![]() |
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
![]() |
||||||
Nedeľa 23.2.2025
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
![]() |
||||||
Meniny má Roman, Romana
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
14. septembra 2011
Experti spochybnili verziu o zatiahnutej parkovacej brzde
Ďalšou príčinou havárie by mohlo byť opomenutie posádky vypnúť obmedzovač otáčok motora
Zdieľať
Vyšetrovatelia sa potom, ako vylúčili technické problémy Jaku-42, sústreďujú na postup posádky. Zdá sa, že obaja piloti mali s lietadlom tohto typu málo skúseností. Kapitán Andrej Solomencov mal na ňom nalietaných len 1400 hodín, pričom kapitán by mal mať zvyčajne nalietaných 8 - 10 tisíc hodín. Druhý pilot Igor Ževelov sa len nedávno preškolil z Jaku-40 na Jak-42, na ktorom nemal nalietaných viac ako 400 hodín. Podľa záznamov hlasov z kokpitu odovzdal unavený kapitán Solomencov riadenie stroja pri štarte neskúsenému Ževelovovi a nekontroloval ho. Ten sa snažil lietadlo silou-mocou zdvihnúť do vzduchu, dokonca za štartovacou dráhou. Ukázali to stopy v tráve vo vzdialenosti 400 m za koncom štartovacej dráhy na letisku Tunošna.
Ďalšou príčinou havárie, pri ktorej zahynul aj slovenský hokejista Pavol Demitra, by mohlo byť opomenutie posádky vypnúť obmedzovač otáčok motora.
Svetlo do prípadu by mala vniesť výpoveď jediného človeka, ktorý prežil katastrofu - palubného inžiniera Alexandra Sizova. Jeho zdravotný stav sa postupne zlepšuje, lekári ho označujú za vcelku uspokojivý, no vyšetrovateľov zatiaľ k nemu odmietajú pustiť. Stať by sa tak mohlo najskôr počas víkendu. Oficiálnu bodku za prípadom by mala dať správa Medzištátneho leteckého výboru (MAK).
(SITA)
Súvisiace články:









