|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Utorok 5.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Imrich
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
14. decembra 2010
FIA šetrí na personáli
Medzinárodná automobilová federácia (FIA) v snahe znížiť náklady na prevádzku formuly 1 rozhodla o ďalších úsporných opatreniach, ktoré by mali znížiť počet nadčasových hodín u ...
Zdieľať
Foto: SITA/APPARÍŽ 14. decembra (WEBNOVINY) - Medzinárodná automobilová federácia (FIA) v snahe znížiť náklady na prevádzku formuly 1 rozhodla o ďalších úsporných opatreniach, ktoré by mali znížiť počet nadčasových hodín u pracovníkov jednotlivých tímov.
Na základe rozhodnutia Svetovej rady motoristického športu sa nemôžu zamestnanci tímov zdržiavať na okruhoch počas súťažného víkendu v piatok od polnoci do šiestej hodiny ráno a v sobotu od jednej do siedmej ráno.
"Žiaden z mechanikov, ktorý je akokoľvek spojený s prípravou auta, sa nemôže nachádzať na okruhu počas dvoch šesťhodinových periód, ktoré sa začínajú desať hodín pred začiatkom prvého a tretieho tréningu," píše sa v športových pravidlách FIA na rok 2011. Každý tím však má počas sezóny možnosť štyrikrát využiť výnimku z tohto pravidla.
FIA zároveň bojuje za čistejší jazdecký štýl, a preto prijala aj ďalšie športové a technické pravidlá. Ich cieľom je zamedziť agresívnemu defenzívnemu štýlu a získavaniu výhod výjazdom mimo trať. Po novom nie sú dovolené manévre obmedzujúce súperov. Pilot nemôže pri bránení urobiť viac ako jednu zmenu smeru, nesmie úmyselne vytlačiť súpera na hranicu trate. FIA zároveň zakázala výjazdy mimo trať. V línii musí zostať minimálne jedna súčasť auta. Piloti po novom musia pustiť pred seba rýchlejšieho súpera pri prvej možnej príležitosti. Ak budú ignorovať modré vlajky na trati, čakajú ich sankcie. Traťoví komisári získali zároveň väčšie právomoci a budú mať v istých prípadoch možnosť vylúčiť pilota z pretekov alebo suspendovať ho na ďalšie podujatie.
Na základe rozhodnutia Svetovej rady motoristického športu sa nemôžu zamestnanci tímov zdržiavať na okruhoch počas súťažného víkendu v piatok od polnoci do šiestej hodiny ráno a v sobotu od jednej do siedmej ráno.
"Žiaden z mechanikov, ktorý je akokoľvek spojený s prípravou auta, sa nemôže nachádzať na okruhu počas dvoch šesťhodinových periód, ktoré sa začínajú desať hodín pred začiatkom prvého a tretieho tréningu," píše sa v športových pravidlách FIA na rok 2011. Každý tím však má počas sezóny možnosť štyrikrát využiť výnimku z tohto pravidla.
FIA zároveň bojuje za čistejší jazdecký štýl, a preto prijala aj ďalšie športové a technické pravidlá. Ich cieľom je zamedziť agresívnemu defenzívnemu štýlu a získavaniu výhod výjazdom mimo trať. Po novom nie sú dovolené manévre obmedzujúce súperov. Pilot nemôže pri bránení urobiť viac ako jednu zmenu smeru, nesmie úmyselne vytlačiť súpera na hranicu trate. FIA zároveň zakázala výjazdy mimo trať. V línii musí zostať minimálne jedna súčasť auta. Piloti po novom musia pustiť pred seba rýchlejšieho súpera pri prvej možnej príležitosti. Ak budú ignorovať modré vlajky na trati, čakajú ich sankcie. Traťoví komisári získali zároveň väčšie právomoci a budú mať v istých prípadoch možnosť vylúčiť pilota z pretekov alebo suspendovať ho na ďalšie podujatie.