|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
24. septembra 2013
Festival Bratislava v pohybe prinesie svetové hviezdy tanca
Tagy: Bratislava v pohybe
Dňa 3. októbra odštartuje Medzinárodný festival súčasného tanca Bratislava v pohybe svoj sedemnásty ročník. Počas mesiaca predstaví výnimočné slovenské a zahraničné súbory a premiérovo prácu ...
Zdieľať
Dňa 3. októbra odštartuje Medzinárodný festival súčasného tanca Bratislava v pohybe svoj sedemnásty ročník. Počas mesiaca predstaví výnimočné slovenské a zahraničné súbory a premiérovo prácu choreografa svetovej úrovne Wima Vandekeybusa. V hlavnom meste sa zídu súbory zo Slovenska, Českej republiky, Slovinska, Španielska, USA a Belgicka.
Festival bude prebiehať počas celého mesiaca od 3. do 28. októbra v priestoroch historickej budovy Slovenského národného divadla, Divadla Nová scéna, Divadla elledanse a v priestore A4. Okrem oficiálneho programu predstaví Divadlo elledanse dve inscenácie v rámci sprievodného programu a študenti a taneční profesionáli sa budú môcť zapojiť do dvoch workshopov, ktoré sú pripravené v spolupráci s Vysokou školou múzických umení. Sedemnásty ročník festivalu prichádza k divákom v tomto roku v neobvyklom čase a v novom formáte. Program je skoncentrovaný do troch víkendov a je pestrý vo výbere tém, tanečných štýlov a estetike výtvarného spracovania inscenácií.
„V porovnaní s ostatnými ročníkmi sme sa v tomto roku rozhodli pre zásadnú zmenu. Namiesto jarnej a jesennej časti sme program nahustili do jedného mesiaca. Nechceli sme však, aby sa ľudia presýtili, a tak bude festival prebiehať počas troch víkendov. Tá myšlienka sa mi čím ďalej, tým viac páči. Pevne dúfam, že sa nám podarí prilákať do divadla viac ľudí. Dramaturgicky sme program usporiadali tak, aby bol každý víkend iný a verím, že to bude pre divákov príjemná zmena.“ hovorí riaditeľka festivalu Miroslava Kovářová.
Milovníci tanca určite ocenia účasť belgickej skupiny Ultima Vez, ktorá sa na Slovensku predstaví po prvý raz a to s esenciálnou prácou Vima Wandekeybusa What the Body does Not Remember. Festival premiérovo uvedie dve, v tomto roku ocenené choreografie. Jezdci Lenky Vagnerovej získali v Čechách titul najlepšia inscenácia roku 2013 a inscenácia Bastard Pala Zuštiaka nomináciu na Bessie Award v New Yorku. Špeciálnym bonusom v programe sú premiéry. Tanečný súbor Divadla Nová scéna uvedie večer Traja spolu, v rámci ktorého sa predstavia traja slovenskí tvorcovia, ktorí väčšinu svojej úspešnej profesionálnej kariéry pretancovali v zahraničí – Lukáš Timulák, Boris Nebyla a Mário Radačovský. Druhou, a to bratislavskou premiérou bude uvedenie práce Jozefa Fručeka From the Side of a man From the Side of a Woman, ktorú len nedávno vytvoril pre Divadlo Štúdio tanca a treťou v premiéra Divadla elledanse Fusion.
Hlavná hviezda festivalu, súbor Ultima Vez a choreograf Wim Vandekeybus.
Ultima Vez vznikla v roku 1986 ako tanečná skupina a organizácia choreografa, režiséra a filmára Wima Vandekeybusa. Od svojho založenia súbor rozvíja svoje aktivity ako súčasná tanečná skupina so silným zázemím v Bruseli a Flámsku. V Bratislave odtancujú 5. októbra drsné, ironické a ohromné predstavenie Čo si telo nepamätá.
Pozoruhodný debut Wima Vandekeybusa a súboru Ultima Vez v roku 1987 ohromil tanečný svet. Vandekeybus a skladatelia Thierry de Mey a Peter Vermeesch si zaň odniesli prestížne ocenenie Bessie Dnes, 25 rokov neskôr a s novým obsadením sa predstavenie znova vydáva na svetové turné. Vandekeybusova choreografia balansuje na hrane príťažlivosti a odporu. To má niekedy za následok konfrontáciu medzi dvoma tanečníkmi, potom medzi dvoma skupinami, medzi tanečníkmi a hudbou a medzi tanečníkmi a textom, na pozadí explózie agresie, strachu a nebezpečenstva.„Intenzita okamihov, keď nemáte voľbu, keď za vás rozhodujú iné sily, ako vtedy, keď sa zaľúbite, či sekundu pred nehodou, ktorá sa musí stať; odrazu sa objavia, bez úvodu, sú pre mňa dôležité pre svoju extrémnosť a nie pre svoj význam. Moje rozhodnutie použiť to ako základný materiál divadelného predstavenia je paradoxnou výzvou, keďže predstavenie je opakovateľné a kontrolovateľné. Keď je po všetkom, telo si to tiež nepamätá a všetko je jemnou ilúziou nedostatku, ktorý pomáha definovať alebo vyčerpať hru.“ hovorí Wim Vandekeybus.
„Tešila by som sa, ak by si diváci určite prišli pozrieť Wima Vandekeybusa. Jeho inscenácia What the Body does not Remember je úžasná. Ide z nej skvelá energia. V roku 1987, keď pôvodne vznikla, znamenala v choreografii prevrat. Keď si inscenáciu pozrieme teraz, uvedomíme si, koľkí choreografi z nej čerpali a inšpirovali ňou. Pôvodne sme chceli pozvať najnovšiu inscenáciu Ultimy Vez Booty Looting, ale nakoniec sme sa rozhodli pre tento výber. Dúfam, že diváci nepremeškajú túto príležitosť. Tancuje tu dokonca aj Slovenka Lívia Balážová. Súbor Ulitma Vez je tohtoročnou hviezdou festivalu,“ hovorí Morislava Kovářová.
Medzinárodné zastúpenie
Šesť požiadaviek, šesť túžob, šesť zážitkov... šesť prchavých momentov. To je choreografia Petí Comité oceňovanej španielskej choreografky Teresy Nieto, ktorá sa 3. októbra predstaví na úvod festivalu vďaka spolupráci s Veľvyslanectvom Španielska na Slovensku.
Tanečný večer, ktorý v sebe prepája niekoľko umeleckých reflexií, konceptov a dejinných okolností, balansuje na „strunách“ času a hľadá väzby a súvislosti medzi dielom, autorom a ich pôsobením na diváka. Celý príbeh predstavenia String Quartets súboru ProArt Company začal v roku 1889, kedy na popud Beethovenovej skladby pre husle a klavír (z roku 1803) napísal Tolstoj sexuálnu novelu s rovnakým názvom – Kreutzerova sonáta. Inšpirovaný týmto škandálnym textom dokončil Janáček o 34 rokov neskôr svoj prvý husľový kvartet tiež pod rovnakým názvom. Autori Martin Dvořák a Isira Makuloluwe spojili tieto tri diela v jeden javiskový celok v roku 2011 pod titulom Beethoven-Tolstoj-Janáček: Kreutzer Sonata. Projektom String Quartets sa teraz vracajú k Leošovi Janáčkovi a k jeho prvému a druhému husľovému kvartetu – Listom dôverným. Večer uzatvára kvartet moderného skladateľa Miloslava Ištvana, ktorý sa narodil v roku Janáčkovej smrti. Predstavenie odohrá súbor 18. októbra.
Lenka Vagnerová & Company a projekt Jezdci odkryjú 19. októbra tému tolerancie, schopnosti človeka existovať v symbióze s ostatnými živými organizmami na našej planéte. Rešpektovať ríšu všetkých bytostí, vážiť si jedinečnosť druhov a snažiť sa o ich zachovanie. Na Českej tanečnej platforme získalo predstavenie cenu Tanečná inscenácia roka 2013, Andrea Opavská a Tomáš Červinka boli nominovaní na cenu Tanečník roka a Michal Kříž získal nomináciu za svetelný dizajn.
„Tanečný koncert“ OTTETTO (8 hojdačiek pre Jeho veličenstvo) slovinského súboru EN-KNAP, je založené na Oktete, 16-minútovej hudobnej lahôdke Igora Stravinského z roku 1923, štrukturálnej skladbe bez naratívneho obsahu, ktorú skladateľ opísal ako „suchú, chladnú a transparentnú, ako extra suché šampanské“. OTTETTO Iztoka Kovača choreograficky rozkladá, analyzuje a potom rekonštruuje a vizualizuje toto jedinečné hudobné dielo. Okrem hudby a tanca zohrávajú kľúčovú úlohu v predstavení vizuálne elementy – video, scéna a svetelný dizajn. Diváci si ho budú môcť pozrieť v Divadle Nová scéna 20. októbra v interpretácii piatich tanečníkov a ôsmich hudobníkov.
Bastard je prvá časť trilógie projektu newyorského choreografa slovenského pôvodu Pavla Zuštiaka, a Palissimo Company ktorá sa zaoberá témou vykorenenia, premeny a „inakosti“. Inšpiráciou pre predstavenie bola kontroverzná novela Jerzyho Kosińského „Nafarbené vtáča“ z roku 1956. V jednej z kapitol románu stretne hrdina muža, ktorý v zlosti pomaľuje vtáča farbou a vráti ho nazad do hniezda. Zafarbené vtáča je považované za votrelca a ostatnými zbité k smrti.
Bastard hovorí o pocitoch človeka, ktorého svet považuje za votrelca. Pavel Zuštiak a tanečník Jaro Viňarský boli za svoje spoločné dielo v tomto roku nominovaní na Bessie Awards (The New York Dance and Performance Awards). Predstavenie Bastard 28. októbra uzavrie festival, je tiež príležitosťou pre dobrovoľníkov - profesionálov ale aj amatérov, ktorí sa po absolvovaní trojdňového workshopu môžu stať v rámci scénického výstupu súčasťou predstavenia.
Slovenské zastúpenie
Epic je parafráza brechtovského divadla v 21. storočí. Debris Company skúma vo svojej novej produkcii krízu a kapitalizmus. Spája pôvodný text, voľne inšpirovaný Brechtom a svoj typický pohybový slovník, cez ne komentuje neustále premieňajúci sa konflikt medzi prácou a peniazmi, medzi bohatými a chudobnými. Predstavenie Epic v choreografii Stani Vlčekovej budú mať diváci možnosť vidieť počas dvoch dní, 6. a 7. októbra.
Ako sa ľudia správajú v súkromí a ako na verejnosti? Netradičným spôsobom na to odpovie 17. októbra nové tanečno-hudobné predstavenie Divadla elledanse Fuga. Ľudské správanie v súkromí a na verejnosti sa stalo inšpiratívnym zdrojom pre režisérku a choreografku Luciu Holinovú. Súčasným tancom, hip-hopom aj rockom odhaľuje kúsok po kúsku príbehy, situácie, vzťahy, ktorých sme svedkami každý deň, ale zostávajú nášmu vnímaniu ukryté. Silu tanca umocňuje živá rocková hudba priamo na divadelnej scéne v podaní skupiny MED.
Tanečný súbor Divadla Nová scéna uvedie 26. októbra v rámci festivalu Bratislava v pohybe premiérovo predstavenie Traja spolu, ktoré predstaví práce troch zaujímavým tvorcov. Lukáša Timuláka, Borisa Nebylu a Mária Radačovského. Na profesionálnej tanečnej scéne sa pohybujú už dlhší čas a dokázali, že ich slovník je osobitý a tiež to, že tvorivo hľadajú a snažia sa svojou prácou vyjadriť skúsenosti a pocity človeka dneška. Traja spolu sú tri umelecké názory, tri pohybové rukopisy, tri pohľady na jednotlivca, na jeho emócie, nálady a vzťahy, spojené riekou života a plynutím času.
27. októbra uzavrie slovenskú sekciu nová premiéra banskobystrického Divadla Štúdio tanca – From Side of a Man From Side of a Woman v choreografii Jozefa Fručeka. Predstavenie siaha za hranice tanca, choreografie a tradičných javiskových foriem spracúva tému o nebezpečenstvách a pôžitkoch solárnej sexuality. V štyroch fragmentoch skúma a vytvára ódu na telo, ktoré dokáže vyjadriť naše vnútorné pocity, túžby a vízie.
V rámci sprievodného programu uvidia Bratislavčania tradičný Tanec v uliciach, či Impro Jam so živou hudbou v Divadle elledanse. Môžu sa zúčastniť workshopu Contemporary balet pre tanečníkov, ktorí sa zaoberajú moderným a súčasným tancom, či workshopu Pala Zuštiaka, ktorý je otvorený aj pre záujemcov, ktorí nie sú tanečníkmi alebo nemajú tanečnú skúsenosť. Záujemcovia sa môžu prihlasovať do18. októbra na adrese festivalba@gmail.com.
Lístky na predstavenia si môžu diváci kúpiť ONLINE na stránke festivalu www.abp.sk od 10. septembra alebo v predpredaji Slovenského národného divadla, Divadla Nová scéna, alebo priamo vo všetkých divadlách festivalu.
Festival bude prebiehať počas celého mesiaca od 3. do 28. októbra v priestoroch historickej budovy Slovenského národného divadla, Divadla Nová scéna, Divadla elledanse a v priestore A4. Okrem oficiálneho programu predstaví Divadlo elledanse dve inscenácie v rámci sprievodného programu a študenti a taneční profesionáli sa budú môcť zapojiť do dvoch workshopov, ktoré sú pripravené v spolupráci s Vysokou školou múzických umení. Sedemnásty ročník festivalu prichádza k divákom v tomto roku v neobvyklom čase a v novom formáte. Program je skoncentrovaný do troch víkendov a je pestrý vo výbere tém, tanečných štýlov a estetike výtvarného spracovania inscenácií.
„V porovnaní s ostatnými ročníkmi sme sa v tomto roku rozhodli pre zásadnú zmenu. Namiesto jarnej a jesennej časti sme program nahustili do jedného mesiaca. Nechceli sme však, aby sa ľudia presýtili, a tak bude festival prebiehať počas troch víkendov. Tá myšlienka sa mi čím ďalej, tým viac páči. Pevne dúfam, že sa nám podarí prilákať do divadla viac ľudí. Dramaturgicky sme program usporiadali tak, aby bol každý víkend iný a verím, že to bude pre divákov príjemná zmena.“ hovorí riaditeľka festivalu Miroslava Kovářová.
Milovníci tanca určite ocenia účasť belgickej skupiny Ultima Vez, ktorá sa na Slovensku predstaví po prvý raz a to s esenciálnou prácou Vima Wandekeybusa What the Body does Not Remember. Festival premiérovo uvedie dve, v tomto roku ocenené choreografie. Jezdci Lenky Vagnerovej získali v Čechách titul najlepšia inscenácia roku 2013 a inscenácia Bastard Pala Zuštiaka nomináciu na Bessie Award v New Yorku. Špeciálnym bonusom v programe sú premiéry. Tanečný súbor Divadla Nová scéna uvedie večer Traja spolu, v rámci ktorého sa predstavia traja slovenskí tvorcovia, ktorí väčšinu svojej úspešnej profesionálnej kariéry pretancovali v zahraničí – Lukáš Timulák, Boris Nebyla a Mário Radačovský. Druhou, a to bratislavskou premiérou bude uvedenie práce Jozefa Fručeka From the Side of a man From the Side of a Woman, ktorú len nedávno vytvoril pre Divadlo Štúdio tanca a treťou v premiéra Divadla elledanse Fusion.
Hlavná hviezda festivalu, súbor Ultima Vez a choreograf Wim Vandekeybus.
Ultima Vez vznikla v roku 1986 ako tanečná skupina a organizácia choreografa, režiséra a filmára Wima Vandekeybusa. Od svojho založenia súbor rozvíja svoje aktivity ako súčasná tanečná skupina so silným zázemím v Bruseli a Flámsku. V Bratislave odtancujú 5. októbra drsné, ironické a ohromné predstavenie Čo si telo nepamätá.
Pozoruhodný debut Wima Vandekeybusa a súboru Ultima Vez v roku 1987 ohromil tanečný svet. Vandekeybus a skladatelia Thierry de Mey a Peter Vermeesch si zaň odniesli prestížne ocenenie Bessie Dnes, 25 rokov neskôr a s novým obsadením sa predstavenie znova vydáva na svetové turné. Vandekeybusova choreografia balansuje na hrane príťažlivosti a odporu. To má niekedy za následok konfrontáciu medzi dvoma tanečníkmi, potom medzi dvoma skupinami, medzi tanečníkmi a hudbou a medzi tanečníkmi a textom, na pozadí explózie agresie, strachu a nebezpečenstva.„Intenzita okamihov, keď nemáte voľbu, keď za vás rozhodujú iné sily, ako vtedy, keď sa zaľúbite, či sekundu pred nehodou, ktorá sa musí stať; odrazu sa objavia, bez úvodu, sú pre mňa dôležité pre svoju extrémnosť a nie pre svoj význam. Moje rozhodnutie použiť to ako základný materiál divadelného predstavenia je paradoxnou výzvou, keďže predstavenie je opakovateľné a kontrolovateľné. Keď je po všetkom, telo si to tiež nepamätá a všetko je jemnou ilúziou nedostatku, ktorý pomáha definovať alebo vyčerpať hru.“ hovorí Wim Vandekeybus.
„Tešila by som sa, ak by si diváci určite prišli pozrieť Wima Vandekeybusa. Jeho inscenácia What the Body does not Remember je úžasná. Ide z nej skvelá energia. V roku 1987, keď pôvodne vznikla, znamenala v choreografii prevrat. Keď si inscenáciu pozrieme teraz, uvedomíme si, koľkí choreografi z nej čerpali a inšpirovali ňou. Pôvodne sme chceli pozvať najnovšiu inscenáciu Ultimy Vez Booty Looting, ale nakoniec sme sa rozhodli pre tento výber. Dúfam, že diváci nepremeškajú túto príležitosť. Tancuje tu dokonca aj Slovenka Lívia Balážová. Súbor Ulitma Vez je tohtoročnou hviezdou festivalu,“ hovorí Morislava Kovářová.
Medzinárodné zastúpenie
Šesť požiadaviek, šesť túžob, šesť zážitkov... šesť prchavých momentov. To je choreografia Petí Comité oceňovanej španielskej choreografky Teresy Nieto, ktorá sa 3. októbra predstaví na úvod festivalu vďaka spolupráci s Veľvyslanectvom Španielska na Slovensku.
Tanečný večer, ktorý v sebe prepája niekoľko umeleckých reflexií, konceptov a dejinných okolností, balansuje na „strunách“ času a hľadá väzby a súvislosti medzi dielom, autorom a ich pôsobením na diváka. Celý príbeh predstavenia String Quartets súboru ProArt Company začal v roku 1889, kedy na popud Beethovenovej skladby pre husle a klavír (z roku 1803) napísal Tolstoj sexuálnu novelu s rovnakým názvom – Kreutzerova sonáta. Inšpirovaný týmto škandálnym textom dokončil Janáček o 34 rokov neskôr svoj prvý husľový kvartet tiež pod rovnakým názvom. Autori Martin Dvořák a Isira Makuloluwe spojili tieto tri diela v jeden javiskový celok v roku 2011 pod titulom Beethoven-Tolstoj-Janáček: Kreutzer Sonata. Projektom String Quartets sa teraz vracajú k Leošovi Janáčkovi a k jeho prvému a druhému husľovému kvartetu – Listom dôverným. Večer uzatvára kvartet moderného skladateľa Miloslava Ištvana, ktorý sa narodil v roku Janáčkovej smrti. Predstavenie odohrá súbor 18. októbra.
Lenka Vagnerová & Company a projekt Jezdci odkryjú 19. októbra tému tolerancie, schopnosti človeka existovať v symbióze s ostatnými živými organizmami na našej planéte. Rešpektovať ríšu všetkých bytostí, vážiť si jedinečnosť druhov a snažiť sa o ich zachovanie. Na Českej tanečnej platforme získalo predstavenie cenu Tanečná inscenácia roka 2013, Andrea Opavská a Tomáš Červinka boli nominovaní na cenu Tanečník roka a Michal Kříž získal nomináciu za svetelný dizajn.
„Tanečný koncert“ OTTETTO (8 hojdačiek pre Jeho veličenstvo) slovinského súboru EN-KNAP, je založené na Oktete, 16-minútovej hudobnej lahôdke Igora Stravinského z roku 1923, štrukturálnej skladbe bez naratívneho obsahu, ktorú skladateľ opísal ako „suchú, chladnú a transparentnú, ako extra suché šampanské“. OTTETTO Iztoka Kovača choreograficky rozkladá, analyzuje a potom rekonštruuje a vizualizuje toto jedinečné hudobné dielo. Okrem hudby a tanca zohrávajú kľúčovú úlohu v predstavení vizuálne elementy – video, scéna a svetelný dizajn. Diváci si ho budú môcť pozrieť v Divadle Nová scéna 20. októbra v interpretácii piatich tanečníkov a ôsmich hudobníkov.
Bastard je prvá časť trilógie projektu newyorského choreografa slovenského pôvodu Pavla Zuštiaka, a Palissimo Company ktorá sa zaoberá témou vykorenenia, premeny a „inakosti“. Inšpiráciou pre predstavenie bola kontroverzná novela Jerzyho Kosińského „Nafarbené vtáča“ z roku 1956. V jednej z kapitol románu stretne hrdina muža, ktorý v zlosti pomaľuje vtáča farbou a vráti ho nazad do hniezda. Zafarbené vtáča je považované za votrelca a ostatnými zbité k smrti.
Bastard hovorí o pocitoch človeka, ktorého svet považuje za votrelca. Pavel Zuštiak a tanečník Jaro Viňarský boli za svoje spoločné dielo v tomto roku nominovaní na Bessie Awards (The New York Dance and Performance Awards). Predstavenie Bastard 28. októbra uzavrie festival, je tiež príležitosťou pre dobrovoľníkov - profesionálov ale aj amatérov, ktorí sa po absolvovaní trojdňového workshopu môžu stať v rámci scénického výstupu súčasťou predstavenia.
Slovenské zastúpenie
Epic je parafráza brechtovského divadla v 21. storočí. Debris Company skúma vo svojej novej produkcii krízu a kapitalizmus. Spája pôvodný text, voľne inšpirovaný Brechtom a svoj typický pohybový slovník, cez ne komentuje neustále premieňajúci sa konflikt medzi prácou a peniazmi, medzi bohatými a chudobnými. Predstavenie Epic v choreografii Stani Vlčekovej budú mať diváci možnosť vidieť počas dvoch dní, 6. a 7. októbra.
Ako sa ľudia správajú v súkromí a ako na verejnosti? Netradičným spôsobom na to odpovie 17. októbra nové tanečno-hudobné predstavenie Divadla elledanse Fuga. Ľudské správanie v súkromí a na verejnosti sa stalo inšpiratívnym zdrojom pre režisérku a choreografku Luciu Holinovú. Súčasným tancom, hip-hopom aj rockom odhaľuje kúsok po kúsku príbehy, situácie, vzťahy, ktorých sme svedkami každý deň, ale zostávajú nášmu vnímaniu ukryté. Silu tanca umocňuje živá rocková hudba priamo na divadelnej scéne v podaní skupiny MED.
Tanečný súbor Divadla Nová scéna uvedie 26. októbra v rámci festivalu Bratislava v pohybe premiérovo predstavenie Traja spolu, ktoré predstaví práce troch zaujímavým tvorcov. Lukáša Timuláka, Borisa Nebylu a Mária Radačovského. Na profesionálnej tanečnej scéne sa pohybujú už dlhší čas a dokázali, že ich slovník je osobitý a tiež to, že tvorivo hľadajú a snažia sa svojou prácou vyjadriť skúsenosti a pocity človeka dneška. Traja spolu sú tri umelecké názory, tri pohybové rukopisy, tri pohľady na jednotlivca, na jeho emócie, nálady a vzťahy, spojené riekou života a plynutím času.
27. októbra uzavrie slovenskú sekciu nová premiéra banskobystrického Divadla Štúdio tanca – From Side of a Man From Side of a Woman v choreografii Jozefa Fručeka. Predstavenie siaha za hranice tanca, choreografie a tradičných javiskových foriem spracúva tému o nebezpečenstvách a pôžitkoch solárnej sexuality. V štyroch fragmentoch skúma a vytvára ódu na telo, ktoré dokáže vyjadriť naše vnútorné pocity, túžby a vízie.
V rámci sprievodného programu uvidia Bratislavčania tradičný Tanec v uliciach, či Impro Jam so živou hudbou v Divadle elledanse. Môžu sa zúčastniť workshopu Contemporary balet pre tanečníkov, ktorí sa zaoberajú moderným a súčasným tancom, či workshopu Pala Zuštiaka, ktorý je otvorený aj pre záujemcov, ktorí nie sú tanečníkmi alebo nemajú tanečnú skúsenosť. Záujemcovia sa môžu prihlasovať do18. októbra na adrese festivalba@gmail.com.
Lístky na predstavenia si môžu diváci kúpiť ONLINE na stránke festivalu www.abp.sk od 10. septembra alebo v predpredaji Slovenského národného divadla, Divadla Nová scéna, alebo priamo vo všetkých divadlách festivalu.
Tagy: Bratislava v pohybe