|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Utorok 5.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Imrich
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
26. novembra 2010
FICO: Vláda sa pri výstavbe diaľnic správa nepochopiteľne
Vláda SR plánuje podľa opozičného lídra Roberta Fica uprednostniť výstavbu drahšieho úseku diaľnice D1 pred výstavbou lacnejšieho úseku tejto diaľnice. Ako uviedol na ...
Zdieľať
Foto: SITA/Jozef JakubčoBRATISLAVA 26. novembra (WEBNOVINY) - Vláda SR plánuje podľa opozičného lídra Roberta Fica uprednostniť výstavbu drahšieho úseku diaľnice D1 pred výstavbou lacnejšieho úseku tejto diaľnice. Ako uviedol na piatkovej tlačovej besede predseda strany Smer-SD, súčasný minister dopravy Ján Figeľ “z nepochopiteľných dôvodov“ zrušil projekt prvého balíka PPP na výstavbu diaľnice D1 Dubná Skala - Svinia, ktorý je lacnejší ako tretí balík PPP na výstavbu úseku Hričovské Podhradie - Dubná Skala. “Pýtame sa, prečo vláda uprednostňuje výstavbu 29 kilometrov diaľnic v okolí Žiliny pred výstavbou 75 kilometrov diaľnice od Dubnej Skaly prakticky až po Prešov, keď je výstavba podstatne drahšia. Zrušený projekt vychádzal iba 29 mil. eur na jeden kilometer. Projekt, ktorý sa chystá prijať vláda pritom vyjde na 54 mil. eur na jeden kilometer. Pre nás je to nepochopiteľné,“ uviedol Fico.
Podľa bývalého premiéra rozhodnutie, ktoré chce prijať vláda, významne poškodí slovenské firmy, keďže realizáciu tretieho balíka majú zabezpečiť nemecké a rakúske spoločnosti a výstavbu prvého balíka mali realizovať najmä slovenské firmy. “Toto je niečo, čo sa nedá akceptovať,“ zdôraznil Fico. Smer sa preto podľa neho chystá opäť podať návrh na zvolanie mimoriadnej schôdze parlamentu, na ktorej chcú klásť ministrovi dopravy otázky o výstavbe či nevýstavbe diaľnic na Slovensku. “Pokiaľ táto schôdza nebude, alebo dopadne znova len obviňovaním opozície, budeme musieť vyvodiť zodpovednosť voči ministrovi Figeľovi,“ konštatoval Fico.
Postoj vlády k výstavbe diaľnic a rýchlostných ciest na Slovensku prekáža aj časti slovenských podnikateľov. Zamestnávateľom združeným v Klube 500 prekáža najmä fakt, že na výstavbe slovenských ciest participujú najmä zahraničné spoločnosti. "Zamestnávatelia sú pohoršení konaním rezortu dopravy pri plánovanej výstavbe diaľnic v rámci projektov PPP. Cieľom každej vlády musí byť podpora vlastnej ekonomiky, podpora a vytváranie podmienok pre tvorbu a udržanie pracovných miest ľudí, ktorí v danej krajine žijú. Žiaľ, je nám ľúto, že slovenská vláda robí pravý opak v súvislosti s výstavbou diaľnic na Slovensku," uviedol Klub 500 v svojom stanovisku. Podnikatelia taktiež poukázali na to, že napríklad výstavbu diaľnice D1 medzi Hričovským Podhradím a Dubnou skalou budú v rámci tretieho balíka PPP realizovať nemecké a rakúske spoločnosti.
Podľa bývalého premiéra rozhodnutie, ktoré chce prijať vláda, významne poškodí slovenské firmy, keďže realizáciu tretieho balíka majú zabezpečiť nemecké a rakúske spoločnosti a výstavbu prvého balíka mali realizovať najmä slovenské firmy. “Toto je niečo, čo sa nedá akceptovať,“ zdôraznil Fico. Smer sa preto podľa neho chystá opäť podať návrh na zvolanie mimoriadnej schôdze parlamentu, na ktorej chcú klásť ministrovi dopravy otázky o výstavbe či nevýstavbe diaľnic na Slovensku. “Pokiaľ táto schôdza nebude, alebo dopadne znova len obviňovaním opozície, budeme musieť vyvodiť zodpovednosť voči ministrovi Figeľovi,“ konštatoval Fico.
Postoj vlády k výstavbe diaľnic a rýchlostných ciest na Slovensku prekáža aj časti slovenských podnikateľov. Zamestnávateľom združeným v Klube 500 prekáža najmä fakt, že na výstavbe slovenských ciest participujú najmä zahraničné spoločnosti. "Zamestnávatelia sú pohoršení konaním rezortu dopravy pri plánovanej výstavbe diaľnic v rámci projektov PPP. Cieľom každej vlády musí byť podpora vlastnej ekonomiky, podpora a vytváranie podmienok pre tvorbu a udržanie pracovných miest ľudí, ktorí v danej krajine žijú. Žiaľ, je nám ľúto, že slovenská vláda robí pravý opak v súvislosti s výstavbou diaľnic na Slovensku," uviedol Klub 500 v svojom stanovisku. Podnikatelia taktiež poukázali na to, že napríklad výstavbu diaľnice D1 medzi Hričovským Podhradím a Dubnou skalou budú v rámci tretieho balíka PPP realizovať nemecké a rakúske spoločnosti.