![]() |
03. októbra 2023
Vyššia cena pre mobilné zariadenia by zohľadnila provízie účtované obchodmi s aplikáciami firiem Apple a Google.
Popri desiatich eurách mesačne v prípade účtu na desktope si používateľ podľa The Wall Street Journal bude môcť priplatiť šesť eur za ďalší prepojený účet.
Prečo to robia: Meta sa pokúša obísť predpisy EÚ, ktoré by mohli obmedziť jej schopnosť prispôsobovať reklamy používateľom bez ich súhlasu a poškodiť jej hlavný zdroj tržieb.
Základným podnikateľským modelom Mety je ponuka bezplatných služieb v oblasti sociálnych sietí a predaj reklamy podnikom, ktoré chcú osloviť ich používateľov.
Európa je pre Metu druhým najlukratívnejším regiónom po Severnej Amerike. Finančná šéfka Susan Li v apríli uviedla, že reklama v EÚ sa podieľa 10 % na celkových obchodných aktivitách podniku.
Aké majú problémy: Najvyšší súd EÚ v júli Mete zakázal kombinovať údaje zhromaždené o používateľoch naprieč jej platformami aj z iných zdrojov, ak nezíska výslovný súhlas používateľov.
Írsky úrad pre ochranu osobných údajov firme v januári vymeral pokutu 390 miliónov eur za to, že nútila používateľov akceptovať cielenú reklamu ako podmienku používania Facebooku.
Meta následne uviedla, že má v úmysle žiadať používateľov v EÚ o súhlas predtým, ako umožní firmám cieliť reklamy, aby vyhovela vývoju úniových regulačných požiadaviek.
Kontext: Platenú verziu bez reklám na základe mesačného predplatného testuje na anglicky hovoriacich trhoch mimo USA aj TikTok.
Web TechCrunch uviedol, že testovanie má malý rozsah a nie je isté, či predplatné bude zavedené globálne. TikTok skúša uplatniť mesačný poplatok 4,99 dolára.
Účty s obmedzenou reklamou alebo úplne bez nej už ponúkajú siete YouTube či X.
©2005-2025 Denník 24hodin | Webdesign by WEBkomplex.sk |