|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 15.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Leopold
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
04. júla 2011
F1: Šesťvalec udržal Ferrari v seriáli
Prezident automobilky Ferrari Luca di Montezemolo prezradil, že iba rozhodnutiu zaviesť od sezóny 2014 šesťvalcové hybridné turbomotory v tvare V (V6) treba ďakovať za to, že slávna talianska ...
Zdieľať
Foto: SITA/APTOKIO 4. júla (WEBNOVINY) - Prezident automobilky Ferrari Luca di Montezemolo prezradil, že iba rozhodnutiu zaviesť od sezóny 2014 šesťvalcové hybridné turbomotory v tvare V (V6) treba ďakovať za to, že slávna talianska značka zostane v budúcnosti súčasťou seriálu F1.
"Scuderia" bola ostrým kritikom plánov nahradiť súčasné osemvalce ekologickejším štvorvalcom s objemom 1,6 litra. "Budeme súčasťou formuly 1 iba dovtedy, kým bude táto súťaž pre nás predstavovať významnú platformu pre vývoj. Riešenie s V6 je správne, pretože šesťtvalcové turbo má budúcnosť nie len pre Ferrari, ale aj pre Mercedes a iné automobilky," povedal Di Montezemolo na návšteve v Tokiu.
Producent luxusných áut pritom v súčasnosti montuje do svojich vozidiel iba osemvalcové a dvanásťvalcové motory. Di Montezemolo nezabudol vyzdvihnúť, že F1 pomohla Ferrari najmä pri vývoji prevodovky, kompozitných materiálov a ďalších revolučných technológií. Naposledy však malo Ferrari majstra sveta F1 v roku 2007 zásluhou Kimiho Räikkönena.
"Scuderia" bola ostrým kritikom plánov nahradiť súčasné osemvalce ekologickejším štvorvalcom s objemom 1,6 litra. "Budeme súčasťou formuly 1 iba dovtedy, kým bude táto súťaž pre nás predstavovať významnú platformu pre vývoj. Riešenie s V6 je správne, pretože šesťtvalcové turbo má budúcnosť nie len pre Ferrari, ale aj pre Mercedes a iné automobilky," povedal Di Montezemolo na návšteve v Tokiu.
Producent luxusných áut pritom v súčasnosti montuje do svojich vozidiel iba osemvalcové a dvanásťvalcové motory. Di Montezemolo nezabudol vyzdvihnúť, že F1 pomohla Ferrari najmä pri vývoji prevodovky, kompozitných materiálov a ďalších revolučných technológií. Naposledy však malo Ferrari majstra sveta F1 v roku 2007 zásluhou Kimiho Räikkönena.