|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
17. mája 2012
Facebook IPO – pozor na prehnané očakávania
Sme na konci veľmi dlhej primárnej verejnej ponuky akcií. Piatok je prvý deň obchodovania akcií Facebooku. Čo sa s jeho obchodovaním stane?
Zdieľať
Na prvý pohľad je Facebook ideálnou investíciou. Počet užívateľov Facebooku v posledných rokoch neuveriteľne rýchlo rastie. Nárast užívateľov otvára mnoho príležitostí vytvárať obchodné modely a zvyšovať príjmy spoločnosti. Otázkou zostáva zavedenie malých platieb. Ak sa podarí, potom príjmy a zisk prekonajú očakávania. Je to síce pravdepodobný scenár, ale buďte trpezliví.
Neopatrnosť prinesie exodus
Zuckerberg uvažuje rád po svojom
Moje očakávania sú, že značná časť nových investorov nie je pripravená investovať z dlhodobého hľadiska. Ďalším rizikovým faktorom je aj Mark Zuckerberg. Má peniaze, uvažuje inak než priemerní investori v spoločnosti a myslí si, že je najlepší. Ako investor by ste nemali očakávať, že vás CEO bude chcieť potešiť. Buďte si istí, že Zuckerberg pôjde vlastnou cestou. Takže všetkým investorom prajem veľa šťastia.
Na druhej strane podnikanie v sociálnych médiách je predsa len ošemetné. Existujú nepísané pravidlá o tom, ako sa zapojiť a ako konať. A to ako pre užívateľa k užívateľovi, tak zo strany sociálnej stránky k užívateľovi. Vezmeme to druhé - to stojí peniaze na rozvoj a usporiadanie stránky. Zdroj príjmov je teda nevyhnutný. Ale užívatelia nemajú radi pocit, že sú korisťou pre niečí príjem. Čím viac pokusov o získanie príjmov, tým väčšie riziko, že sa používatelia začnú sťahovať na iné stránky. Čo ak bude táto hranica prekonaná? Stačí sa pozrieť na dôvod, prečo MySpace, bývalá jednotka v sociálnych médiách, prakticky zmizla. Áno, tým dôvodom je Facebook. To by sa mohlo stať znova!
Obchodné vyhliadky na sociálne médiá sú teda menej ružové a generálny riaditeľ Mark Zuckerberg bude musieť vyvinúť inzertné aktivity na Facebooku s väčšou mierou bezpečnosti, aby užívatelia neodišli. Jeden alebo dva zlé kroky by mohli zmeniť celú budúcnosť Facebooku. Ziskových príležitostí by preto mohlo byť menej, než si mnohí myslia.
Zuckerberg uvažuje rád po svojom
Peter Bo Kiaer, akciový stratég Saxo Bank