|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Sobota 16.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Agnesa
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
22. marca 2014
Európska tvorba je to, čím sa RTVS chváli, hrdí sa Mika
Vysoký podiel európskej produkcie v televíznom vysielaní Rozhlasu a televízie Slovenska (RTVS) je to, čím sa chválime, povedal počas štvrtkového rokovania Rady RTVS generálny riaditeľ RTVS Václav ...
Zdieľať
BRATISLAVA 22. marca (WEBNOVINY) – Vysoký podiel európskej produkcie v televíznom vysielaní Rozhlasu a televízie Slovenska (RTVS) je to, čím sa chválime, povedal počas štvrtkového rokovania Rady RTVS generálny riaditeľ RTVS Václav Mika.
V celkovom číselnom vyjadrení tvorí vo všetkých žánroch európska tvorba 84 percent a americká 16 percent akvizičných titulov vysielaných na Jednotke a Dvojke, doplnil riaditeľ programu televíznej časti RTVS Tibor Búza. Všetky licencované formáty, ktoré vysielame, sú podľa Miku pôvodom európske. Zdôraznil, že u komerčných médií je pomer akvizícií a aj pôvod licencovaných formátov, teda nakupovaných programov a rôznych šou, opačný.
Predpokladajú vyššiu sledovanosť
Slovenská televízia vysiela čoraz viac kvalitnejších programov a práve v oblasti akvizícií sa televízne vysielanie RTVS odlišuje od komerčných médií, povedal to počas štvrtkového hodnotenia vysielania akvizícií Slovenskou televíziou (STV) v roku 2013 podpredseda Rady RTVS Martin Kákoš. "Táto kvalitná akvizičná politika vytvára aj predpoklad postupného nárastu sledovanosti televízie," myslí si Kákoš, ktorý upozornil na kvalitné dokumentárne cykly a európske filmy na Dvojke.
"Treba hodnotiť pozitívne, že sa najmä v akvizičnej politike RTVS televízna časť výrazne zlepšila. Keď to porovnám aj s predchádzajúcimi rokmi – ubudli filmy céčkovej kategórie a RTVS skôr vsadila na kvalitné diela, nielen v oblasti filmovej tvorby, ale aj v dokumentoch, v seriálovej tvorbe a podobne," povedal pre SITA Kákoš. Tým sa podľa neho podarilo RTVS výrazne odlíšiť od komerčných televízií, "ponúka v tejto oblasti alternatívny obsah".
Druhý rok práce na štúdiách
Zelená vlna – dnes už sprostredkúva informácie nielen Rozhlasu a televízii Slovenska (RTVS) – jeho štyrom programovým službám, no aj štyrom komerčným vysielateľom, ktorí Zelenú vlnu oslovili. Radu RTVS o tom vo štvrtok informoval manažér Zelenej vlny Ľuboš Kasala. Zelená vlna je podľa Kasalu pripravená vstúpiť z rozhlasového éteru aj do televízneho vysielania, napríklad do ranného vysielania verejnoprávnej televízie.
Podľa generálneho riaditeľa RTVS Václava Miku RTVS chce v televízii priniesť informačne hodnotné ranné vysielanie, projekt, ktorý nazval Dobré ráno Slovensko. Na to, aby sa začalo vysielať, treba vybudovať štúdio. Vedenie RTVS na modernizácii a dobudovaní štúdií intenzívne pracuje druhý rok. Od februára tohto roka má Zelená vlna v rozhlase vlastné vysielacie pracovisko, čo jej uľahčuje pružne 24 hodín monitorovať dianie na cestách Slovenska.
Kasala v diskusii upozornil, že značka Zelená vlna už od 12. júna 2013 patrí RTVS. Dovtedy mal na ňu právo ako držiteľ ochrannej známky pre ČR aj SR Český rozhlas (ČRo) a Slovenský rozhlas používal značku na základe licencie od verejnoprávneho ČRo.
Na značku "Zelená vlna" má Český rozhlas práva od roku 1993. Získal ich po rozdelení Československého rozhlasu tak, ako SRo získal práva k názvu relácie "Pozor zákruta!". V septembri Zelená vlna oslávi päť rokov vysielania a k svojmu prvému jubileu urobí kampaň. Plánuje aj podporovať verejnoprávne a odborné podujatia, napríklad bezpečnostné projekty ako dopravno-výchovná akcie Deň bielej palice.
V celkovom číselnom vyjadrení tvorí vo všetkých žánroch európska tvorba 84 percent a americká 16 percent akvizičných titulov vysielaných na Jednotke a Dvojke, doplnil riaditeľ programu televíznej časti RTVS Tibor Búza. Všetky licencované formáty, ktoré vysielame, sú podľa Miku pôvodom európske. Zdôraznil, že u komerčných médií je pomer akvizícií a aj pôvod licencovaných formátov, teda nakupovaných programov a rôznych šou, opačný.
Predpokladajú vyššiu sledovanosť
Slovenská televízia vysiela čoraz viac kvalitnejších programov a práve v oblasti akvizícií sa televízne vysielanie RTVS odlišuje od komerčných médií, povedal to počas štvrtkového hodnotenia vysielania akvizícií Slovenskou televíziou (STV) v roku 2013 podpredseda Rady RTVS Martin Kákoš. "Táto kvalitná akvizičná politika vytvára aj predpoklad postupného nárastu sledovanosti televízie," myslí si Kákoš, ktorý upozornil na kvalitné dokumentárne cykly a európske filmy na Dvojke.
"Treba hodnotiť pozitívne, že sa najmä v akvizičnej politike RTVS televízna časť výrazne zlepšila. Keď to porovnám aj s predchádzajúcimi rokmi – ubudli filmy céčkovej kategórie a RTVS skôr vsadila na kvalitné diela, nielen v oblasti filmovej tvorby, ale aj v dokumentoch, v seriálovej tvorbe a podobne," povedal pre SITA Kákoš. Tým sa podľa neho podarilo RTVS výrazne odlíšiť od komerčných televízií, "ponúka v tejto oblasti alternatívny obsah".
Druhý rok práce na štúdiách
Zelená vlna – dnes už sprostredkúva informácie nielen Rozhlasu a televízii Slovenska (RTVS) – jeho štyrom programovým službám, no aj štyrom komerčným vysielateľom, ktorí Zelenú vlnu oslovili. Radu RTVS o tom vo štvrtok informoval manažér Zelenej vlny Ľuboš Kasala. Zelená vlna je podľa Kasalu pripravená vstúpiť z rozhlasového éteru aj do televízneho vysielania, napríklad do ranného vysielania verejnoprávnej televízie.
Podľa generálneho riaditeľa RTVS Václava Miku RTVS chce v televízii priniesť informačne hodnotné ranné vysielanie, projekt, ktorý nazval Dobré ráno Slovensko. Na to, aby sa začalo vysielať, treba vybudovať štúdio. Vedenie RTVS na modernizácii a dobudovaní štúdií intenzívne pracuje druhý rok. Od februára tohto roka má Zelená vlna v rozhlase vlastné vysielacie pracovisko, čo jej uľahčuje pružne 24 hodín monitorovať dianie na cestách Slovenska.
Kasala v diskusii upozornil, že značka Zelená vlna už od 12. júna 2013 patrí RTVS. Dovtedy mal na ňu právo ako držiteľ ochrannej známky pre ČR aj SR Český rozhlas (ČRo) a Slovenský rozhlas používal značku na základe licencie od verejnoprávneho ČRo.
Na značku "Zelená vlna" má Český rozhlas práva od roku 1993. Získal ich po rozdelení Československého rozhlasu tak, ako SRo získal práva k názvu relácie "Pozor zákruta!". V septembri Zelená vlna oslávi päť rokov vysielania a k svojmu prvému jubileu urobí kampaň. Plánuje aj podporovať verejnoprávne a odborné podujatia, napríklad bezpečnostné projekty ako dopravno-výchovná akcie Deň bielej palice.