|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 19.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Judita
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
08. apríla 2011
F1: Pirelli varuje tímy pred riskovaním na gumách do dažďa
Monopolný dodávateľ pneumatík pre majstrovstvá sveta v pretekoch formuly 1, talianska firma Pirrelli, varovala tímy pred dlhým jazdením na pneumatikách so zmesou ma mokrý povrch, keďže sa ...
Zdieľať
Foto: SITA/AP SEPANG 8. apríla (WEBNOVINY) - Monopolný dodávateľ pneumatík pre majstrovstvá sveta v pretekoch formuly 1, talianska firma Pirrelli, varovala tímy pred dlhým jazdením na pneumatikách so zmesou ma mokrý povrch, keďže sa veľmi rýchlo opotrebovávajú. Podľa inžinierov Pirelli mal výrobca pneumatík pred sezónou len veľmi málo príležitostí testovať "mokré" a intermediálne zmesi. Pokiaľ bude počas víkendu v Malajzii pršať, čo je na tejto veľkej cene úplne bežný jav, nemali by tímy nechať svojich pilotov jazdiť na mokrých pneumatikách aj vtedy, keď už trať vysychá, aby ich mohli neskôr rovno prezuť na suché pneumatiky a ušetrili tak zastávku v boxoch s výmenou za intermediálky.
"Musia ísť od mokrých cez intermediálne až na suché. Nesmú z dažďa skočiť rovno na suché. Mokré gumy na suchej trati nefungujú, veľmi rýchlo sa na nich vytvárajú bubliny," skonštatoval šéf divízie motošportu Pirelli Paul Hembery. Podľa neho sú intermediálne pneumatiky Pirelli veľmi blízke "slickom" od predchádzajúceho dodávateľa pre F1 Bridgestonu, zatiaľ čo mokré zmesi sú oveľa viac špeciálne ako pri "bridgestonkách". Len ťažko však aj ľudia od Pirelli dokážu predpokladať, ako sa ich materiál bude správať najmä vo fáze vysychania trate, keď monoposty vyjazdia suchú stopu na mokrej trati. "Netušíme, ako sa budú gumy správať, keď 24 monopostov bude odvodňovať stopu.
Môže to mať veľmi veľký vplyv na jazdné vlastnosti, sami uvidíme, čo to prinesie," myslí si Hembery a dodáva: "Dúfame, že sa cez to dostaneme. Nemáme za sebou veľa testov. No buďme realisti. Je to pre nás asi najväčšia výzva v sezóne. Je tu veľmi horúco, okruh je rýchly a má zvláštny povrch."
"Musia ísť od mokrých cez intermediálne až na suché. Nesmú z dažďa skočiť rovno na suché. Mokré gumy na suchej trati nefungujú, veľmi rýchlo sa na nich vytvárajú bubliny," skonštatoval šéf divízie motošportu Pirelli Paul Hembery. Podľa neho sú intermediálne pneumatiky Pirelli veľmi blízke "slickom" od predchádzajúceho dodávateľa pre F1 Bridgestonu, zatiaľ čo mokré zmesi sú oveľa viac špeciálne ako pri "bridgestonkách". Len ťažko však aj ľudia od Pirelli dokážu predpokladať, ako sa ich materiál bude správať najmä vo fáze vysychania trate, keď monoposty vyjazdia suchú stopu na mokrej trati. "Netušíme, ako sa budú gumy správať, keď 24 monopostov bude odvodňovať stopu.
Môže to mať veľmi veľký vplyv na jazdné vlastnosti, sami uvidíme, čo to prinesie," myslí si Hembery a dodáva: "Dúfame, že sa cez to dostaneme. Nemáme za sebou veľa testov. No buďme realisti. Je to pre nás asi najväčšia výzva v sezóne. Je tu veľmi horúco, okruh je rýchly a má zvláštny povrch."