|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Utorok 24.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adam a Eva
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
05. júna 2012
Európska komisia rozhodne o stavbe diaľnice Turany - Hubová
Výsledky dodatočného posudzovania vplyvov pripravovanej stavby diaľnice D1 Turany - Hubová na životné prostredie by mali byť podľa ministra dopravy Jána Počiatka známe v priebehu dvoch až troch ...
Zdieľať
BRATISLAVA 5. júna (WEBNOVINY) - Výsledky dodatočného posudzovania vplyvov pripravovanej stavby diaľnice D1 Turany - Hubová na životné prostredie by mali byť podľa ministra dopravy Jána Počiatka známe v priebehu dvoch až troch mesiacov.
Od následného stanoviska Európskej komisie bude závisieť, či sa 13,5-kilometrová diaľnica medzi Martinom a Ružomberkom bude stavať povrchovým variantom s tunelmi Havran a Rojkov, alebo po novej podzemnej trase cez tunel Korbeľka. Druhá možnosť by znamenala oddialenie začiatku stavby diaľnice o niekoľko rokov.
"V prípade, že by tento projekt nebol komisiou schválený, nie je možné financovať ho z eurofondov a nastala by obrovská komplikácia. Je jasné, že štátny rozpočet v tomto momente na to prostriedky nemá," povedal v utorok Počiatek po HNClube, ktorý bol venovaný financovaniu diaľnic.
Nevedia kde budú stavať
Uvažované rozdelenie diaľnice Turany - Hubová na dva úseky je podľa neho možné až po stanovisku Európskej komisie. "Ako bude úsek spracovaný a vyzerať, o tom rozhodne enviro posudzovanie. My vôbec nevieme (úsek) efektívne rozdeliť bez toho, aby sme riskovali, že to potom nebude prepojiteľné," dodal Počiatek.
Podľa ministra je potrebné počkať na výsledky enviro posudzovania, aby bolo jasné, kadiaľ cesta povedie a až potom bude možné hovoriť o možnom rozdelení úseku pre financovanie jeho časti z eurofondov v tomto programovacom období.
Počiatek verí, že posudzovanie vplyvov diaľnice na chránené územia prírody NATURA 2000 dopadne dobre, pretože inak to podľa neho bude "katastrofa" z pohľadu dokončenia diaľnice D1 medzi Bratislavou a Košicami. Prepojenie západu a východu Slovenska po diaľnici cez Žilinu je pre ministerstvo dopravy naďalej hlavnou prioritou vo výstavbe diaľnic.
Najskôr v roku 2018
Odpovedi na otázku, kedy by sa tak mohlo stať, sa šéf rezortu dopravy opäť vyhol, keďže to závisí aj od výsledkov enviro posudzovania vplyvov diaľnice Turany - Hubová a stanoviska Európskej komisie.
Podľa prípravy a výstavby chýbajúcich úsekov D1 medzi Žilinou a Prešovom motoristi nebudú po ucelenej diaľnici jazdiť skôr ako v roku 2018. Ďalším problémom je zanedbaná príprava výstavby juhozápadného obchvatu Prešova.
Ak Brusel rozhodne v prospech povrchovej trasy diaľnice Turany - Hubová, ktorú presadzuje rezort dopravy, diaľnica by mohla byť rozdelená na dva úseky.
V tom prípade by mohla byť výstavba úseku Turany - Kraľovany financovaná zo zdrojov Európskej únie ešte v tomto programovacom období. Ďalší úsek Kraľovany - Hubová by bol financovaný z eurofondov v nasledujúcom období 2014 až 2020.
Ak dá komisia za pravdu ochranárom, ktorí navrhujú novú trasu s tunelom Korbeľka, príprava výstavby diaľnice by musela začať odznova, čo by spôsobilo predĺženie začatia jej výstavby o niekoľko rokov.
Od následného stanoviska Európskej komisie bude závisieť, či sa 13,5-kilometrová diaľnica medzi Martinom a Ružomberkom bude stavať povrchovým variantom s tunelmi Havran a Rojkov, alebo po novej podzemnej trase cez tunel Korbeľka. Druhá možnosť by znamenala oddialenie začiatku stavby diaľnice o niekoľko rokov.
"V prípade, že by tento projekt nebol komisiou schválený, nie je možné financovať ho z eurofondov a nastala by obrovská komplikácia. Je jasné, že štátny rozpočet v tomto momente na to prostriedky nemá," povedal v utorok Počiatek po HNClube, ktorý bol venovaný financovaniu diaľnic.
Nevedia kde budú stavať
Uvažované rozdelenie diaľnice Turany - Hubová na dva úseky je podľa neho možné až po stanovisku Európskej komisie. "Ako bude úsek spracovaný a vyzerať, o tom rozhodne enviro posudzovanie. My vôbec nevieme (úsek) efektívne rozdeliť bez toho, aby sme riskovali, že to potom nebude prepojiteľné," dodal Počiatek.
Podľa ministra je potrebné počkať na výsledky enviro posudzovania, aby bolo jasné, kadiaľ cesta povedie a až potom bude možné hovoriť o možnom rozdelení úseku pre financovanie jeho časti z eurofondov v tomto programovacom období.
Počiatek verí, že posudzovanie vplyvov diaľnice na chránené územia prírody NATURA 2000 dopadne dobre, pretože inak to podľa neho bude "katastrofa" z pohľadu dokončenia diaľnice D1 medzi Bratislavou a Košicami. Prepojenie západu a východu Slovenska po diaľnici cez Žilinu je pre ministerstvo dopravy naďalej hlavnou prioritou vo výstavbe diaľnic.
Najskôr v roku 2018
Odpovedi na otázku, kedy by sa tak mohlo stať, sa šéf rezortu dopravy opäť vyhol, keďže to závisí aj od výsledkov enviro posudzovania vplyvov diaľnice Turany - Hubová a stanoviska Európskej komisie.
Podľa prípravy a výstavby chýbajúcich úsekov D1 medzi Žilinou a Prešovom motoristi nebudú po ucelenej diaľnici jazdiť skôr ako v roku 2018. Ďalším problémom je zanedbaná príprava výstavby juhozápadného obchvatu Prešova.
Ak Brusel rozhodne v prospech povrchovej trasy diaľnice Turany - Hubová, ktorú presadzuje rezort dopravy, diaľnica by mohla byť rozdelená na dva úseky.
V tom prípade by mohla byť výstavba úseku Turany - Kraľovany financovaná zo zdrojov Európskej únie ešte v tomto programovacom období. Ďalší úsek Kraľovany - Hubová by bol financovaný z eurofondov v nasledujúcom období 2014 až 2020.
Ak dá komisia za pravdu ochranárom, ktorí navrhujú novú trasu s tunelom Korbeľka, príprava výstavby diaľnice by musela začať odznova, čo by spôsobilo predĺženie začatia jej výstavby o niekoľko rokov.