![]() |
28. februára 2006
BRATISLAVA 28. februára (SITA) - Vláda by sa na svojom stredajšom rokovaní mala zaoberať predbežnou informáciou o stave vyšetrovania leteckej nehody lietadla AN-24 z 19. januára. Z doterajšieho vyšetrovania vyplýva, že haváriu lietadla s najväčšou pravdepodobnosťou spôsobila strata situačnej a výškovej orientácie s nedodržaním bezpečnostnej výšky letu, keď podľa predbežných záverov piloti zrejme podcenili výšku terénu pod lietadlom a v jeho bezprostrednej blízkosti. Ako ďalšie faktory, ktoré mohli mať vplyv na haváriu, sa v informácii uvádzajú "pravdepodobne nenastavenie nebezpečnej výšky na rádiovýškomere na stanovenú hodnotu a prechod z prístrojového na vizuálne priblíženie na letisko Košice na veľkej vzdialenosti od vzletovej a pristávacej dráhy."
Celková materiálna škoda bola vyčíslená na vyše 96 miliónov korún. Pri leteckej nehode uniklo presne nezistené množstvo leteckého petroleja, čím mohlo dôjsť ku kontaminácii pôdy v mieste dopadu lietadla, avšak vzhľadom na to, že pôda bola značne premrznutá, je reálny predpoklad, že prevažné množstvo paliva, približne 2 000 – 2 500 litrov zhorelo pri vzniknutom požiari. Ku kontaminácii povrchových vôd ani podzemných vodných zdrojov nedošlo. Uvedené závery v súčasnosti ešte nie sú potvrdené maďarskou stranou, to znamená, že ani nie je známa výška vzniknutej škody.
Predkladaná informácia vychádza z predbežných zistení odbornej komisie k 17. februáru 2006. Ako sa uvádza na záver materiálu, jeho obsahom sú len predbežné zistenia, a nie definitívne závery vyšetrovania. Mnohé zo zistení majú povahu indícií, ktoré sa potvrdia alebo vyvrátia v ďalšom priebehu vyšetrovania. Žiadne z uvádzaných záverov expertíz nie sú ešte definitívne, takže nie je vylúčené, že po ukončení expertíz budú zistené skutočnosti vyvracajúce tvrdenia obsiahnuté v tejto predbežnej informácii. Definitívne závery vyšetrovania budú obsahom Komplexnej správy z vyšetrovania leteckej nehody.
FOTO:SITA/AP
©2005-2025 Denník 24hodin | Webdesign by WEBkomplex.sk |