Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Počítače

09. apríla 2011

Facebook pomáha spravodajským portálom



Facebook sa usiluje o posilnenie svojich vzťahov s médiami, pričom už dlho pomáha zvyšovať návštevnosť spravodajských internetových stránok, uviedla vo štvrtok pre ...



Zdieľať
pocitac Foto: SITA/Jozef JakubčoBRATISLAVA 9. apríla (WEBNOVINY) - Facebook sa usiluje o posilnenie svojich vzťahov s médiami, pričom už dlho pomáha zvyšovať návštevnosť spravodajských internetových stránok, uviedla vo štvrtok pre novinárov prevádzková riaditeľka spoločnosti Sheryl Sandberg.


"Likes" na Facebooku sa stali všadeprítomnými, od kedy ich pred rokom začali používať spravodajské portály, internetové blogy a ďalšie webové stránky médií. Tie niekedy používajú menej populárne tlačidlá "recommend", ale výsledný efekt je taký istý - ľudia zdieľajú články so svojimi priateľmi na Facebooku a títo priatelia si ich vďaka priloženým linkom môžu otvoriť a prečítať.

Sandberg povedala, že takáto spätosť môže pomôcť odvetviu, ktoré sa snaží viacerými spôsobmi zvýšiť svoju internetovú návštevnosť a obrat. Podľa riaditeľky chce Facebook pomôcť poskytnutím technologických nástrojov pre zdieľanie informácií.

"Vo svete, kde ľudia trávia na Facebooku tak veľa času... chceme, aby spravodajstvo bolo toho veľkou súčasťou," uviedla Sandberg pre American Society of News Editors na jej výročnom zhromaždení v americkom San Diegu. Ako vysvetlila, ona sama používa spomínanú sociálnu sieť na dve veci - komunikáciu s rodinou a priateľmi a na získavanie každodenného spravodajstva.

Facebook tento týždeň spustil stránku mediálnych zdrojov, ktorá má pomôcť novinárom používať túto sociálnu sieť ako nástroj spravodajstva a nadviazať lepšie spojenie s čitateľmi. Stránka Journalists on Facebook má byť "stále sa rozširujúcim zdrojom pre rastúci počet spravodajcov, ktorí používajú Facebook na vyhľadávanie zdrojov, interakciu s čitateľmi a hlbšie preniknutie do jednotlivých príbehov," uviedol vo svojom blogovom príspevku Justin Osofsky, riaditeľ Facebooku pre mediálne partnerstvá.

Ako dodal, "stránka novinárom poskytne najlepšie postupy pre integrovanie najnovších produktov Facebooku do ich práce a pre ich spojenie s používateľmi Facebooku, ktorých je už viac ako 500 miliónov."

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Festival duchov a strašidiel chystá 3D novinky
<< predchádzajúci článok
Včielka Maja sa vráti v 3D formáte