![]() |
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
![]() |
||||||
Nedeľa 23.2.2025
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
![]() |
||||||
Meniny má Roman, Romana
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
30. júna 2011
F1 presedlá od roku 2014 na šesťvalcové turbomotory
Monoposty formuly 1 budú od roku 2014 poháňať šesťvalcové do "véčka" zoradené hybridné turbomotory s objemom 1,6 litra, ktoré nahradia doterajšie osemvalce. Kompromisné ...
Zdieľať

Podľa pôvodného návrhu schváleného FIA sa mali už od roku 2013 v útrobách monopostov objaviť štvorvalcové cylindrické hybridné turbomotory s objemom 1,6 litra. Tento koncept súvisel so záujmom nemeckej automobilky Audi o dodávky motorov pre F1.
Nakoniec sa športové oddelenie Audi rozhodlo inak, na čo okamžite reagovali ostatní výrobcovia motorov pre F1 - najmä Ferrari, Mercedes i Cosworth odmietnutím štvorvalcového konceptu a dohodou na kompromisnom použití šesťvalcových motorov. Navyše sa tímy dohodli na zmene pohonov až od roku 2014.
Posledným otáznikom zostávajú otáčky nových agregátov, keďže toto číslo sa v stanovisku FIA neobjavilo. No podľa dohody z Valencie by mali byť vyššie ako u dnešných motorov, menovite od 12- do 15-tisíc otáčok za minútu.