|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 19.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Judita
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
10. marca 2011
Figeľ a Nagy sa dohodli na posilnení spolupráce pri stavbách
Ministri dopravy a životného prostredia Ján Figeľ (KDH) a József Nagy (Most-Híd) sa vo štvrtok dohodli na posilnení spolupráce a komunikácie v oblasti ...
Zdieľať
József Nagy a Ján FigeľFoto: SITA/Jozef JakubčoBRATISLAVA 10. marca (WEBNOVINY) - Ministri dopravy a životného prostredia Ján Figeľ (KDH) a József Nagy (Most-Híd) sa vo štvrtok dohodli na posilnení spolupráce a komunikácie v oblasti legislatívy, prípravy stavieb a účasti verejnosti pri posudzovaní investičných zámerov. "Potrebujeme zrýchliť a celkovo zlepšiť spoluprácu tak, aby napomáhala kvalite aj dynamike výstavby, ale aj dôslednému a účinnému posudzovaniu vplyvov na životné prostredie," povedal Figeľ na brífingu po stretnutí na ministerstve dopravy, na ktorom sa zúčastnili vedúci predstavitelia oboch ministerstiev. Účasť verejnosti v tomto procese označil za výraz demokratického prístupu i spoluzodpovednosti za ochranu a zabezpečenie verejného záujmu. "Chceme takto spolupracovať aj pri niektorých konkrétnych projektoch, napríklad na výstavbe diaľnic," dodal Figeľ s tým, že potrebná je vecná diskusia aj s ochranármi. Obaja ministri sa dohodli na užšej spolupráci na úrovni generálnych riaditeľov sekcií a expertov v pracovných skupinách.
Rezort životného prostredia, uviedol Nagy, si uvedomuje ekonomickú i sociálnu závažnosť líniových stavieb, výstavby diaľnic a modernizácie železničných tratí. Jedna pracovná skupina medzi oboma rezortmi podľa ministra životného prostredia už vznikla a pripravený bude ešte metodický postup pre plánované veľké projekty z hľadiska environmentálnych vplyvov. "Aby sme sa vyhli čo najviac procesným alebo legislatívnym chybám, kvôli ktorým niektoré staré projekty sa dostali do problémov," zdôvodnil Nagy potrebnosť prípravy uvedeného metodického postupu. Témou rokovania bola podľa neho aj problematika niektorých úsekov diaľnic. "Zhodli sme sa na tom, že ak sa zistia nejaké procesné problémy, budeme nápomocní, aby sme overili tieto veci a sme otvorení diskusii," dodal.
"Užšia a kontinuálna spolupráca by mali zabezpečiť, aby sme neriešili problémy, ale ich preventívne odstraňovali. Napríklad v tom, aby sa životné prostredie posudzovalo z hľadiska rozhodnutí vo všetkých fázach procesu, počnúc zámermi, " pokračoval Figeľ. Spolupráca medzi stavebníkmi, ministerstvami dopravy a životného prostredia by mala byť podľa neho kontinuálna, odborná a zodpovedná. "Veľmi dôležité je, aby pripravené projekty podľa možností už predkladali ako alternatívne riešenia, z ktorých sa dá vybrať. Často sa dostávame do situácií, že predložený projekt má toľko nevýhod, a to sa zistí až na konci, že investor sa potom dostáva do časového stresu, ktorý ho tlačí do nútených riešení, ktoré už sú spoločensky niekedy až neúnosné," uzavrel Nagy.
Rezort životného prostredia, uviedol Nagy, si uvedomuje ekonomickú i sociálnu závažnosť líniových stavieb, výstavby diaľnic a modernizácie železničných tratí. Jedna pracovná skupina medzi oboma rezortmi podľa ministra životného prostredia už vznikla a pripravený bude ešte metodický postup pre plánované veľké projekty z hľadiska environmentálnych vplyvov. "Aby sme sa vyhli čo najviac procesným alebo legislatívnym chybám, kvôli ktorým niektoré staré projekty sa dostali do problémov," zdôvodnil Nagy potrebnosť prípravy uvedeného metodického postupu. Témou rokovania bola podľa neho aj problematika niektorých úsekov diaľnic. "Zhodli sme sa na tom, že ak sa zistia nejaké procesné problémy, budeme nápomocní, aby sme overili tieto veci a sme otvorení diskusii," dodal.
"Užšia a kontinuálna spolupráca by mali zabezpečiť, aby sme neriešili problémy, ale ich preventívne odstraňovali. Napríklad v tom, aby sa životné prostredie posudzovalo z hľadiska rozhodnutí vo všetkých fázach procesu, počnúc zámermi, " pokračoval Figeľ. Spolupráca medzi stavebníkmi, ministerstvami dopravy a životného prostredia by mala byť podľa neho kontinuálna, odborná a zodpovedná. "Veľmi dôležité je, aby pripravené projekty podľa možností už predkladali ako alternatívne riešenia, z ktorých sa dá vybrať. Často sa dostávame do situácií, že predložený projekt má toľko nevýhod, a to sa zistí až na konci, že investor sa potom dostáva do časového stresu, ktorý ho tlačí do nútených riešení, ktoré už sú spoločensky niekedy až neúnosné," uzavrel Nagy.
Figeľ a Nagy sa dohodli na posilnení spolupráce pri stavbách - diskusné fórum čitateľov