|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 25.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Katarína
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
16. januára 2019
Facebook zavedie prísnejšie reklamné pravidlá
V snahe zabrániť možnému zneužívaniu Facebooku na vonkajšie zasahovanie do volebných procesov v roku 2019 rozšíri táto populárna sociálna sieť nové prísnejšie ...
Zdieľať
Ilustračné foto. Foto: TASR/AP
San Francisco 16. januára (TASR) - V snahe zabrániť možnému zneužívaniu Facebooku na vonkajšie zasahovanie do volebných procesov v roku 2019 rozšíri táto populárna sociálna sieť nové prísnejšie pravidlá politickej reklamy o ďalšie krajiny. V stredu to pre agentúru Reuters vyhlásili predstavitelia spoločnosti Facebook inc.Nové pravidlá boli prvýkrát v roku 2019 rozšírené o Nigériu, kde sa konajú prezidentské voľby 16. januára. Na ich základe môžu uverejňovať politickú reklamu iba tí inzerenti, ktorí sa nachádzajú v krajine. Dané obmedzenie bolo prvýkrát využité v máji 2018 počas írskeho referenda o interrupciách, pričom týkať sa má aj februárových prezidentských volieb na Ukrajine.
Iný prístup zvolil podľa riaditeľa oddelenia produktového manažmentu Roba Leatherna Facebook pre indické parlamentné voľby plánované na jar. Spoločnosť tam využije koncept tzv. on-line knižnice, v ktorej bude po dobu siedmich rokov uložená všetka politická reklama.
"Vieme, že tieto opatrenia nebudú perfektné, ale naším cieľom je nepretržité zlepšovanie sa" uviedol Leather a dodal, že predstavitelia Facebooku si berú ponaučenie z volieb v každej krajine.
Ešte v októbri 2018 udelil britský úrad na ochranu údajov spoločnosti Facebook pokutu 500.000 libier (567.000 eur) v súvislosti so škandálom okolo firmy Cambridge Analytica, ktorá využívala osobné údaje miliónov používateľov tejto sociálnej siete bez toho, aby o tom vedeli.
Bývalý pracovník spoločnosti a neskorší informátor Christopher Wylie uviedol, že firma sa zameriavala na vytváranie psychografických profilov, ktoré by mohla použiť na ovplyvnenie hlasovania niektorých ľudí, a to aj prostredníctvom cielenej politickej reklamy.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR