Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Zo zahraničia

13. februára 2018

Experti spájajú haváriu An-148 s odlišným údajmi o rýchlosti v kabíne



Na archívnej snímke hasiči a polícia zasahuje na mieste, kde sa v nedeľu 11. februára zrútilo dopravné lietadlo ruskej regionálnej leteckej spoločnosti Saratovské aerolínie so 71 ľuďmi pri Moskve.



Zdieľať
Na archívnej snímke hasiči a polícia zasahuje na mieste, kde sa v nedeľu 11. februára zrútilo dopravné lietadlo ruskej regionálnej leteckej spoločnosti Saratovské aerolínie so 71 ľuďmi pri Moskve. Foto: TASR/AP
Moskva 13. februára (TASR) - Špecialisti Medzištátneho leteckého výboru (MAK) so sídlom v Moskve sa domnievajú, že faktorom, ktorý v nedeľu viedol k havárii lietadla An-148 Saratovských aerolínií, mohli byť odlišné údaje o rýchlosti lietadla zobrazené na prístrojoch v pilotnej kabíne. Táto situácia mohla vzniknúť vplyvom námrazy na vonkajších meračoch.


Ako informovala agentúra Interfax, toto konštatovanie je výsledkom predbežnej analýzy údajov, ktoré špecialisti MAK získali z čiernych skriniek havarovaného lietadla, ako aj na základe skúmania podobných nehôd z minulosti.

Špecialisti MAK predpokladajú, že "faktorom, ktorý zrejme viedol k vzniku mimoriadnej situácie, mohli byť odlišné údaje o rýchlosti letu na dvoch rôznych indikátoroch pilotov, čo súviselo s námrazou na (vonkajších) meračoch celkového tlaku". Námraza na nich sa vytvorila zrejme pre to, že nebol zapnutý systém ich ohrievania, citovala agentúra Interfax z vyhlásenia MAK.

Podľa MAK táto mimoriadna situácia sa začala rozvíjať zhruba dve a pol minúty po štarte, keď bolo lietadlo vo výške 1300 metrov a letelo rýchlosťou 465-470 kilometrov za hodinu.

Po štarte z Moskvy lietadlo riadil autopilot. Piloti prevzali ručné riadenie, keď nastala kritická situácia.

Lietadlo sa zrútilo v podmoskovskej oblasti po šiestich minútach letu. Zahynulo všetkých 71 ľudí na palube.

Experti MAK majú k dispozícii obe tzv. čierne skrinky. Z ich pamäťových modulov sa podarilo úspešne skopírovať všetky údaje, vrátane tých, ktoré sa týkajú posledného letu. Ide o údaje o priebehu letu i záznam diania v pilotnej kabíne, informovali zdroje v MAK s tým, že sa začalo s dešifrovaním záznamov.

Na mieste pádu lietadla sa končí zhromažďovanie trosiek. Na prevoz do Moskvy pripravujú nájdené fragmenty tiel obetí leteckého nešťastia. Z kráteru s hĺbkou 2,5 metra budú pomocou žeriavu vytiahnuté motory havarovaného stroja.

Príčina leteckého nešťastia zatiaľ nie je známa. Ruské médiá označujú za najpravdepodobnejšiu príčinu námrazu, poruchu motorov alebo zlyhanie pilota.

Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Ďuriš Nicholsonová sa pre prípad Lučanského obracia na GP aj Kaliňáka
<< predchádzajúci článok
HTC Holding sa mení na HTC INVESTMENTS