|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 19.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Judita
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
13. februára 2018
Experti spájajú haváriu An-148 s odlišným údajmi o rýchlosti v kabíne
Na archívnej snímke hasiči a polícia zasahuje na mieste, kde sa v nedeľu 11. februára zrútilo dopravné lietadlo ruskej regionálnej leteckej spoločnosti Saratovské aerolínie so 71 ľuďmi pri Moskve.
Zdieľať
Na archívnej snímke hasiči a polícia zasahuje na mieste, kde sa v nedeľu 11. februára zrútilo dopravné lietadlo ruskej regionálnej leteckej spoločnosti Saratovské aerolínie so 71 ľuďmi pri Moskve. Foto: TASR/AP
Moskva 13. februára (TASR) - Špecialisti Medzištátneho leteckého výboru (MAK) so sídlom v Moskve sa domnievajú, že faktorom, ktorý v nedeľu viedol k havárii lietadla An-148 Saratovských aerolínií, mohli byť odlišné údaje o rýchlosti lietadla zobrazené na prístrojoch v pilotnej kabíne. Táto situácia mohla vzniknúť vplyvom námrazy na vonkajších meračoch.Ako informovala agentúra Interfax, toto konštatovanie je výsledkom predbežnej analýzy údajov, ktoré špecialisti MAK získali z čiernych skriniek havarovaného lietadla, ako aj na základe skúmania podobných nehôd z minulosti.
Špecialisti MAK predpokladajú, že "faktorom, ktorý zrejme viedol k vzniku mimoriadnej situácie, mohli byť odlišné údaje o rýchlosti letu na dvoch rôznych indikátoroch pilotov, čo súviselo s námrazou na (vonkajších) meračoch celkového tlaku". Námraza na nich sa vytvorila zrejme pre to, že nebol zapnutý systém ich ohrievania, citovala agentúra Interfax z vyhlásenia MAK.
Podľa MAK táto mimoriadna situácia sa začala rozvíjať zhruba dve a pol minúty po štarte, keď bolo lietadlo vo výške 1300 metrov a letelo rýchlosťou 465-470 kilometrov za hodinu.
Po štarte z Moskvy lietadlo riadil autopilot. Piloti prevzali ručné riadenie, keď nastala kritická situácia.
Lietadlo sa zrútilo v podmoskovskej oblasti po šiestich minútach letu. Zahynulo všetkých 71 ľudí na palube.
Experti MAK majú k dispozícii obe tzv. čierne skrinky. Z ich pamäťových modulov sa podarilo úspešne skopírovať všetky údaje, vrátane tých, ktoré sa týkajú posledného letu. Ide o údaje o priebehu letu i záznam diania v pilotnej kabíne, informovali zdroje v MAK s tým, že sa začalo s dešifrovaním záznamov.
Na mieste pádu lietadla sa končí zhromažďovanie trosiek. Na prevoz do Moskvy pripravujú nájdené fragmenty tiel obetí leteckého nešťastia. Z kráteru s hĺbkou 2,5 metra budú pomocou žeriavu vytiahnuté motory havarovaného stroja.
Príčina leteckého nešťastia zatiaľ nie je známa. Ruské médiá označujú za najpravdepodobnejšiu príčinu námrazu, poruchu motorov alebo zlyhanie pilota.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR