Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika    Zdravie

24. februára 2014

Farmaceutické investovali do marketingu vyše 41 miliónov eur



Farmaceutické spoločnosti dali vlani na marketing, propagáciu či nepeňažné plnenia vyše 41 miliónov eur. Výdavky na tento účel priznalo ministerstvu ...



Zdieľať
Ilustračné foto Foto: TASR/Henrich Mišovič
Bratislava 24. februára (TASR) - Farmaceutické spoločnosti dali vlani na marketing, propagáciu či nepeňažné plnenia vyše 41 miliónov eur. Výdavky na tento účel priznalo ministerstvu zdravotníctva v rámci zákonnej povinnosti 188 farmaceutických spoločností, ďalších 136 nahlásilo nulové výdavky.


Ministerstvo predpokladá, že povinnosť nahlásiť do konca januára výdavky z predchádzajúceho roka si nesplnil približne rovnaký počet firiem ako vlani, keď tak neurobilo vyše 70 firiem. "Vzhľadom na to, že ide o zákonnú povinnosť, MZ SR začne správne konanie voči spoločnostiam, ktoré tak neurobili. Za porušenie ustanovení zákona môžu dostať pokutu vo výške od 500 eur do 25.000 eur," informovala hovorkyňa rezortu Martina Lidinská.

Asi polovicu zo spomínanej sumy vynaložili originálni výrobcovia liekov, ktorí sú členovia Asociácie inovatívneho farmaceutického priemyslu (AIFP). Ide o 25 spoločností. „Transparentné zverejňovanie týchto výdavkov považujeme za správne a k tomuto prístupu sa zaviazali všetky členské firmy AIFP," povedala výkonná riaditeľka asociácie Katarína Slezáková.

Originálni výrobcovia poukazujú, že takéto výdavky sú súčasťou štandardného procesu informovania o nových liekoch, ktorý má byť nevyhnutný. Podľa AIFP sa v tomto smere globálne znižujú výdavky.

Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Obrazom: Luxus u Janukovyča, mal zlatú sprchu aj medvede
<< predchádzajúci článok
Robotník spadol zo Starého mosta na pontón, vážne sa zranil