|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
26. marca 2009
FIA neuznala protest troch tímov
Medzinárodná motoristická federácia (FIA) vo štvrtok zamietla protest troch tímov formuly 1 Ferrari, Renaultu a Red Bullu, ktoré napadli sporné prvky použité na monopostoch konkurentov z Brawn GP, Toyoty ...
Zdieľať
MELBOURNE 26. marca (WEBNOVINY) - Medzinárodná motoristická federácia (FIA) vo štvrtok zamietla protest troch tímov formuly 1 Ferrari, Renaultu a Red Bullu, ktoré napadli sporné prvky použité na monopostoch konkurentov z Brawn GP, Toyoty a Williamsu. Podľa názoru FIA sú všetky vozidlá obvinených tímov v súlade s novými pravidlami a môžu sa bez akýchkoľvek úprav zapojiť do tréningov a následnej kvalifikácie na úvodné preteky novej sezóny - Veľkú cenu Austrálie v Melbourne. Protestujúce stajne sa však nevzdávajú a plánujú podať odvolanie, ktoré by sa však malo riešiť až po Veľkej cene Malajzie (5. apríla). Predstavitelia Ferrari, Renaultu a Red Bullu podali protest po tom, ako stewardi v austrálskom Melbourne schválili difúzne komponenty v zadnej časti podvozkov umožňujúce ľahšie rozptýlenie vzduchu prúdiaceho pod vozidlom, hoci podľa viacerých stajní ide o riešenie, ktoré je v rozpore s pravidlami. Nové predpisy F1 obmedzujú rozmery rozptyľovača a protestujúce tímy tvrdia, že inžinieri Williamsu, Toyoty a Brawn GP obišli nariadenie začlenením prvku do tvaru karosérie.
"Po dlhých diskusiách za účasti rôznych strán stewardi potvrdili svoje presvedčenie, že vozidlá sú v poriadku. Očakávame, že voči rozhodnutiu sa niekto odvolá a celú záležitosť potom bude riešiť medzinárodný odvolací súd FIA. Ten by mohol zasadnúť až po Veľkej cene Malajzie," uvádza sa vo vyhlásení FIA.
Ešte v stredu poradca tímu Red Bull Helmut Marko na margo technického riešenia v troch tímoch povedal: "Je to zakázané. Rozptyľovače poskytujú výhodu až 5 desatín sekundy na jedno kolo. Sedem tímov je presvedčených, že ide o nedovolený prvok."
Reakcia obvinených stajní bola po rozhodnutí FIA pochopiteľne pozitívna. "Sme spokojní s verdiktom súťažných komisárov, ale radšej sa zdržíme ďalších komentárov. Všetko je v rámci súťaže, nemáme voči nespokojným tímom nič osobné," povedal prezident Toyoty Tadaši Jamašina.
SITA/AFP
"Po dlhých diskusiách za účasti rôznych strán stewardi potvrdili svoje presvedčenie, že vozidlá sú v poriadku. Očakávame, že voči rozhodnutiu sa niekto odvolá a celú záležitosť potom bude riešiť medzinárodný odvolací súd FIA. Ten by mohol zasadnúť až po Veľkej cene Malajzie," uvádza sa vo vyhlásení FIA.
Ešte v stredu poradca tímu Red Bull Helmut Marko na margo technického riešenia v troch tímoch povedal: "Je to zakázané. Rozptyľovače poskytujú výhodu až 5 desatín sekundy na jedno kolo. Sedem tímov je presvedčených, že ide o nedovolený prvok."
Reakcia obvinených stajní bola po rozhodnutí FIA pochopiteľne pozitívna. "Sme spokojní s verdiktom súťažných komisárov, ale radšej sa zdržíme ďalších komentárov. Všetko je v rámci súťaže, nemáme voči nespokojným tímom nič osobné," povedal prezident Toyoty Tadaši Jamašina.
SITA/AFP