Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Kultúra

04. februára 2009

Festival Azyl - Témou Reklamy na život je otvorená spoločnosť



Ešte necelý mesiac môžu autori posielať filmy do štvrtého ročníka súťaže Reklama na život, ktorú vyhlásil Festival Azyl.



Zdieľať
Súťaž umožňuje tvorcom zo Slovenska, Maďarska a Česka ukázať svoje kreatívne schopnosti získať zaujímavé ceny a zviditeľniť sa pred domácim aj zahraničným publikom. Témou „Sme otvorená spoločnosť?“ chce zároveň prispieť k umeleckej reflexii stavu našej spoločnosti.
 
Samotná myšlienka súťaže Reklama na život je tento rok otvoreným konceptom. Umožňuje autorom vyjadrovať sa ľubovolným spôsobom k rôznym spoločenským problémom. Autori sú ohraničení len minutážou a základnou témou. Invencii a rôznorodosti názorov súťaž v zásade hranice neurčuje. „Tešíme sa na filmárske výpovede o vnímaní otvorenosti či zatvorenosti našej spoločnosti. Rešpektujeme na Slovensku či v okolitých krajinách iný názor, vieme s ním rozumne polemizovať a viesť dialóg? Sme otvorení kritike? Dokážeme akceptovať inakosť? Sme tolerantní? Všetky tieto otázky a mnohé ďalšie sú na otvorenú filmovú diskusiu.“ uviedla Ľubica Stanek z Nadácie otvorenej spoločnosti.
 
Filmy môžu byť hrané, animované, dokumentárne, experimentálne. Maroš Hečko z festivalu Azyl v tejto súvislosti uviedol: „Aj ťažké témy sa dajú spracovať hravo a nápadito v žánri, ktorý je divákovi známy. Komédia, dráma, muzikál, akčný triler alebo horor určite oslovia a ľahko sprostredkujú tému, ktorú je nutné otvoriť a vyrozprávať.“
 
Filmy na tému Sme otvorená spoločnosť? môžu posielať amatéri aj profesionáli všetkých vekových kategórií do 21. februára. Najlepšie filmy odmení medzinárodná odborná komisia zostavená z filmových tvorcov: Zuzana Gindl-Tatárová, PhD. (scenáristka a dramaturgička, SK), Vladimír Michálek (režisér, CZ - Babí léto, Anděl exit, Je třeba zabít Sekala -  niekoľko ocenení Českého leva), Radim Hladík jr. (majster zvuku, CZ - 4x ocenený Českým levom za zvuk), Asen Šopov (kameraman, CZ – Český lev za Želary), Csaba Bollók (režisér, HU), Géza M. Tóth (režisér, HU), Juraj Johanides (režisér, SK), Maroš Hečko (scenárista, SK), Doc.PhDr Martin Ciel, PhD (filmový kritik, SK) a všetkých médií a partnerov zapojených do súťaže: Alexej Fulmek (SME), Alena Pániková (OSF), Ľubica Stanek (OSF), Broňa Brtáňová (AZYL), Tamás Gábeli (BUSHO film festival Budapešť), Zoltán Kocsis (BUSHO film festival Budapešť) a Gábor Bindics (Maďarský kultúrny inštitút).
 
Každý režisér môže poslať do súťaže maximálne 3 filmy na akúkoľvek háklivú spoločenskú tému, ku ktorej sa chce vyjadriť. Film môže byť: hraný, animovaný, dokumentárny, experimentálny. Musí trvať presne 1 minútu. Každý účastník si musí pozorne prečítať a potom pravdivo vyplniť súťažný formulár a poslať ho spolu s reklamou na CD alebo DVD nosiči najneskôr do 21. februára 2009 na adresu: Gregor Multimédia, s.r.o., Panenská 13, 811 03 Bratislava, Slovensko. Súťažný formulár ako aj ďalšie informácie o festivale nájdete na www.azyl.sme.sk.
 
Nominácie budú oficiálne vyhlásené 5. marca 2009. Všetky nominované spoty budú odpremietané na Audiovizuálnom festivale Azyl, ktorý sa uskutoční začiatkom marca 2009. Nasledujúci deň budú príspevky publikované na 3 významných webových portáloch na Slovensku, v Maďarsku a v Čechách. Tridsať najlepších filmov pošle AZYL do súťaží všetkých festivalov Svetovej asociácie minútových filmov a bude ich prezentovať na hudobných a filmových festivaloch na Slovensku a v Maďarsku. Vybrané filmy zaradí do reklamných blokov televízií na Slovensku a v Maďarsku, tie najlepšie vyjdú na DVD. Ceny do súťaže poskytol denník SME a Nadácia otvorenej spoločnosti: 1. cena 100 000 Sk (3 319,39 €), 2. a 3. cena 10 000 Sk (331,94 €).
 
Organizátormi festivalu sú Azyl a Gregor Multimédia.

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
HT bude spolupracovať s Čechomorom!
<< predchádzajúci článok
Odolný video fotoaparát Lumix FT1 - voľba dobrodruhov