BRATISLAVA 25. januára (WEBNOVINY) - Európskym mestom módy je Paríž a hneď za ním Miláno. Francúzom však na posledných výstrelkoch módy veľmi nezáleží.
Vyplýva to z medzinárodného prieskumu Fashion, ktorý vlani realizovala spoločnosť GfK Custom Research pre denník Wall Street Journal Europe v 19 krajinách Európy a v USA na vzorke 19 793 respondentov starších ako 15 rokov.
V každej krajine sa o módu zaujímajú viac ženy ako muži. Súčasné módne trendy sleduje 40 percent žien a 30 percent mužov. Záujem o módne hity tiež klesá so zvyšujúcim sa vekom. Tretina respondentov a vyše polovica Francúzov považuje za mesto s najmódnejšie oblečenými ľuďmi, Paríž. Módny výzor Parížanov vyzdvihol každý druhý Poliak, Čech a Maďar. Každý tretí Talian však označil za centrum módy talianske Miláno, ktoré skončilo u Západoeurópanov na druhom mieste za Parížom.
Z prieskumu tiež vyplýva, že o módne trendy sa zaujíma tretina opýtaných, pre osem percent sú dokonca veľmi dôležité. Najviac sa o módu zaujímajú Rumuni a Rusi, polovica z nich si myslí, že byť trendovo oblečený je dôležité. Každý štvrtý Francúz, Dán, Švéd a Američan posledným výstrelkom módy neprikladá veľký význam. V Nemecku je presvedčených o tom, že trendový „outfit“ je potrebný, iba 30 percent respondentov.
Ľudia kladú najväčší dôraz na topánky a džínsy. Až 35 percentám opýtaných záleží na trendových topánkach, obzvlášť si na ne potrpia ženy (40 percent). Štvrtina respondentov dbá na správny výber džínsových nohavíc. Američanov, Holanďanov, Dánov a Belgičanov zaujíma strih riflí viac než dizajn topánok. Menej záleží ľuďom na tričkách, blúzkach, sakách, nohaviciach, kabátoch, šatách a svetroch. Až na ôsme miesto odsunuli tašky a kabelky, ktoré sú dôležitejšie pre ženy než pre mužov. U žien patrí kabelka na piate miesto za topánky, džínsy, tričká a šaty.
Módnu inšpiráciu čerpá takmer tretina respondentov z televízie. Rovnaký počet ľudí sa orientuje podľa billboardov, priateľov a príbuzných. Každý piaty respondent získava informácie o módnych trendoch z módnych magazínov, na ulici a v rôznych kluboch. Každý desiaty respondent si všíma, ako sa obliekajú celebrity.
Agentúru SITA o tom informovala PR manažérka spoločnosti GfK Slovakia Daniela Čekovská.
SITA