|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 21.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Elvíra
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
02. septembra 2010
FICO: Slovensko má ďalší dôvod na štátny smútok
Slovensko má podľa expremiéra Roberta Fica ďalší dôvod na štátny smútok. Reagoval tak na rozhodnutie vlády prezentované ministrom dopravy Jánom ...
Zdieľať
Robert Fico
Foto: SITA/Nina Bednáriková BRATISLAVA 2. septembra (WEBNOVINY) - Slovensko má podľa expremiéra Roberta Fica ďalší dôvod na štátny smútok. Reagoval tak na rozhodnutie vlády prezentované ministrom dopravy Jánom Figeľom zastaviť výstavbu diaľnice D1 prostredníctvom PPP projektov. "V praxi to znamená oddialenie výstavby o niekoľko rokov," povedal predseda strany Smer-SD Robert Fico s tým, že zastavením tohto projektu zároveň vláda ohrozuje hospodársky rast Slovenska.
Minister dopravy navyše podľa Fica pravdepodobne nehovoril pravdu, keď argumentoval, prečo sa vláda rozhodla PPP projekt na diaľnici D1 zastaviť. Toto rozhodnutie je pritom podľa Fica najnešťastnejšie, aké mohla nová vláda urobiť. Predseda opozičného Smeru nevylučuje, že budú musieť voči ministrovi Figeľovi vyvodiť aj nejaké konzekvencie v prípade, ak sa ukáže, že pri odôvodňovaní rozhodnutia klamal. V piatok plánuje Figeľa najsilnejšia opozičná strana opäť v tejto veci dôslednejšie konfrontovať.
Minister dopravy Ján Figeľ (KDH) rozhodol dnes ďalej nepredlžovať termín finančného uzatvorenia 1. balíka PPP na výstavbu piatich úsekov diaľnice D1 medzi Martinom a Prešovom. Zdôvodnil to tým, že koncesionárska spoločnosť Slovenské diaľnice, a.s., ktorá mala diaľničné úseky v dĺžke 75 kilometrov postaviť a 30 rokov prevádzkovať, nezabezpečila finančné uzavretie projektu ani do 30. augusta.
Ako Figeľ ďalej uviedol na dnešnej tlačovej besede, termín pre finančné uzavretie projektu bol šesťkrát odložený a koncesná zmluva, podpísaná vlani v apríli, tak doteraz nenadobudla platnosť.
"Rozhodol som už ďalej nepredlžovať tento proces, pretože bol už viackrát a opakovane predlžovaný a stál aj Slovensko veľa času. Ministerstvo nemá ani po rokovaniach so zástupcami koncesionárov istotu, že prvý balík bude finančne zabezpečený v dohľadnej dobe a že týmto spôsobom bude reálne začať výstavbu v celom rozsahu," povedal Figeľ. To, že koncesná zmluva stratila platnosť, umožňuje podľa neho otvoriť prvý balík a jednotlivé úseky postaviť samostatne na základe nových tendrov.
SITA
Minister dopravy navyše podľa Fica pravdepodobne nehovoril pravdu, keď argumentoval, prečo sa vláda rozhodla PPP projekt na diaľnici D1 zastaviť. Toto rozhodnutie je pritom podľa Fica najnešťastnejšie, aké mohla nová vláda urobiť. Predseda opozičného Smeru nevylučuje, že budú musieť voči ministrovi Figeľovi vyvodiť aj nejaké konzekvencie v prípade, ak sa ukáže, že pri odôvodňovaní rozhodnutia klamal. V piatok plánuje Figeľa najsilnejšia opozičná strana opäť v tejto veci dôslednejšie konfrontovať.
Minister dopravy Ján Figeľ (KDH) rozhodol dnes ďalej nepredlžovať termín finančného uzatvorenia 1. balíka PPP na výstavbu piatich úsekov diaľnice D1 medzi Martinom a Prešovom. Zdôvodnil to tým, že koncesionárska spoločnosť Slovenské diaľnice, a.s., ktorá mala diaľničné úseky v dĺžke 75 kilometrov postaviť a 30 rokov prevádzkovať, nezabezpečila finančné uzavretie projektu ani do 30. augusta.
Ako Figeľ ďalej uviedol na dnešnej tlačovej besede, termín pre finančné uzavretie projektu bol šesťkrát odložený a koncesná zmluva, podpísaná vlani v apríli, tak doteraz nenadobudla platnosť.
"Rozhodol som už ďalej nepredlžovať tento proces, pretože bol už viackrát a opakovane predlžovaný a stál aj Slovensko veľa času. Ministerstvo nemá ani po rokovaniach so zástupcami koncesionárov istotu, že prvý balík bude finančne zabezpečený v dohľadnej dobe a že týmto spôsobom bude reálne začať výstavbu v celom rozsahu," povedal Figeľ. To, že koncesná zmluva stratila platnosť, umožňuje podľa neho otvoriť prvý balík a jednotlivé úseky postaviť samostatne na základe nových tendrov.
SITA