![]() |
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
![]() |
||||||
Nedeľa 23.2.2025
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
![]() |
||||||
Meniny má Roman, Romana
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
17. júla 2018
Európska komisia víta snahy Volkswagenu o zlepšenie dôvery
Na archívnej snímke eurokomisárka pre spravodlivosť, spotrebiteľské otázky a rodovú rovnosť Věra Jourová.
Zdieľať

Exekutíva EÚ a úrady na ochranu spotrebiteľa privítali úsilie automobilky Volkswagen (VW) vybudovať dôveru vďaka sťahovaniu vozidiel a výraznému zlepšeniu informácií poskytovaných spotrebiteľom. Miera opráv v súčasnosti dosahuje 80 % a skupina sa zaviazala k pokračovaniu bezplatnej aktualizácie a súvisiacej faktickej záruky pri riešení problémov, ktoré nastanú po aktualizácii, až do konca roka 2020.
Komisia však vyjadrila poľutovanie nad tým, že spoločnosť VW nemohla poskytnúť úplnú a jednoznačnú záruku v prípade problémov po oprave.
Eurokomisárka pre spravodlivosť, spotrebiteľov a rodovú rovnosť Věra Jourová v tejto súvislosti vyhlásila, že snahou eurokomisie bolo, aby VW bol aktívnejší voči spotrebiteľom v Únii, ktorých sa škandál Dieselgate dotkol.
"Spoločnosť VW splnila sľúbený akčný plán, to však bolo všetko. Opäť sa ukazuje, že musíme zabezpečiť prísnejšie pravidlá pre individuálne uplatňovanie nárokov v EÚ vrátane kolektívnych žalôb," vysvetlila Jourová.
Európska komisia a orgány na ochranu spotrebiteľa sa vo svojich záveroch zhodli v tom, že opatrenia prijaté spoločnosťou VW viedli k pozitívnemu vývoju, pokiaľ ide o opatrenie na budovanie dôvery a dostupné informácie s podrobnými otázkami a odpoveďami a videoklipmi o dôvodoch aktualizácie a spôsobe, ako ju získať. Na druhej strane, spoločnosť neposkytla úplnú a jednoznačnú záruku, že aktualizácia nemá vplyv na výkonnosť automobilov a odmietla zjednodušiť podmienky prístupu k opatreniu na budovanie dôvery.
Skupina VW sa zaviazala odpovedať na všetky sťažnosti, ktoré môžu mať spotrebitelia po oprave. Ak majú dotknutí spotrebitelia problémy s aktualizáciou, majú sa obrátiť na svojich miestnych predajcov. V prípade, že im nebude poskytnutá pomoc, mali by podať formálnu sťažnosť na národné kontaktné miesta spoločnosti Volkswagen pre zvolávanie a informovať o tom svoju vnútroštátnu spotrebiteľskú organizáciu.
Podľa správy EK ukončenie koordinovaného opatrenia na úrovni EÚ nevylučuje ďalšie opatrenia zo strany orgánov presadzovania práva na vnútroštátnej úrovni v závislosti od miestnych podmienok.
(spravodajca TASR Jaromír Novak)
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR