|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Sobota 16.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Agnesa
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
17. júla 2018
Európska komisia víta snahy Volkswagenu o zlepšenie dôvery
Na archívnej snímke eurokomisárka pre spravodlivosť, spotrebiteľské otázky a rodovú rovnosť Věra Jourová.
Zdieľať
Na archívnej snímke eurokomisárka pre spravodlivosť, spotrebiteľské otázky a rodovú rovnosť Věra Jourová. Foto: TASR - Dano Veselský
Brusel 17. júla (TASR) - Európska komisia (EK) a vnútroštátne orgány na ochranu spotrebiteľa v EÚ v utorok zverejnili závery týkajúce sa zvolávania 8,5 milióna automobilov, ku ktorému pristúpila v EÚ skupina Volkswagen po škandále známom ako "Dieselgate".Exekutíva EÚ a úrady na ochranu spotrebiteľa privítali úsilie automobilky Volkswagen (VW) vybudovať dôveru vďaka sťahovaniu vozidiel a výraznému zlepšeniu informácií poskytovaných spotrebiteľom. Miera opráv v súčasnosti dosahuje 80 % a skupina sa zaviazala k pokračovaniu bezplatnej aktualizácie a súvisiacej faktickej záruky pri riešení problémov, ktoré nastanú po aktualizácii, až do konca roka 2020.
Komisia však vyjadrila poľutovanie nad tým, že spoločnosť VW nemohla poskytnúť úplnú a jednoznačnú záruku v prípade problémov po oprave.
Eurokomisárka pre spravodlivosť, spotrebiteľov a rodovú rovnosť Věra Jourová v tejto súvislosti vyhlásila, že snahou eurokomisie bolo, aby VW bol aktívnejší voči spotrebiteľom v Únii, ktorých sa škandál Dieselgate dotkol.
"Spoločnosť VW splnila sľúbený akčný plán, to však bolo všetko. Opäť sa ukazuje, že musíme zabezpečiť prísnejšie pravidlá pre individuálne uplatňovanie nárokov v EÚ vrátane kolektívnych žalôb," vysvetlila Jourová.
Európska komisia a orgány na ochranu spotrebiteľa sa vo svojich záveroch zhodli v tom, že opatrenia prijaté spoločnosťou VW viedli k pozitívnemu vývoju, pokiaľ ide o opatrenie na budovanie dôvery a dostupné informácie s podrobnými otázkami a odpoveďami a videoklipmi o dôvodoch aktualizácie a spôsobe, ako ju získať. Na druhej strane, spoločnosť neposkytla úplnú a jednoznačnú záruku, že aktualizácia nemá vplyv na výkonnosť automobilov a odmietla zjednodušiť podmienky prístupu k opatreniu na budovanie dôvery.
Skupina VW sa zaviazala odpovedať na všetky sťažnosti, ktoré môžu mať spotrebitelia po oprave. Ak majú dotknutí spotrebitelia problémy s aktualizáciou, majú sa obrátiť na svojich miestnych predajcov. V prípade, že im nebude poskytnutá pomoc, mali by podať formálnu sťažnosť na národné kontaktné miesta spoločnosti Volkswagen pre zvolávanie a informovať o tom svoju vnútroštátnu spotrebiteľskú organizáciu.
Podľa správy EK ukončenie koordinovaného opatrenia na úrovni EÚ nevylučuje ďalšie opatrenia zo strany orgánov presadzovania práva na vnútroštátnej úrovni v závislosti od miestnych podmienok.
(spravodajca TASR Jaromír Novak)
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR