Vladimírom Putinom. Jednou z ...
Ilustračné foto.Foto: SITA/Jozef JakubčoBRATISLAVA 20. februára (WEBNOVINY) - Prvý podpredseda vlády a minister dopravy Ján Figeľ bude na budúci týždeň rokovať v Moskve s ruským prezidentom Vladimírom Putinom.
Jednou z tém rozhovorov má byť projekt širokorozchodnej trate. Figeľ nedávno uviedol, že projekt širokorozchodnej trate môže byť za istých okolností ekonomicky prínosný a racionálny pre investície.
"Slovenská vláda i ja osobne podporujeme kroky, aby sa oživila železničná doprava aj na širokej koľaji. Čo potrebujeme z hľadiska širokorozchodnej trate a jej predĺženia je finálne vyhodnotenie predbežnej štúdie realizovateľnosti, ktorá bola vypracovaná a pripravená v decembri 2010. Na základe jej zhodnotenia rozhodneme o ďalších krokoch," povedal nedávno Figeľ.
Štúdia realizovateľnosti projektu vypracovaná nemeckou poradenskou spoločnosťou Roland Berger, ktorú predstavili v decembri minulého roku, konštatovala, že predĺženie širokorozchodnej trate z východu Slovenska do Viedne je technicky a právne realizovateľné. Podľa štúdie by navrhované predĺženie širokorozchodnej železničnej trate o 450 kilometrov vytvorilo 11-tis. nových pracovných miest a prinieslo by viaceré ekonomické benefity všetkým štyrom zúčastneným krajinám.
Náklady na výstavbu trate odhaduje štúdia na 6,3 mld. eur, ďalších 240 mil. eur by bolo potrebných na výstavbu terminálov. Predpokladá sa, že investíciu by mohli podporiť prepravné spoločnosti za istej účasti štátov. "Ale ak je to ekonomicky rozumné, tak to treba spájať hlavne so záujmami firiem alebo dopravcov, ktorí by za istých podmienok do toho mohli ísť. Kabinet chce podľa skorších vyjadrení výsledky štúdie realizovateľnosti analyzovať, avšak v programovom vyhlásení zároveň uvádza, že Vláda SR nepodporuje tento projekt".
Jednou z tém rozhovorov má byť projekt širokorozchodnej trate. Figeľ nedávno uviedol, že projekt širokorozchodnej trate môže byť za istých okolností ekonomicky prínosný a racionálny pre investície.
"Slovenská vláda i ja osobne podporujeme kroky, aby sa oživila železničná doprava aj na širokej koľaji. Čo potrebujeme z hľadiska širokorozchodnej trate a jej predĺženia je finálne vyhodnotenie predbežnej štúdie realizovateľnosti, ktorá bola vypracovaná a pripravená v decembri 2010. Na základe jej zhodnotenia rozhodneme o ďalších krokoch," povedal nedávno Figeľ.
Štúdia realizovateľnosti projektu vypracovaná nemeckou poradenskou spoločnosťou Roland Berger, ktorú predstavili v decembri minulého roku, konštatovala, že predĺženie širokorozchodnej trate z východu Slovenska do Viedne je technicky a právne realizovateľné. Podľa štúdie by navrhované predĺženie širokorozchodnej železničnej trate o 450 kilometrov vytvorilo 11-tis. nových pracovných miest a prinieslo by viaceré ekonomické benefity všetkým štyrom zúčastneným krajinám.
Náklady na výstavbu trate odhaduje štúdia na 6,3 mld. eur, ďalších 240 mil. eur by bolo potrebných na výstavbu terminálov. Predpokladá sa, že investíciu by mohli podporiť prepravné spoločnosti za istej účasti štátov. "Ale ak je to ekonomicky rozumné, tak to treba spájať hlavne so záujmami firiem alebo dopravcov, ktorí by za istých podmienok do toho mohli ísť. Kabinet chce podľa skorších vyjadrení výsledky štúdie realizovateľnosti analyzovať, avšak v programovom vyhlásení zároveň uvádza, že Vláda SR nepodporuje tento projekt".