![]() |
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
![]() |
||||||
Nedeľa 23.2.2025
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
![]() |
||||||
Meniny má Roman, Romana
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|

Nová 4-ročná stratégia, ktorú taliansko-americká automobilka predstaví 1. júna, počíta s ukončením používania naftových motorov v autách všetkých značiek firmy, uviedol britský denník The Financial Times, ktorý sa odvolal na zdroje oboznámené so stratégiou. FCA okrem rovnomenných značiek Fiat a Chrysler vlastní aj značky Jeep, Ram, Dodge, Maserati a Alfa Romeo.
FCA je ďalšou z veľkých automobiliek, ktoré sa rozhodli skončiť s dieselovými motormi v nových vozidlách. Toyota pre The Financial Times ešte minulý rok uviedla, že pravdepodobne už neuvedie na trh ďalší model s dieselovým motorom a minulý týždeň sa podobne vyjadrila aj firma Porsche.
V minulosti dieselový pohon na trhu dominoval, po škandále Volkswagenu v septembri 2015 však jeho podiel začal klesať. V dôsledku škandálu totiž vzrástla aj politická opozícia a niektoré mestá prišli s plánmi úplného zákazu týchto áut na svojom území. Podľa údajov spoločnosti Jato Dynamics sa v Európe predaj dieselových áut znížil minulý rok o 8 % a ich podiel na trhu klesol na 43,8 %.
Okrem klesajúceho záujmu sa v dôsledku prísnejších emisných noriem zároveň zvyšujú náklady. Automobilový priemysel odhaduje, že náklady na vývoj naftových motorov, aby splnili nové emisné normy v Európe, budú o 20 % vyššie než v minulosti. A zvýšené náklady sa presunú na zákazníkov. Na druhej strane, náklady na výrobu elektromobilov v poslednom období klesajú.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR