![]() |
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
![]() |
||||||
Utorok 4.3.2025
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
![]() |
||||||
Meniny má Kazimír
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
03. októbra 2023
Facebook bez reklamy by mohol v EÚ pre desktop stáť 10 eur mesačne
Firma Meta Platforms to podľa neho oznámila regulátorom. Na mobilných zariadeniach by sa cena vyšplhala na 13 eur.
Zdieľať
.png)
Vyššia cena pre mobilné zariadenia by zohľadnila provízie účtované obchodmi s aplikáciami firiem Apple a Google.
Popri desiatich eurách mesačne v prípade účtu na desktope si používateľ podľa The Wall Street Journal bude môcť priplatiť šesť eur za ďalší prepojený účet.
Prečo to robia: Meta sa pokúša obísť predpisy EÚ, ktoré by mohli obmedziť jej schopnosť prispôsobovať reklamy používateľom bez ich súhlasu a poškodiť jej hlavný zdroj tržieb.
Základným podnikateľským modelom Mety je ponuka bezplatných služieb v oblasti sociálnych sietí a predaj reklamy podnikom, ktoré chcú osloviť ich používateľov.
Európa je pre Metu druhým najlukratívnejším regiónom po Severnej Amerike. Finančná šéfka Susan Li v apríli uviedla, že reklama v EÚ sa podieľa 10 % na celkových obchodných aktivitách podniku.
Aké majú problémy: Najvyšší súd EÚ v júli Mete zakázal kombinovať údaje zhromaždené o používateľoch naprieč jej platformami aj z iných zdrojov, ak nezíska výslovný súhlas používateľov.
Írsky úrad pre ochranu osobných údajov firme v januári vymeral pokutu 390 miliónov eur za to, že nútila používateľov akceptovať cielenú reklamu ako podmienku používania Facebooku.
Meta následne uviedla, že má v úmysle žiadať používateľov v EÚ o súhlas predtým, ako umožní firmám cieliť reklamy, aby vyhovela vývoju úniových regulačných požiadaviek.
Kontext: Platenú verziu bez reklám na základe mesačného predplatného testuje na anglicky hovoriacich trhoch mimo USA aj TikTok.
Web TechCrunch uviedol, že testovanie má malý rozsah a nie je isté, či predplatné bude zavedené globálne. TikTok skúša uplatniť mesačný poplatok 4,99 dolára.
Účty s obmedzenou reklamou alebo úplne bez nej už ponúkajú siete YouTube či X.
Súvisiace články:









