|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
03. apríla 2019
Európska komisia prijala nové vizuály energetických štítkov
Európska komisia prijala konečný formát a vizuál nových energetických štítkov na šesť skupín spotrebičov. Zmení sa tak označenie na umývačkách riadu, práčkach, ...
Zdieľať
Ilustračné foto. Foto: TASR
Bratislava 3. apríla (TASR) - Európska komisia prijala konečný formát a vizuál nových energetických štítkov na šesť skupín spotrebičov. Zmení sa tak označenie na umývačkách riadu, práčkach, práčkach so sušičkou, chladničkách i vinotékach, svetelných zdrojoch, elektronických displejoch vrátane displejov televízorov či monitorov a tiež na chladničkách určených na priamy predaj. Novinkou na energetických štítkoch bude QR kód, prostredníctvom ktorého sa spotrebitelia dostanú k ďalším informáciám o produkte. Tieto údaje budú zhromažďované v spoločnej európskej databáze a budú ich tam vkladať priamo výrobcovia spotrebičov. Primárny rozdiel oproti doterajším štítkom však bude spočívať v kategorizácii produktov do energetických tried. Nové pravidlá sa totiž vracajú k starej škále, ktorá rozdeľovala spotrebiče do tried od A po G. Aktuálna stupnica totiž umožňuje spotrebiče zaradiť aj do kategórií A+, A++, A+++.
Komisia si od zmien sľubuje sprehľadnenie aktuálnej ponuky spotrebičov na trhu. Štítky budú obsahovať nielen informácie o spotrebe elektriny, ale aj intuitívne piktogramy, ktoré uľahčia výber medzi jednotlivými výrobkami. Ide napríklad o údaje o spotrebe vody na jeden prací cyklus či o skladovacej kapacite.
"Na zmeny v označovaní spotrebičov si budú musieť zákazníci zvyknúť a veríme, že prvotný zmätok pomôže vyriešiť avizovaná celoeurópska informačná kampaň. Nové pravidlá pomôžu sprehľadniť ponuku spotrebičov na trhu, a navyše vďaka QR kódom dostanú spotrebitelia možnosť prístupu k informáciám z prvej ruky, teda od samotného výrobcu. Uľahčí to ich rozhodovanie v procese nákupu," hovorí riaditeľka marketingu Hej.sk Andrea Jankovcová.
Podľa nej sú energetické štítky dôležitým predajným nástrojom aj pre zamestnancov, ktorí pravidelne prichádzajú do kontaktu so zákazníkmi.
"Energetický štítok je jedným z dôležitejších zdrojov informácií pre našich predajcov. Ak budú obsahovať viac užitočných údajov o produkte, určite sa tieto zmeny stretnú s pozitívnym ohlasom aj na ich strane," myslí si Jankovcová.
Finálne znenie nariadení pre energetické štítky prijala Európska komisia 11. marca 2019. Nové štítky by sa mali na európskom trhu objaviť najskôr v marci 2021.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR