|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 23.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Nadežda
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
26. marca 2010
FARKAS: SR môže mať v budúcnosti problém s dlhom
Výsledkom politiky súčasnej vlády je podľa predsedu republikovej rady a podpredsedu Strany maďarskej koalície Ivána Farkasa rekordný nárast dlhu. Celkový ...
Zdieľať
Iván Farkas
Foto: SITA/Nina Bednáriková BRATISLAVA 26. marca (WEBNOVINY) - Výsledkom politiky súčasnej vlády je podľa predsedu republikovej rady a podpredsedu Strany maďarskej koalície Ivána Farkasa rekordný nárast dlhu. Celkový hrubý dlh krajiny sa totiž za posledné štyri roky podľa neho zvýšil až dvaapolkrát na bezmála 70 mld. USD. Dlh samotného štátneho sektora je pritom podľa Farkasa až päťnásobný.
"Tento trend a najmä rýchlosť nárastu zadlženosti štátneho sektoru je veľmi nezdravý a nebezpečný pre budúcnosť," povedal na piatkovej tlačovej konferencii Farkas. Ak sa podľa neho priority budúcej vlády nezmenia, bude mať Slovensko vážny problém so schodkom a stabilitou verejných financií. "Treba sa vyvarovať gréckej cesty," doplnil podpredseda SMK.
Zlepšenie rozpočtovej disciplíny vlády pritom podľa neho nebadať ani pri tohtoročnom vývoji. Deficit štátneho rozpočtu bol na prelome februára a marca 1 mld. eur, teda dvojnásobný oproti februáru minulého roka. "Tohtoročný štátny rozpočet bol schválený s oveľa väčším schodkom, ako vlaňajší, napriek tomu sa vláda nemieni vtesnať do nového rámca a schodok neustále rastie," konštatoval Farkas.
Problémom je podľa podpredsedu strany aj slabé čerpanie eurofondov, ktoré majú tvoriť významnú časť tohtoročného rozpočtu. Ukázať sa to malo najmä vlani, keď podľa Farkasa bolo Slovensko čistým platiteľom do rozpočtu Európskej únie, a teda odviedlo do spoločného rozpočtu viac, ako vyčerpalo cez eurofondy. Podľa ministerstva financií to však nie je pravda. "Slovensko bolo v roku 2009 čistým prijímateľom z rozpočtu Európskej únie," reagoval pre agentúru SITA hovorca ministerstva Miroslav Šmál.
Farkas kritizoval činnosť vlády aj v oblasti dopravnej infraštruktúry. Ako príklady uviedol investície do bratislavského letiska, ktoré však stráca cestujúcich. Okrem toho kritizoval aj stav výstavby diaľnic a rýchlostných ciest a tiež projekt zavedenia mýtneho systému, kvôli ktorému podľa Farkasa dopravcovia začali jazdiť aj po cestách druhej triedy, ktorých vlastníkmi sú samosprávy.
SITA
"Tento trend a najmä rýchlosť nárastu zadlženosti štátneho sektoru je veľmi nezdravý a nebezpečný pre budúcnosť," povedal na piatkovej tlačovej konferencii Farkas. Ak sa podľa neho priority budúcej vlády nezmenia, bude mať Slovensko vážny problém so schodkom a stabilitou verejných financií. "Treba sa vyvarovať gréckej cesty," doplnil podpredseda SMK.
Zlepšenie rozpočtovej disciplíny vlády pritom podľa neho nebadať ani pri tohtoročnom vývoji. Deficit štátneho rozpočtu bol na prelome februára a marca 1 mld. eur, teda dvojnásobný oproti februáru minulého roka. "Tohtoročný štátny rozpočet bol schválený s oveľa väčším schodkom, ako vlaňajší, napriek tomu sa vláda nemieni vtesnať do nového rámca a schodok neustále rastie," konštatoval Farkas.
Problémom je podľa podpredsedu strany aj slabé čerpanie eurofondov, ktoré majú tvoriť významnú časť tohtoročného rozpočtu. Ukázať sa to malo najmä vlani, keď podľa Farkasa bolo Slovensko čistým platiteľom do rozpočtu Európskej únie, a teda odviedlo do spoločného rozpočtu viac, ako vyčerpalo cez eurofondy. Podľa ministerstva financií to však nie je pravda. "Slovensko bolo v roku 2009 čistým prijímateľom z rozpočtu Európskej únie," reagoval pre agentúru SITA hovorca ministerstva Miroslav Šmál.
Farkas kritizoval činnosť vlády aj v oblasti dopravnej infraštruktúry. Ako príklady uviedol investície do bratislavského letiska, ktoré však stráca cestujúcich. Okrem toho kritizoval aj stav výstavby diaľnic a rýchlostných ciest a tiež projekt zavedenia mýtneho systému, kvôli ktorému podľa Farkasa dopravcovia začali jazdiť aj po cestách druhej triedy, ktorých vlastníkmi sú samosprávy.
SITA