|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
10. februára 2010
Fico by mal pomôcť pri riešení mýtneho pre MHD
Generálny riaditeľ Dopravného podniku mesta Košice Michal Tkáč napísal list predsedovi vlády Robertovi Ficovi, ktorý vraj nemá dostatočné ...
Zdieľať
Foto: Ilustračné foto SITA/Nina Bednáriková
KOŠICE 10. februára (WEBNOVINY) - Generálny riaditeľ Dopravného podniku mesta Košice Michal Tkáč napísal list predsedovi vlády Robertovi Ficovi, ktorý vraj nemá dostatočné informácie, ako negatívne postihlo zavedenie mýta košickú mestskú hromadnú dopravu. Ako Tkáč informoval na dnešnom brífingu v liste premiérovi podrobne vysvetľuje negatívne dopady. V mene všetkých Košičanov, ktorí považujú spoplatnenie ciest priamo na území mesta za nespravodlivé, požiadal premiéra Roberta Fica o pomoc pri riešení vzniknutej situácie a podporu požiadaviek. „Predtým DPMK aj mesto oslovili listom už ministra Vážneho, no pokiaľ viem, oficiálna odpoveď na list dodnes neprišla,“ uviedol Tkáč.
V liste Tkáč uvádza, že zavedenie mýtneho systému spoplatnilo na území mesta až jedenásť úsekov, pričom na nich premáva viac ako polovica liniek košickej mestskej hromadnej dopravy, pričom košický dopravný podnik musel vybaviť palubnými jednotkami až 203 autobusov a 20 technologických vozidiel a podnik to bude stáť okolo 150 000 eur. Na spoplatnených úsekoch MHD najazdí za rok vyše milión kilometrov.
„Navrhujeme, aby boli od mýta oslobodené vozidlá MHD, prípadne pravidelnej verejnej autobusovej prepravy minimálne na území miest a obcí, takisto by sa mali prehodnotiť mýtom spoplatnené úseky na území miest a obcí s cieľom minimalizovať finančné dopady na samosprávy. V zmysle zásady nediskriminovať by mal byť princíp rovnakého prístupu a nediskriminácie v prípade všetkých miest bez výnimky - ak na území niektorých miest komunikácie mýtom spoplatnené nie sú, nemali by byť spoplatnené ani na území ostatných miest,“ uviedol Tkáč. Narážal pritom na hlavné mesto Bratislava, cez ktoré vedie viacero diaľničných úsekov, rýchlostných ciest a ciest prvej triedy, ktoré spoplatnené nie sú na rozdiel od Košíc či iných miest.
Spoplatnená je napríklad cesta vedúca z Košíc do fabriky U.S. Steel Košice, kde DPMK viackrát denne prepravuje zamestnancov, a mestských častí Pereš, Lorinčík, Poľov, Šaca, ale i do Šebastoviec a Košickej Novej Vsi. „So starostami dotknutých mestských častí sme hovorili najmä o požiadavke vyňať úseky na území mesta Košice zo zoznamu spoplatnených úsekov ako aj mestskú hromadnú dopravu všeobecne. A takisto o iniciatíve DPMK posunúť dopravné značenie určujúce začiatok a koniec obce až na hranice mesta Košice,“ uviedol Tkáč. Aktivity DPMK a žiadosť v liste premiérovi, ako povedal predseda predstavenstva DPMK Igor Jutka, podporuje košický primátor František Knapík a starostovia dotknutých košických mestských častí, požiadavky chcú presadzovať aj cez ZMOS.
SITA
KOŠICE 10. februára (WEBNOVINY) - Generálny riaditeľ Dopravného podniku mesta Košice Michal Tkáč napísal list predsedovi vlády Robertovi Ficovi, ktorý vraj nemá dostatočné informácie, ako negatívne postihlo zavedenie mýta košickú mestskú hromadnú dopravu. Ako Tkáč informoval na dnešnom brífingu v liste premiérovi podrobne vysvetľuje negatívne dopady. V mene všetkých Košičanov, ktorí považujú spoplatnenie ciest priamo na území mesta za nespravodlivé, požiadal premiéra Roberta Fica o pomoc pri riešení vzniknutej situácie a podporu požiadaviek. „Predtým DPMK aj mesto oslovili listom už ministra Vážneho, no pokiaľ viem, oficiálna odpoveď na list dodnes neprišla,“ uviedol Tkáč.
V liste Tkáč uvádza, že zavedenie mýtneho systému spoplatnilo na území mesta až jedenásť úsekov, pričom na nich premáva viac ako polovica liniek košickej mestskej hromadnej dopravy, pričom košický dopravný podnik musel vybaviť palubnými jednotkami až 203 autobusov a 20 technologických vozidiel a podnik to bude stáť okolo 150 000 eur. Na spoplatnených úsekoch MHD najazdí za rok vyše milión kilometrov.
„Navrhujeme, aby boli od mýta oslobodené vozidlá MHD, prípadne pravidelnej verejnej autobusovej prepravy minimálne na území miest a obcí, takisto by sa mali prehodnotiť mýtom spoplatnené úseky na území miest a obcí s cieľom minimalizovať finančné dopady na samosprávy. V zmysle zásady nediskriminovať by mal byť princíp rovnakého prístupu a nediskriminácie v prípade všetkých miest bez výnimky - ak na území niektorých miest komunikácie mýtom spoplatnené nie sú, nemali by byť spoplatnené ani na území ostatných miest,“ uviedol Tkáč. Narážal pritom na hlavné mesto Bratislava, cez ktoré vedie viacero diaľničných úsekov, rýchlostných ciest a ciest prvej triedy, ktoré spoplatnené nie sú na rozdiel od Košíc či iných miest.
Spoplatnená je napríklad cesta vedúca z Košíc do fabriky U.S. Steel Košice, kde DPMK viackrát denne prepravuje zamestnancov, a mestských častí Pereš, Lorinčík, Poľov, Šaca, ale i do Šebastoviec a Košickej Novej Vsi. „So starostami dotknutých mestských častí sme hovorili najmä o požiadavke vyňať úseky na území mesta Košice zo zoznamu spoplatnených úsekov ako aj mestskú hromadnú dopravu všeobecne. A takisto o iniciatíve DPMK posunúť dopravné značenie určujúce začiatok a koniec obce až na hranice mesta Košice,“ uviedol Tkáč. Aktivity DPMK a žiadosť v liste premiérovi, ako povedal predseda predstavenstva DPMK Igor Jutka, podporuje košický primátor František Knapík a starostovia dotknutých košických mestských častí, požiadavky chcú presadzovať aj cez ZMOS.
SITA