|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 19.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Judita
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
10. mája 2010
F-šachtový systém od budúcej sezóny zakázaný
Predstavitelia tímov formuly 1 združených v organizácii FOTA si počas víkendu na stretnutí v Barcelone počas piateho podujatia seriálu MS F1 odsúhlasili zákaz tzv. F-šachtového ...
Zdieľať
Foto: SITA, AP
BARCELONA 10. mája (WEBNOVINY) - Predstavitelia tímov formuly 1 združených v organizácii FOTA si počas víkendu na stretnutí v Barcelone počas piateho podujatia seriálu MS F1 odsúhlasili zákaz tzv. F-šachtového systému prívodu vzduchu na zadné krídlo monopostu. Mal by platiť od budúcej sezóny.
Systém, s ktorým prišiel pred začiatkom aktuálneho ročníka 2010 McLaren, berie vzduch privádzaný na zadné krídlo jednak z tunela nad hlavou jazdca a jednak cez kanál, ktorý ho naberá pred kokpitom jazdca. Zmenou pomeru prietoku vzduchu medzi týmito dvoma kanálmi sa dal zlepšiť prítlak zadného krídla, aerodynamika auta a tím aj maximálna dosahovaná rýchlosť. Keďže systém musí byť ovládaný manuálne jazdcom z kokpitu, znižuje bezpečnosť riadenia monopostu. F-šachtový systém medzitým skopírovali Sauber, Williams a Mercedes. V Španielsku ho využíval už aj tím Ferrari. Hlavným dôvodom jeho zákazu sú zvýšené náklady pri jeho vývoji a tiež zníženie bezpečnosti jazdcov pri jeho ovládaní.
"Je to veľmi dôvtipne vymyslené. Klobúk dole pred chlapcami, ktorí na to prišli. Krása technického riešenia však ide bokom, keď vidíte ako pilot v istých situáciách riadi svoj monopost končekmi prstov, či dokonca úplne bez držania volantu," poznamenal šéf tímu Red Bull Christian Horner. Zástupcovi tímov už skôr schválili pre budúcu sezónu zákaz dvojitých difúzorov, ktoré v uplynulej sezóne výrazne pomohli k triumfu tímu Brawn GP a jeho jazdcovi Jensonovi Buttonovi.
SITA, AFP
Systém, s ktorým prišiel pred začiatkom aktuálneho ročníka 2010 McLaren, berie vzduch privádzaný na zadné krídlo jednak z tunela nad hlavou jazdca a jednak cez kanál, ktorý ho naberá pred kokpitom jazdca. Zmenou pomeru prietoku vzduchu medzi týmito dvoma kanálmi sa dal zlepšiť prítlak zadného krídla, aerodynamika auta a tím aj maximálna dosahovaná rýchlosť. Keďže systém musí byť ovládaný manuálne jazdcom z kokpitu, znižuje bezpečnosť riadenia monopostu. F-šachtový systém medzitým skopírovali Sauber, Williams a Mercedes. V Španielsku ho využíval už aj tím Ferrari. Hlavným dôvodom jeho zákazu sú zvýšené náklady pri jeho vývoji a tiež zníženie bezpečnosti jazdcov pri jeho ovládaní.
"Je to veľmi dôvtipne vymyslené. Klobúk dole pred chlapcami, ktorí na to prišli. Krása technického riešenia však ide bokom, keď vidíte ako pilot v istých situáciách riadi svoj monopost končekmi prstov, či dokonca úplne bez držania volantu," poznamenal šéf tímu Red Bull Christian Horner. Zástupcovi tímov už skôr schválili pre budúcu sezónu zákaz dvojitých difúzorov, ktoré v uplynulej sezóne výrazne pomohli k triumfu tímu Brawn GP a jeho jazdcovi Jensonovi Buttonovi.
SITA, AFP