|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
26. marca 2019
Ferencz: Automobilový priemysel zohráva v krajinách V4 kľúčovú úlohu
Ilustračná snímka.
Zdieľať
Ilustračná snímka. Foto: TASR/AP
Šamorín 26. marca (TASR) - Automobilový priemysel zohráva v ekonomike krajín V4 kľúčovú úlohu. Uviedol to v utorok v Šamoríne štátny tajomník Ministerstva hospodárstva (MH) SR Vojtech Ferencz na tlačovej besede v rámci konferencie o budúcnosti a výzvach automobilového priemyslu "Newmatec 2019", ktorá je organizovaná v rámci slovenského predsedníctva vo Vyšehradskej štvorke (V4) pod záštitou MH SR."Ak sa pozrieme na krajiny V4, tak automobilový priemysel v nich zohráva kľúčovú úlohu. V4 vyrobila v roku 2017 približne 2,7 milióna osobných automobilov a zamestnáva takmer 630.000 ľudí. Z pohľadu hrubého domáceho produktu (HDP) automobilový priemysel v SR prispieva 13 %, v Maďarsku 10 %, v ČR a Poľsku 7 % až 8,5 %," priblížil Ferencz.
Skutočnosť, že Slovensko má štyroch automobilových výrobcov, a to KIA/Hyundai, VW, PSA a Jaguar Land Rover, nie je podľa neho náhoda, pretože keď po roku 1989 nastala transformácia ťažkého priemyslu, tak najbližšie k transformácii mal automobilový priemysel. "Nie je teda náhoda, že na dvere Slovenskej republiky v roku 1993 ako prvý automobilový výrobca zaklopal Volkswagen," poznamenal.
"Myslím si, že vlády krajín V4 považujú automobilový priemysel za priemysel, ktorý má dôležitú úlohu v hospodárskom živote ich krajiny. Našou povinnosťou je teda podporovať automobilový priemysel ako taký," dodal Ferencz.
Podľa námestníka ministra priemyslu a obchodu ČR Eduarda Muřického je dôležité, aby krajiny V4 spoločne koordinovali v oblasti automobilového priemyslu svoje pozície tam, kde je spoločný záujem jasný. "Pred automobilovým priemyslom stoja nové výzvy, ako je autonómne riadenie automobilov, či digitalizácia vozidiel. Tu sa tvorí regulácia a legislatíva na úrovni EÚ. Boli by sme radi, aby táto regulácia bola čo najrýchlejšia a aby nevytvárala bariéry," doplnil Muřický.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR