|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 19.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Judita
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
03. augusta 2009
FICO: Stavba terminálu v Bratislave ide podľa plánu
Premiér Robert Fico sa v pondelok oboznámil s postupom prác na výstavbe nového osobného terminálu na bratislavskom letisku. Po obhliadke staveniska vyslovil prekvapenie, že investor aj zhotoviteľ stavby ...
Zdieľať
BRATISLAVA 3. augusta (WEBNOVINY) - Premiér Robert Fico sa v pondelok oboznámil s postupom prác na výstavbe nového osobného terminálu na bratislavskom letisku. Po obhliadke staveniska vyslovil prekvapenie, že investor aj zhotoviteľ stavby naďalej potvrdzujú plánovaný termín dokončenia terminálu v máji budúceho roka. Vyslovil sa pritom za jeho čo najrýchlejšiu výstavbu, keďže ide o strategicky významný objekt. Finančné prostriedky na stavbu terminálu sú podľa premiéra zabezpečené. "Nový terminál bude schopný realizovať 60 % kapacity celého terminálu. Potom sa pustíme do druhej časti (prác), aby bratislavské letisko bolo moderným stánkom, porovnateľným s ktorýmkoľvek iným letiskom, samozrejme, s prihliadnutím na počet obyvateľov a cestujúcich," uviedol ďalej Fico. Letisko v Bratislave považuje súčasná vláda za strategický majetok štátu, preto bola podľa premiéra zastavená jeho privatizácia pred troma rokmi.
Vláda podľa premiéra venuje osobitnú pozornosť najmä dodržiavaniu termínov na viacerých veľkých stavbách. "Veľmi nám záleží, aby sa peniaze čo najrýchlejšie preinvestovali a stali sa súčasťou boja proti hospodárskej kríze," dodal Fico, a preto ocenil, že stavba letiskového terminálu postupuje podľa plánu. Bratislavské letisko by malo byť podľa premiéra čo najrýchlejšie zmodernizované. Slovensko si zaslúži, pokračoval premiér, aj národný futbalový štadión. Táto stavba však podľa neho nemá s vládou nič spoločné a je v kompetencii hlavného mesta SR. Premiér plánuje oboznámiť sa aj so stavbami diaľnice D1 v Považskej Bystrici, Atómovej elektrárne v Mochovciach, či rekonštrukciou Bratislavského hradu a Zimného štadióna v Bratislave. "Tieto projekty, aj ďalšie, sú pre nás veľmi dôležité, pretože sa v nich kumuluje obrovské množstvo investícií. Má to určitý vplyv na hospodársky rast, ktorý vďaka svetovej hospodárskej kríze, tak ako v iných štátoch Európy, na Slovensku je problematický," dodal premiér.
Generálny riaditeľ bratislavského letiska Zdeněk Schraml neodpovedal na otázku SITA, koľko prostriedkov bolo zatiaľ na stavbe letiskového terminálu prestavaných. Odkázal nás na hovorkyňu letiska s písomnými otázkami. Uviedol len toľko, že letisko zatiaľ nečerpalo úver na financovanie časti investície. Riaditeľ direkcie zhotoviteľa stavby terminálu, spoločnosti ZIPP Bratislava, spol. s r.o. Pavol Andráško považuje za reálne dokončenie terminálu do mája 2010. "Skôr, myslím si, že nie. Ideme podľa harmonogramu. Stavebne bude určite skôr, ale sú tam zložité bezpečnostné, dopravné a informačné systémy, ktoré treba vybudovať," povedal Andráško. Zatiaľ peniaze na realizáciu stavby stačia, idú ako majú. Ani on však nevedel povedať, koľko prostriedkov sa už preinvestovalo na stavbe, ktorá oficiálne začala poklepaním základného kameňa vlani decembri. Stavbári v súčasnosti pracujú v stavebnej jame na upevňovaní podlažia stavby.
"Na stavbe v súčasnosti pracuje asi 80 pracovníkov, robia v dvoch zmenách. Ich počet bude kolísať medzi 80 až 100 ľuďmi," informoval ďalej Andráško. Do konca tohto roka by mala byť podľa neho ukončená hrubá stavba nového terminálu, čiže konštrukcie, strecha a čiastočne vodový plášť, aby sa cez zimu mohlo montovať vnútorné vybavenie budovy. Po vybudovaní a sprevádzkovaní nového terminálu letiska bude zbúraný doterajší starý terminál, čo by sa malo stať zhruba o rok v lete, a prepojí sa s novou budovou. Znovu sa vybuduje stavebná jama, kompletne hrubá stavba s technológiami a vytvorí sa jeden celok.
Stavba nového terminálu má byť hotová v máji 2010 a následná rekonštrukcia terajšieho terminálu vo februári 2012. Kapacita bratislavského letiska sa má po výstavbe terminálu takmer zdvojnásobiť zo súčasných 2,6 mil. na 5 mil. cestujúcich ročne. Tender s predpokladanou cenou stavebných prác 92,94 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty vyhrala spoločnosť ZIPP Bratislava, s.r.o. s najlacnejšou spomedzi troch predložených ponúk, a to 85,91 mil. eur bez dane. Zmluva o výstavbe nového terminálu a následnej rekonštrukcii terajšieho terminálu bola uzatvorená 4. decembra 2008 s platnosťou do marca 2012. Ministerstvo financií odsúhlasilo spôsob financovania výstavby terminálu na bratislavskom letisku v plánovanom objeme 96,26 mil. eur. Zo štátneho rozpočtu bude financovaná v rozsahu 69,71 mil. eur a zvyšných 26,55 mil. eur má poskytnúť samotné letisko z úveru. Vlani bolo na výstavbu terminálu potrebných 6,64 mil. eur, v roku 2009 bude potrebných 53,11 mil. eur a zvyšok v roku 2010.
SITA
Vláda podľa premiéra venuje osobitnú pozornosť najmä dodržiavaniu termínov na viacerých veľkých stavbách. "Veľmi nám záleží, aby sa peniaze čo najrýchlejšie preinvestovali a stali sa súčasťou boja proti hospodárskej kríze," dodal Fico, a preto ocenil, že stavba letiskového terminálu postupuje podľa plánu. Bratislavské letisko by malo byť podľa premiéra čo najrýchlejšie zmodernizované. Slovensko si zaslúži, pokračoval premiér, aj národný futbalový štadión. Táto stavba však podľa neho nemá s vládou nič spoločné a je v kompetencii hlavného mesta SR. Premiér plánuje oboznámiť sa aj so stavbami diaľnice D1 v Považskej Bystrici, Atómovej elektrárne v Mochovciach, či rekonštrukciou Bratislavského hradu a Zimného štadióna v Bratislave. "Tieto projekty, aj ďalšie, sú pre nás veľmi dôležité, pretože sa v nich kumuluje obrovské množstvo investícií. Má to určitý vplyv na hospodársky rast, ktorý vďaka svetovej hospodárskej kríze, tak ako v iných štátoch Európy, na Slovensku je problematický," dodal premiér.
Generálny riaditeľ bratislavského letiska Zdeněk Schraml neodpovedal na otázku SITA, koľko prostriedkov bolo zatiaľ na stavbe letiskového terminálu prestavaných. Odkázal nás na hovorkyňu letiska s písomnými otázkami. Uviedol len toľko, že letisko zatiaľ nečerpalo úver na financovanie časti investície. Riaditeľ direkcie zhotoviteľa stavby terminálu, spoločnosti ZIPP Bratislava, spol. s r.o. Pavol Andráško považuje za reálne dokončenie terminálu do mája 2010. "Skôr, myslím si, že nie. Ideme podľa harmonogramu. Stavebne bude určite skôr, ale sú tam zložité bezpečnostné, dopravné a informačné systémy, ktoré treba vybudovať," povedal Andráško. Zatiaľ peniaze na realizáciu stavby stačia, idú ako majú. Ani on však nevedel povedať, koľko prostriedkov sa už preinvestovalo na stavbe, ktorá oficiálne začala poklepaním základného kameňa vlani decembri. Stavbári v súčasnosti pracujú v stavebnej jame na upevňovaní podlažia stavby.
"Na stavbe v súčasnosti pracuje asi 80 pracovníkov, robia v dvoch zmenách. Ich počet bude kolísať medzi 80 až 100 ľuďmi," informoval ďalej Andráško. Do konca tohto roka by mala byť podľa neho ukončená hrubá stavba nového terminálu, čiže konštrukcie, strecha a čiastočne vodový plášť, aby sa cez zimu mohlo montovať vnútorné vybavenie budovy. Po vybudovaní a sprevádzkovaní nového terminálu letiska bude zbúraný doterajší starý terminál, čo by sa malo stať zhruba o rok v lete, a prepojí sa s novou budovou. Znovu sa vybuduje stavebná jama, kompletne hrubá stavba s technológiami a vytvorí sa jeden celok.
Stavba nového terminálu má byť hotová v máji 2010 a následná rekonštrukcia terajšieho terminálu vo februári 2012. Kapacita bratislavského letiska sa má po výstavbe terminálu takmer zdvojnásobiť zo súčasných 2,6 mil. na 5 mil. cestujúcich ročne. Tender s predpokladanou cenou stavebných prác 92,94 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty vyhrala spoločnosť ZIPP Bratislava, s.r.o. s najlacnejšou spomedzi troch predložených ponúk, a to 85,91 mil. eur bez dane. Zmluva o výstavbe nového terminálu a následnej rekonštrukcii terajšieho terminálu bola uzatvorená 4. decembra 2008 s platnosťou do marca 2012. Ministerstvo financií odsúhlasilo spôsob financovania výstavby terminálu na bratislavskom letisku v plánovanom objeme 96,26 mil. eur. Zo štátneho rozpočtu bude financovaná v rozsahu 69,71 mil. eur a zvyšných 26,55 mil. eur má poskytnúť samotné letisko z úveru. Vlani bolo na výstavbu terminálu potrebných 6,64 mil. eur, v roku 2009 bude potrebných 53,11 mil. eur a zvyšok v roku 2010.
SITA