![]() |
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
![]() |
||||||
Nedeľa 23.2.2025
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
![]() |
||||||
Meniny má Roman, Romana
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
Farmafirmy zverejnili marketingové výdavky za rok 2013
Členské spoločnosti Asociácie inovatívneho farmaceutického priemyslu (AIFP) vynaložili v roku 2013 na marketing, propagáciu a nepeňažné plnenie pre poskytovateľov zdravotnej starostlivosti spolu 20 ...
Zdieľať

Suma predstavuje spoločné výdavky všetkých 25 členských spoločností AIFP. Pri minuloročnom zverejňovaní dosiahla spoločná suma 17-tich členov Slovenskej asociácie farmaceutických spoločností orientovaných na výskum a vývoj (SAFS) takmer 16 miliónov eur. Do novovzniknutej AIFP vstúpili všetky bývalé členské spoločnosti SAFS a pribudlo 8 nových členov. V priemere tak výdavky farmaceutických spoločností klesli približne o 15 percent.
"Transparentné zverejňovanie týchto výdavkov považujeme za správne a k tomuto prístupu sa zaviazali všetky členské firmy AIFP", povedala výkonná riaditeľka AIFP Katarína Slezáková a dodala, že AIFP chce v odbornej diskusii s ministerstvom zdravotníctva prispieť ku ešte väčšej transparentnosti celého procesu zverejňovania.
Slezáková zdôraznila, že podľa AIFP je dôležité, aby verejnosť (a nielen odborná) chápala, že výdavky farmaceutického priemyslu na propagáciu, marketing a nepeňažné plnenia pre poskytovateľov zdravotnej starostlivosti, sú súčasťou štandardného procesu informovania o nových liekoch, ktorý je nevyhnutný. Celkový pokles týchto výdavkov bude podľa AIFP pokračovať aj naďalej, pretože farmaceutický priemysel globálne znižuje svoje výdavky v tomto smere.