Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Z domova

29. októbra 2008

Fico chce stále prepojiť Bratislavu a Košice diaľnicou do 2010



Premiér Robert Fico chce stále prepojiť Bratislavu a Košice diaľnicou do roku 2010. "My stále chceme diaľnične prepojiť Bratislavu a Košice do roku 2010 bez tunelových úsekov. Chceme, veď prečo by ...



Zdieľať
BRATISLAVA 29. októbra (WEBNOVINY) - Premiér Robert Fico chce stále prepojiť Bratislavu a Košice diaľnicou do roku 2010. "My stále chceme diaľnične prepojiť Bratislavu a Košice do roku 2010 bez tunelových úsekov. Chceme, veď prečo by sme nemali chcieť. Tento ambiciózny plán stále zostáva v hre, samozrejme za predpokladu, že sa nám podaria zrealizovať PPP projekty," povedal na tlačovej konferencii po rokovaní vlády Fico. Podľa premiéra jedine zlyhanie projektov formou verejno-súkromného partnerstva (PPP) kvôli finančnej kríze môže spomaliť plán výstavby diaľnic a rýchlostných ciest. "Ministerstvo dopravy je pripravené, stavby budú projektovo hotové," doplnil Fico. Finančná kríza tak podľa premiéra spôsobuje vláde ťažkosti pokiaľ ide o získanie peňazí od bánk na PPP projekty. "Je to jednoducho tak. Toto nevieme ovplyvniť. Všetko dnes stojí na bankách, či sú tieto projekty pripravené začať financovať. Teraz je to otázka iba financovania. Dnes sme v rukách finančného trhu," dodal Fico. Podľa neho vláda by išla do výstavby diaľnic a rýchlostných ciest prostredníctvom PPP projektov aj keby sa mali kvôli finančnej kríze predražiť. "Ja sa neobávam predraženia PPP projektov. Ja sa obávam, že do toho banky nepôjdu vôbec. Toto je väčší problém. Ak by malo byť financovanie PPP projektov o niečo predražené poďme do toho. Tie diaľnice nám nikto nezoberie," povedal Fico. Premiér nevedel konkretizovať do akej miery by bolo prípadné predraženie PPP projektov pre vládu ešte únosné. "Teraz nechcem hovoriť o koľko by mohli drahšie, čo je tá rozumná miera. Moja obava je, že banky povedia že do toho nepôjdu," zdôraznil Fico. "Treba analyzovať, čo je to drahšie. Ak tá hranica bude neúnosná tým, že evidentne to bude podstatne drahšie, tak ja budem zástanca toho, aby sme prešli na inú formu výstavby diaľnic, ale zatiaľ tie indikácie nesvedčia tomu, žeby k takémuto predraženiu malo dôjsť," doplnil svojho šéfa minister dopravy Ľubomír Vážny. Materiál ohladne výstavby dialnic treba ešte dopracovať a preto bude na rokovanie vlády opäť predložený 12.novembra 2008. Splnomocnenec vlády pre výstavbu dialnic a rýchlostných komunikácií Igor Choma potvrdil, že na projekt môže mať dopad aj finančná kríza, zatiaľ však nie je nič ohrozené a všetci záujemcovia potvrdili, že do tendrov pôjdu. Autor: Martina Kriková Premiér pripustil, že financovanie PPP projektov by sa mohlo zrealizovať aj prostredníctvom peňazí uložených v dôchodkových fondoch. "Ak sa k tomu dostaneme budeme o tejto možnosti rokovať s dôchodkovými správcovskými spoločnosťami," dodal Fico. "Nad tým, žeby DSS financovali PPP projekty som zatiaľ neuvažoval, neviem z procesného hľadiska, či tam nie sú nejaké problémy, či sa môžu DSS chovať ako banky. Ak sa to dá, každý finančný príspevok je pre mňa prínosom, ale neanalyzoval som, či sa to dá. Náš projekt je nastavený na banky," povedal Vážny. Vláda mala na svojom stredajšom rokovaní prerokovať niekoľko materiálov o výstavbe diaľnic a rýchlostných ciest na Slovensku. Rokovanie v týchto materiáloch vláda prerušila. "Rokovanie bolo prerušené s tým, že do 14 dní minister dopravy a splnomocnenec vlády pre diaľnice a rýchlostné komunikácie predložia, nazval by som to kuchárkou, kde bude presný postup finančný, časový, čo všetko nás do roku 2010 čaká a najmä bude obsahovať elimináciu rizík, ktoré sú spôsobené predovšetkým finančnou krízou," zdôvodnil Fico. SITA

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Fitch znížil rating Dexia banke po slovenskom faux-pas
<< predchádzajúci článok
SNS a HZDS vedeli, čo urobíme, tvrdí SMER-SD

Fico chce stále prepojiť Bratislavu a Košice diaľnicou do 2010 - diskusné fórum čitateľov

26 mesiacov30.10. 2:29:40