|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 23.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Nadežda
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
30. júna 2011
F1 presedlá od roku 2014 na šesťvalcové turbomotory
Monoposty formuly 1 budú od roku 2014 poháňať šesťvalcové do "véčka" zoradené hybridné turbomotory s objemom 1,6 litra, ktoré nahradia doterajšie osemvalce. Kompromisné ...
Zdieľať
Foto: SITA/APLONDÝN 30. júna (SITA, Reuters) - Monoposty formuly 1 budú od roku 2014 poháňať šesťvalcové do "véčka" zoradené hybridné turbomotory s objemom 1,6 litra, ktoré nahradia doterajšie osemvalce. Kompromisné rozhodnutie, na ktorom sa počas víkendu vo Valencii dohodli tímy F1, schválila Svetová rada motoristického športu FIA v stredu faxovým hlasovaním.
,
Podľa pôvodného návrhu schváleného FIA sa mali už od roku 2013 v útrobách monopostov objaviť štvorvalcové cylindrické hybridné turbomotory s objemom 1,6 litra. Tento koncept súvisel so záujmom nemeckej automobilky Audi o dodávky motorov pre F1.
Nakoniec sa športové oddelenie Audi rozhodlo inak, na čo okamžite reagovali ostatní výrobcovia motorov pre F1 - najmä Ferrari, Mercedes i Cosworth odmietnutím štvorvalcového konceptu a dohodou na kompromisnom použití šesťvalcových motorov. Navyše sa tímy dohodli na zmene pohonov až od roku 2014.
Posledným otáznikom zostávajú otáčky nových agregátov, keďže toto číslo sa v stanovisku FIA neobjavilo. No podľa dohody z Valencie by mali byť vyššie ako u dnešných motorov, menovite od 12- do 15-tisíc otáčok za minútu.
Podľa pôvodného návrhu schváleného FIA sa mali už od roku 2013 v útrobách monopostov objaviť štvorvalcové cylindrické hybridné turbomotory s objemom 1,6 litra. Tento koncept súvisel so záujmom nemeckej automobilky Audi o dodávky motorov pre F1.
Nakoniec sa športové oddelenie Audi rozhodlo inak, na čo okamžite reagovali ostatní výrobcovia motorov pre F1 - najmä Ferrari, Mercedes i Cosworth odmietnutím štvorvalcového konceptu a dohodou na kompromisnom použití šesťvalcových motorov. Navyše sa tímy dohodli na zmene pohonov až od roku 2014.
Posledným otáznikom zostávajú otáčky nových agregátov, keďže toto číslo sa v stanovisku FIA neobjavilo. No podľa dohody z Valencie by mali byť vyššie ako u dnešných motorov, menovite od 12- do 15-tisíc otáčok za minútu.