![]() |
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
![]() |
||||||
Pondelok 24.2.2025
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
![]() |
||||||
Meniny má Matej
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
06. augusta 2015
Facebook vykázal za druhý kvartál pozitívne výsledky
Najmenej 1,49 miliardy ľudí používa sociálnu webovú sieť Facebook, a to aspoň raz za mesiac. Vyplýva to zo správy tejto kalifornskej spoločnosti, mapujúcej jej pôsobenie za ...
Zdieľať

V porovnaní s prvým kvartálom ide o nárast používania tejto sociálnej platformy o 13 percent, informovala Európska aliancia tlačových agentúr (EANA).
Dané číslo predstavuje polovicu z odhadovaných troch miliárd užívateľov internetu na celom svete, tvrdí stanica BBC. Vyše 65 percent z uvedených 1,49 miliardy osôb pritom Facebook používa na dennej báze.
Čo sa týka výnosov Facebooku za druhý kvartál, spoločnosť zaznamenala medziročný nárast o 39 percent, čo predstavuje čiastku 4,04 miliardy dolárov. Viac než tri štvrtiny jej zisku pochádza z reklamy prezentovanej prostredníctvom mobilných telefónov.
Výška nákladov a iných výdavkov pritom narástla na 82 percent; dosiahla teda čiastku 2,8 miliardy dolárov. Čistý príjem zároveň padol o 9,1 percenta. Generálny riaditeľ Facebooku Mark Zuckerberg na to reagoval s tým, že náklady odzrkadľujú "pokračujúce investície a vylepšenia", uvádza sa v hodnotiacej správe spoločnosti.
Facebook už skoršie upozornil, že výdavky by sa mohli dostať až na 65 percent. Spoločnosť totiž investovala do nového personálu a do zmien zacielených na zlepšenie reklám v mobilných telefónoch. Za zvýšením výdavkov je aj modernizácia SMS aplikácie WhatsApp a platformy na zdieľanie fotografií Instagram.
EANA je tradičná stavovská organizácia tlačových agentúr z Európy, ktorej členom je TASR ako jediná slovenská tlačová agentúra. Úlohou aliancie je formulovať, koordinovať a spoločnými silami riešiť výzvy agentúrnej žurnalistickej práce v dynamicky sa meniacich trhových, legislatívnych, technologických podmienkach a v otázkach autorských práv.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR