|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
17. apríla 2017
F1: Do Mercedesu dorazila tímová réžia, môže za ňu konkurencia Ferrari
Nemecký pilot Ferrari Sebastian Vettel.
Zdieľať
Nemecký pilot Ferrari Sebastian Vettel. Foto: TASR/AP
Sachír 17. apríla (TASR) - Úvodné tri podujatia novej sezóny motoristickej F1 naznačili, že boj o jazdecký titul už nebude jednofarebný. Po troch rokoch zápolení pilotov Mercedesu Lewisa Hamiltona s Nicom Rosbergom má Brit oponenta v osobe ďalšieho Nemca Sebastiana Vettela na Ferrari."Strieborné šípy" sú stále rýchlejšie na "čisté" kolo, čo dokazujú kvalifikačnou neohrozenosťou, do ktorej sa najnovšie zapojil Hamiltonov nový tímový kolega Valtteri Bottas. Ferrari však stratégiou a tempom v pretekoch dokáže Mercedesu konkurovať, ba aj ho zdolávať. Vettel sa radoval v Austrálii i na uplynulej Veľkej cene Bahrajnu, medzitým uspel Hamilton v Číne. Štvornásobný majster sveta vedie pred trojnásobným poradie šampionátu o sedem bodov, talianska značka má medzi konštruktérmi na nemeckú trojbodový náskok.
Ročník 2017 je čoraz zábavnejší aj z pohľadu diania na trati. Kým otváracia veľká cena ešte mnoho drámy nepriniesla, na druhej sa už Vettel postaral o ostré súboje a v nedeľu sa šance prelievali medzi oboma favoritmi. Základná otázka znela, či pri zastávkach v boxoch zvoliť "žltú" sadu mäkkých pneumatík, alebo "červené" supermäkké. Tie disponujú vyššou priľnavosťou, no nižšou životnosťou. Taktické šachy napokon o 6,660 sekundy dopadli v prospech Ferrari a Hamilton sa na pódiu nevyhováral na prísny päťsekundový trest, ktorý dostal za príliš pomalý prejazd uličkou, kde blokoval Daniela Ricciarda na Red Bulle: "Veľká gratulácia patrí Sebastianovi. Nájazd do boxov bola moja chyba, ospravedlňujem sa za ňu tímu. Snažil som sa dohnať manko, som sklamaný, že som nedokázal zvíťaziť. Je to bolestivé, ale dal som do toho všetko. Asi už starnem a súperi ma doháňajú."
Do odchodu Rosberga do jazdeckého dôchodku nepoznali v Mercedese napriek vyhrotenej rivalite tímovú réžiu s výnimkou lanskej premáčanej VC Monaka, kde Rosberg akceptoval pokyn a pustil Hamiltona pred seba. Na záverečnom podujatí sezóny 2016 dostal Brit na čele príkaz ísť naplno. Odmietol a snažil sa zámerne spomaliť Rosberga, aby nezískal dostatočný počet bodov na celkové prvenstvo. Po troch pretekoch tohto ročníka zasiahlo vedenie stajne do poradia už dvakrát, v oboch prípadoch v Bahrajne v prospech Hamiltona. Bottas, ktorý prišiel v zime ako núdzová náhrada za úradujúceho svetového šampióna, prepustil dekorovanejšiemu kolegovi miesto v 27. kole i desať kôl pred koncom.
Hamilton mu v cieli poďakoval za "džentlmenský prístup, ale fínsky nováčik v Mercedese to videl inak, veď pod umelým osvetlením okruhu Sachír si vyjazdil premiérovú pole position v kariére. Podľa vysvetlenia mal na štarte prehustené pneumatiky a v ďalšom priebehu mu chýbala rýchlosť. "Súťažný pilot azda nemôže počuť nič horšie. Pochopiteľne, prijal som to, lebo Lewis mal možnosť prenasledovať Sebastiana. Nakoniec sa to nepodarilo, ale tím to vyskúšal, čo plne chápem," priznal Bottas. Ten pre réžiu prišiel o príležitosť vyrovnať sa s podmienkami stopercentne, ubrániť sa pred Hamiltonom a vybojovať druhé miesto pre seba: "Myslím si, že by tam bola šanca, aj keď by som musel tvrdo brániť a hrozili by nebezpečné momenty. Rozumiem zmýšľaniu tímu, ale osobne sa to prijíma ťažko, keď ste na pole position a pokúšate sa zvíťaziť. Som tímový hráč a nepovedal by som nie."
Za čias dvojice Hamilton, Rosberg neurčili v Mercedese jasnú jednotku, no situácia sa mení. "V minulých rokoch sme k tomu nepristúpili, teraz už potrebujeme dôkladnú analýzu. Radi by sme obom poskytli rovnakú šancu na začiatku, dlhujeme im to. Počas pretekov sa uvidí, dvakrát sme dali pokyn," uviedol šéf Toto Wolff.
Opačné starosti majú v McLarene. Z troch veľkých cien dorazil do cieľa jedine Stoffel Vandoorne v Austrálii, aj to na poslednej klasifikovanej pozícii s mankom dvoch kôl na víťaza. Pretrvávajúce technické patálie pohonnej jednotky Honda a nedostatok výkonu začínajú riadne frustrovať najmä Fernanda Alonsa. Jeden z najrýchlejších jazdcov na štartovom rošte sa v takomto automobile zákonite nemôže prejaviť. "Nikdy som nesúťažil so slabším motorom," zúfal si do vysielačky po tom, ako naňho Esteban Ocon na monoposte Force India získal na rovinke takmer tristo metrov. "Rob si, čo chceš," odkázal inžinierovi, keď zápasil o jedenástu priečku. Potom ho problém s motorom, opäť, vyradil. Jeho rozpoloženie vzbudzuje u fanúšikov i odborníkov súcit. "Keď zhasnú červené svetlá, máte motiváciu a bojujete, ale na rovinkách zaostávate tak veľmi, že sa nedá ubrániť umiestenie. Súperíte férovo, no neužívate si to," citovala majstra sveta z rokov 2005 a 2006 agentúra DPA.
Tridsaťpäťročnému Španielovi sa kráti čas na zisk tretieho titulu a jeho budúcnosť v F1 je celkovo nejasná. Prvá lastovička je účasť na zámorských pretekoch 500 míľ Indianapolis, ktorým dal prednosť pred nemenej slávnou VC Monaka. Podujatia kolidujú termínovo, takže si oddýchne od F1. Po tejto sezóne mu vyprší kontrakt v McLarene a uvidí sa, či sa štart v USA nestane predzvesťou prestupu do iného seriálu. Alonso sa netají ambíciou získať pomyselnú Trojkorunu motoršportu - triumfy práve v Monaku a Indianapolise plus úspech na 24 hodín Le Mans. V dejinách sa to dosiaľ podarilo jedinému mužovi, už nebohému Grahamovi Hillovi z Veľkej Británie. "Predstavuje náročnú výzvu, ale som na ňu pripravený," vyhlásil Alonso.
Od 30. apríla, keď je na mestskom okruhu v Soči na programe Veľká cena Ruska, sa bude v F1 s výnimkou Kanady (11. júna) až do 3. septembra (VC Talianska) súťažiť výhradne v Európe.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR